Gå til innhold

Katteutstilling


Capricorn

Anbefalte innlegg

Det er ikke du som skal holde katten, de har egne folk som bærer frem kattene.

Det er eier selv som holder katten og står med katten i begynnelsen, det er kun hvis katten kommer videre at andre "bærer den frem". Da må katten tåle å bli holdt en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke lest de andre svarene, men tenkte uansett å svare på det jeg vet.

Ja, du må være medlem av en katteklubb.

Ja, det er veldig mye venting, opptil 12 timer i bur på en dag, og det er leeenge for pus i bur, og ikke å anbefale om pus ikke liker å vente.

Du trenger ikke gå på kurs først.

Har du rase katt? Det er forskjellige måter å gjøre klar de forskjellige rasene, dette må du bare google deg frem til. Noen må børstes på forskjellige måter osv, litt sånn overdrevet spesielle ting.

Dommeren vil nok ta på katten og kanskje løfte den opp, katten må ikke bite dommeren da mister den poeng og kan bli disket. Burpynt må du ha, gardiner og sånn fjollete greier:p

Jeg har hatt vår ene pus på utstilling èn gang bare for å prøve det ut. Det var første og siste gang. Hun kjedet vettet av seg stakkers og prøvde tilslutt å grave seg ut av buret.. Jeg er generelt ikke så fan av utstillinger da jeg har fått mer innsyn i de etterhvert og sett på hvor mange redde katter som blir stilt og mange katter som ikke vil være der..

Jeg har en Maine Coon. Han er litt vanskelig så noe spesiell børsting hadde ikke kommet på tale. Er heldig hvis jeg hadde fått børstet han litt. Bading er uaktuelt.

Han liker ikke å bli holdt så lenge og ville nok bitt og klort. Vi hadde nok blitt disket ja :(

Ser at dette ikke er noe for verken katten eller meg. Jeg trodde ikke det var så mye styr og stress for oss. Utstillingen er rett ved her jeg bor og han hadde sluppet lang biltur. Fem minutter bare.

Jeg trodde også jeg kunne komme når min rase skal stilles ut og gå igjen etterpå, men ser at jeg må være der hele dagen.

Vil ikke plage oss med det og nøyer meg med at jeg selv vet hvor fin han er :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Maine Coon. Han er litt vanskelig så noe spesiell børsting hadde ikke kommet på tale. Er heldig hvis jeg hadde fått børstet han litt. Bading er uaktuelt.

Han liker ikke å bli holdt så lenge og ville nok bitt og klort. Vi hadde nok blitt disket ja :(

Ser at dette ikke er noe for verken katten eller meg. Jeg trodde ikke det var så mye styr og stress for oss. Utstillingen er rett ved her jeg bor og han hadde sluppet lang biltur. Fem minutter bare.

Jeg trodde også jeg kunne komme når min rase skal stilles ut og gå igjen etterpå, men ser at jeg må være der hele dagen.

Vil ikke plage oss med det og nøyer meg med at jeg selv vet hvor fin han er :rodmer:

Da er det like greit å la vær:) Det er dumt at en ikke bare kan komme når katten skal frem til dommer og gå igjen som du sier, men det er desverre ikke slik. Godt du lar vær, er ikke verdt å gjøre det når katten vil mistrives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...