Gå til innhold

Hund med dårlig mage..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min har de siste to dagene hatt ekstremt dårlig mage.

Virker som hun nesten har vondt i den, og skal stadig på "do" og avføringen er rimelig løs.

Hun har ikke vært slik før, og har alltid tålt både våtmat og tørrfor. Dette problemet kom egentlig etter hun spiste cæsar hundemat. Kan det ha vært noe galt med foret?

Og hva kan hjelpe på en løs hundemage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min får vondt i magen av hundemat som er kjøpt i dagligvarebutikk. Vi kjøper tørrfor hos dyrlege og "middagen" er skive med leverpostei, joika-kaker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Er bare rimelig spesielt siden hun alltid har tålt det før, også ble hun plutselig dårlig av det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne yoghurt, kulturmelk eller noe annet med gode bakterier i.

Hopp over tørrforet, gi litt kokt ris en dag eller to. Du kan gi litt kokt skinke, som også er skånsomt for magen.

Det kan være feil med sekken med for, så lukt på den, tøm den over i en annen pose/beholder for å se over alt innholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi får kaste maten, og kjøpe ny.

samt prøve oss på yoghurt, så vi kanskje slipper uhell inne inatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkokt ris med fiskeboller (og kraft), det er en billig og VELDIG effektiv løsning på dårlig mage. Funker alltid her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nok et tips!:)

Vi skal prøve på det imorgen, så får vi se om yoghurten funker ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er enda dårlig idag dessverre. Vi fikk noe greier fra veterinær som hete zoolac, så får vi se om det funker. Så blir det ris og fiskeboller til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper jeg også, måtte t.o.m sette på henne bleie fordi hun til tider ikke klarer holde seg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Zoolac er genialt. Er probiotika.

Om hun er virkelig dårlig, kan det være en tarminfeksjon. Er kjipt som bare det, når det står på, men gir seg etterhvert.

Når min hund var så syk, så dekorerte jeg gangen med avispapir. Og jeg gikk med henne to-tre ganger hver natt.

I Oslo/Bærum så er det flere hunder som er magesyke. Kan være en virus som går (ala omgangsyken vi mennesker får).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er hun mye bedre! Virker som zoolac og mild mat hjalp på magen.. Kunne også ta av bleia, og ser ut som vi klarte få kontroll på den lille hundemagen igjen:)

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hunden er bra igjen. Vil bare si at dersom hunden ikke blir bedre av fiskeboller og ris, kan det hende at hunden trenger en ormekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overkokt ris med fiskeboller (og kraft), det er en billig og VELDIG effektiv løsning på dårlig mage. Funker alltid her.

Fiskeboller med kraft og ris bruker vi :)

Her også! Fungerer bedre enn noen dyrlegekur, så sant ikke det er orm som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...