Gå til innhold

Katt og hund


Mayami

Anbefalte innlegg

Jeg har akkutat hemtet meg en ny kattunge som ikke er vant med hunder. Hunden min er vant med katter men han er litt redd dem. Hvordan kan jeg best venne disse to til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkutat hemtet meg en ny kattunge som ikke er vant med hunder. Hunden min er vant med katter men han er litt redd dem. Hvordan kan jeg best venne disse to til hverandre?

Holde kattungern i nærheten av hunden å la hunden lukte på den. Sette de ned på gulvet å la de være litt sammen åbli kjent med hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du lar hunden lukte på noe som er kattens mens du gir kos og oppmerksomhet. Deretter begge i samme rom hvor en er i bur, en ikke. Deretter, introduser dem. Tror det er lurt å ta det steg for steg. Evt. å kontakte veterinæren din og spør ham/henne er jo beste løsningen... Samt se her: http://hundifokus.origo.no/-/bulletin/show/233040_hund-og-katt?ref=mst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk hund da katten vår var voksen, og da hadde vi hunden i bånd (mens vi var der, såklart) og lot katten ta første skritt :) Det er gjerne kattene som er mest skeptiske, så det kan være greit å holde hunden i ganske kort bånd mens de hilser. Ellers er det ikke dumt å la hunden lukte på noe katten har vært mye borti, som noen over her sa :) Vi hadde jo litt problem med at hunden ville lukte katten bak, mens katten ville lukte i ansiktet på hunden og "gnu" (merke) opp i fjeset hennes :fnise: Men etter noen dager med hilsing (de var i separate rom på natten, og da vi ikke var tilstede) var de perlevenner :) Nå savner de hverandre hvis den ene ikke er der :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...