Gå til innhold

Trenger tips mot urinveisinfeksjon.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd:

- antibiotika (funker men kan ikke gå på det resten av livet)

- stikkpiller for å endre bakterieflora i underlivet

- ikke bruke så stramme bukser

- drikke masse juice og andre syrlige drikker

- spise masse tranbær

- ha på meg varme klær rundt hofter/rumpe

- drikke masse varmt vann som går lett gjennom kroppen for å "skylle" gjennom

INGENTING funker og jeg begynner å bli passe irritert. Dette går utover søvn, skole, arbeid, sengeaktiviteter osv.

Noen som har noen andre kjerringråd eller tips som jeg ikke har nevnt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg! Vet akkurat hvordan du har det.

Jeg slet med samme problem i 10 år før det ga seg. Prøvd alt du har i lista di.

Når jeg spurte legene, fikk jeg beskjed om at det var bare sånn noen damer var konstruert... ikke noe å gjøre noe med annet enn alle de rådene du sikkert også har fått 100 ganger.

Så skjedde det noe... Siden jeg er allergisk mot Penecilin, hadde jeg bestandig fått Trimetroprim (tror jeg det heter) som antibiotika. Men en gang trodde jeg at jeg var gravid, og da ga de meg en annen type antibiotika enn vanlig. Noe som var ufarlig ved graviditet og som også fungerte ved penecelinallergi. Det var en mye mer tungvint antibiotikakur enn jeg var vant med, og jeg måtte ta tabletter to ganger daglig en uke. Men etter det var jeg totalt kvitt urinveisinfeksjonene. Har ikke hatt en infeksjon på 7 år nå. Husker ikke hva den typen jeg fikk het. Men hvis du ikke har forsøkt å bytte antibiotikamerke, er det i hvertfall verdt å forsøke.

Lykke til!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Uff, ja er ikke noe særlig. Godt at du ble kvitt det da. Jeg får ta meg en tur til legen og spørre om det går ann å bytte. Kanskje det er det som skal til for min del også? Verdt å prøve hvertfall. Kan jo ikke bli noe værre enn det allerede er.

TS.

Skrevet

Hvis du er seksuelt aktiv:

Noen kvinner får ofte UVI efter sex. Pass på å urinere efter samleie, så skyller du bort en del bakterier som kan ha havnet i ytre del av urinrøret. Mange som har vært hyppig plaget av UVI merker lavere frekvens hvis de gjôr dette. Pass også på at du ikke fryser på "apparatet".

AnonymBruker
Skrevet

Tisse etter sex, tørke deg riktig vei :P prøv og ikke spis så mye søtt (godteri osv) og pass på så du går på do med engang du må, ikke hold deg! Og hold deg varm på beina. Fryser jeg eller er klam/rå på føttene kjenner jeg uvi kommer med engang!

Du har sikkert hørt og prøvd alt dette før, men det er det jeg vet om som kan hjelpe. Er selv veldig plaget, og ikke funnet noe som hjelper helt 100% :/

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det som blir sagt over her.

Du må be om at urinprøven din skal dyrkes, kanskje du ikke har fått riktig antibiotika?

Det er tabletter som heter Hiprex, som fåes på resept. De gjør urinen veldig sur og kan derfor forebygge UVI. Spør om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...