Mynona Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har en bekjent som tar alt veldig bokstavlig. Alt fra ironi til spøk osv. Blitt veldig synlig på Facebook kommentarer bla. Det jeg egentlig lurer på er... Tja... Er det noe galt med vedkommende? Mener å ha hørt noe om at enkelte diagnoser gjør at man tolker alt bokstavlig. Men vet ikke. Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg stusser så fælt hver gang jeg merker det. Vil på ingen måte henge ut vedkommende eller noe, men er bare litt sånn:
MalloryK Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Høres ut som om det kan være Aspergers syndrom? Les om symptomene og se om det stemmer http://no.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Autister tar ofte ting bokstavlig. Eller kanskje mangler han litt sosial trening?
Mynona Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2011 Nja.. Er nok ikke aspergers, heller mangel på sosial trening da. H*n ble mobbet hele oppveksten og har i tillegg gått igjennom en identitetsforvirring, så han har vel kanskje ikke så bra sosial trening... Men nå er jeg ganske sikker på at Sheldon i Big Bang Theory har aspergers
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå