Gå til innhold

Mat og drikke for menssmerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe mat eller drikke som hjelper mot menssmerter i magen? Noe som stabiliserer magen eller hva det nå kan gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bare placebo, for livmora og magesekken er jo ikke akkurat naboer, men jeg syns det hjelper med en god kopp varm te. Og varmeflaske, teppe, smertestillende og sofasoving til det går over.

Skrevet

Ikke godt å si egentlig. Jeg har fått råd om å spise mye soya, siden det inneholder mye østrogen eller noe slikt. Men jeg prøvde aldrig så vet ikke om det funker. Du kan jo prøve å spise soyabønner og slikt og se om det hjelper deg. Noen synes også at lett trening/bevegelse letter på smertene.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe mat eller drikke som hjelper mot menssmerter i magen? Noe som stabiliserer magen eller hva det nå kan gjøre.

...menssmertene kommer jo fra livmora, ikke selve magen/tarmsystemet.

Skrevet

Det er sikkert bare placebo, for livmora og magesekken er jo ikke akkurat naboer, men jeg syns det hjelper med en god kopp varm te. Og varmeflaske, teppe, smertestillende og sofasoving til det går over.

Ikke nødvendigvis, mange typer mat inneholder stoffer som utløser hormoner, dopamin og endorfiner som kan dempe så og si alle smerter i kroppen. Så det er nok ikke bare placebo.

Gjest Anuket
Skrevet

Støtter denne. Jeg er spesielt glad i kamomille te, synes det hjelper best, roer litt ned og gjør det lettere å sove for meg i hvertfall. Pluss en god dyne og en døsig film, kanskje noe lett mat? På det verste blir jeg veldig kvalm, så pleier å ha salte chips i skuffen når det nærmer seg.

• 2 måneder senere...
Gjest christine
Skrevet

Gjest christine
Skrevet

Ja. jeg har ingen tegn til menssmerter. kjenner ingenting før jeg begynner å blø. Jeg spiser sundt. ikke hvete men spelt. kuttet ut vanlige melkeprodukter.men bruker soya. rismelk osv.vitaminer fra helsekost, og redusert sukker. Ikke e-stoffer. ;) lykke til:O) Livet er herlig!

Skrevet

Jeg så faktisk på Oprah at onani hjelper mot menssmerter fordi det øker blodtilførselen og på den måten letter smertene.. Kanskje ikke helt det du spør etter, og kanskje ikke det første man tenker på når man har smerter, men jeg sprer hvertfall ordet :)

• Liker 1
Skrevet

Ananas inneholder et eller annet stoff som er krampeløsende og undersøkelser viser at den også hjelper mot menssmerter. Har aldri forsøkt, men den er iallfall til hjelp mot leggkramper og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...