Gjest Ashley_Johanna Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 5.april ble jeg mamma til en nydelig jente.Etter et svangerskap uten mulighet til å være særlig aktiv pga kvalme og bekkenløsning,har jeg nå fått den motivasjonen jeg trengte til å gjøre om på den late livsstilen jeg har hatt de siste årene. Jeg vil være et eksempel for min datter, ha overskudd til å leke med henne og ikke minst,trives i min egen kropp! Samboerkiloene skal av:) Så hvis noen leser dagboka mi og kjenner seg igjen i noe, håper jeg vi kan motivere hverandre til å legge om livsstilen for godt! Jeg har kommet ganske godt igang,men er livredd for å miste motivasjonen.. imorgen skal jeg skrive om hvordan det har gått hittil.Mammarollen kaller. Vi skrives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 I flere år nå har treningen vært veldig så som så. Jeg har hatt perioder der jeg har trent tre ganger i uka på senter, eller jogget hver morgen. Men det har gått fort over, så i praksis kan jeg si at jeg ikke har trent på flere år. Og da jeg ble gravid, fikk jeg merke det! Jeg var så svak, hadde jo nesten ikke muskler. Jeg hadde sterk kvalme til halvveis i svangerskapet, så tok en kraftig bekkenløsning over. Med det resultat at jeg nesten ikke klarte å røre meg hele svangerskapet. Jeg skulle da så ønske at jeg hadde et godt utgangspunkt, en sterk kropp som tålte det litt bedre. Så hvis noen leser dette og skal bli prøver snart, så anbefaler jeg styrketrening..spesielt av mage og rygg. Men - er det noe som fungerer på motivasjonen for å trene så er det å ligge på sofaen hver eneste kveld i ni måneder! Jeg gledet meg nesten mer til å trene enn til å få ut ungen:) Fødselen var hard, men etter ca 5 uker begynte jeg å føle meg i form igjen. Jeg meldte meg inn på sats, og begynte forsiktig med litt ellipsemaskin og lette sykkeltimer. Guud, så deilig det var å bevege seg igjen! Etter hvert har jeg økt til trening tre ganger i uka. Eller, dvs, jeg prøver å få trent tre ganger i uka men det er ikke så lett med en ny sjef i hus. Treningen har blitt mitt fristed, de eneste gangene jeg får være litt meg selv og ikke bare mor. Så langt er motivasjonen absolutt til stede, men pga tidligere ganger jeg har prøvd å trene, er jeg redd for å bli støttemedlem på sats igjen.. Denne gangen skal jeg klare det! Mitt store mål er ikke å bli kjempetynn (selv om jeg har noen kilo igjen av fødselsvekta), men å få inn trening som en livsstil! At det å trene noen ganger i uka blir like selvfølgelig som å spise middag og gå tur med hunden. På fredag skal vi på hytta i to uker, så jeg hadde ambisjoner om å få trent hver dag denne uka (mannen har ferie og kan være med datteren vår). Mandag var jeg på spinning, tirsdag var jeg på en steptime og en styrketime etterpå. Er fortsatt støl.. I går skulle jeg vært på en hard sykkeltime, men orket ikke.. Var så støl fra dagen før, i tillegg hadde babyen holdt meg oppe store deler av natten. I dag håper jeg at jeg får kommet meg av gårde til sats, på en blå spinningtime.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 14. juli 2011 #3 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg klarte det! Dro på spinningtimen,så da har jeg trent tre ganger denne uka wohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå