Gå til innhold

Jobber mot å få flat mage - er dette grei mat å spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er allerede normalvektig men har like vel en håpløs kroppsfasong med alt for mange cm rundt magen - langt fra flat, selv om BMI`en er på 21. Har ordentlig kosemage, mye grunnet at jeg har spist store mengder sukker daglig, men har ikke gått i overskudd så derfor ikke lagt på meg i kilo. Som sagt skal jeg ikke ned i vekt, men få ned fettprosenten

Jeg forsøker nå å få helt flat mage og dropper godis, pizza osv. men spiser dette:

Frokost: To skiver med grovt brød med ost og skinke & en god del mandler

Lunsj: Smoothie (halv banan, jordbær, blåbær, soyamelk)

Middag: Stor porsjon laks med grønnsaker og to grove skiver brød med smør vedsiden av.

Mellom middag og kveldsmat drikker jeg litt søt drikke for å dempe søtsuget: 1 glass appelsinjuice og to glass soyamelk.

Kveldsmat: En grov brødskive med pålegg & masse mandler

Er dette et ok opplegg for å få flat mage? Som sagt holder jeg meg unna hvitt sukker og det mest usunne og karbohydratrike men føler selv at det blir litt for mye karbo både i form av grovt brød, smoothie og juice men det gir kanskje opphav til mindre magefett ettersom det er en annen type sukker? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha flat mage så må du kutte kraftig ned på brøet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er allerede normalvektig men har like vel en håpløs kroppsfasong med alt for mange cm rundt magen - langt fra flat, selv om BMI`en er på 21. Har ordentlig kosemage, mye grunnet at jeg har spist store mengder sukker daglig, men har ikke gått i overskudd så derfor ikke lagt på meg i kilo. Som sagt skal jeg ikke ned i vekt, men få ned fettprosenten

Jeg forsøker nå å få helt flat mage og dropper godis, pizza osv. men spiser dette:

Frokost: To skiver med grovt brød med ost og skinke & en god del mandler

Lunsj: Smoothie (halv banan, jordbær, blåbær, soyamelk)

Middag: Stor porsjon laks med grønnsaker og to grove skiver brød med smør vedsiden av.

Mellom middag og kveldsmat drikker jeg litt søt drikke for å dempe søtsuget: 1 glass appelsinjuice og to glass soyamelk.

Kveldsmat: En grov brødskive med pålegg & masse mandler

Er dette et ok opplegg for å få flat mage? Som sagt holder jeg meg unna hvitt sukker og det mest usunne og karbohydratrike men føler selv at det blir litt for mye karbo både i form av grovt brød, smoothie og juice men det gir kanskje opphav til mindre magefett ettersom det er en annen type sukker? Noen som vet?

Trening har mye å si for forming av kroppen, i tillegg til kosthold. Når du ikke gir så mye info om aktivitetsnivå er det ikke lett å si om dette er et bra kosthold.

Kosthold alene kan ikke gi flat mage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha flat mage så må du kutte kraftig ned på brøet.

Nei. Det er ikke sant.

Men jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha brød til middag også, hvorfor ikke bulgur, fullkornsris, quinoa eller linsepuré eller noe slikt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke sant.

Men jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha brød til middag også, hvorfor ikke bulgur, fullkornsris, quinoa eller linsepuré eller noe slikt?

Hvordan kan du påstå at det ikke er sant? Er du lege? Mange jeg kjenner + meg selv har fått flatere mage etter å ha kuttet ned på brødet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener bra, løper flere kilometer fire-fem dager i uken, samt styrketrening tre ganger i uken. Men som sagt så teller ikke kcal inn-ut egentlig, siden jeg ikke skal oppnå vektnedgang.

Men jeg bør kutte ned på brødet? Selv om det er grovt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du påstå at det ikke er sant? Er du lege? Mange jeg kjenner + meg selv har fått flatere mage etter å ha kuttet ned på brødet.

Fordi du var så bastant og sa at hun måtte. Mange jeg kjenner + meg selv spiser mye grovt brød og har flat mage.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at det ikke er sant? Er du lege? Mange jeg kjenner + meg selv har fått flatere mage etter å ha kuttet ned på brødet.

Det har nok mer å gjøre med at dere er sensitive for gjæret i brødet, og blir mindre oppblåste når dere unngår gjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok noe med at dere totalt sett spiser for mye.

Fuck you, LCHF-fags.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok noe med at dere totalt sett spiser for mye.

Fuck you, LCHF-fags.

Fuck you????? Er det noen som har gjort deg noe eller har du bare hatt en vond barndom?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener bra, løper flere kilometer fire-fem dager i uken, samt styrketrening tre ganger i uken. Men som sagt så teller ikke kcal inn-ut egentlig, siden jeg ikke skal oppnå vektnedgang.

Men jeg bør kutte ned på brødet? Selv om det er grovt?

For å bli kvitt fett må det forbrennes. Det betyr at kalorier inn-ut har litt å si (men ikke alt). Du kan trene hard styrke og kondis og slik forbrenne fett, samtidig som du spiser riktig og nok mat og slik bygger opp musklene. Til det trengs det proteiner.

Overse påstander om at brød er usunt. Det er bare tull. Så lenge du spiser grovt brød er det helt greit. Prøv gjerne å variere litt. Brød til middagen høres kjedelig ut, men det er bare meg. Hva med couscous, ris, pasta, linser eller annet godt tilbehør?

Vær tålmodig. Endringene vil komme litt etter litt.

Til slutt: Vi er født med de genene vi har. Kroppsfasongen din vil nok alltid være som den er, men du kan gjøre mye for å prøve å forme den best mulig. Likevel er det viktig å godta det utgangspunktet man er gitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli kvitt fett må det forbrennes. Det betyr at kalorier inn-ut har litt å si (men ikke alt). Du kan trene hard styrke og kondis og slik forbrenne fett, samtidig som du spiser riktig og nok mat og slik bygger opp musklene. Til det trengs det proteiner.

Overse påstander om at brød er usunt. Det er bare tull. Så lenge du spiser grovt brød er det helt greit. Prøv gjerne å variere litt. Brød til middagen høres kjedelig ut, men det er bare meg. Hva med couscous, ris, pasta, linser eller annet godt tilbehør?

Vær tålmodig. Endringene vil komme litt etter litt.

Til slutt: Vi er født med de genene vi har. Kroppsfasongen din vil nok alltid være som den er, men du kan gjøre mye for å prøve å forme den best mulig. Likevel er det viktig å godta det utgangspunktet man er gitt.

Så mitt kosthold slik som det er nå er egentlig greit med tanke på å få flat mage?

Men jeg må altså trene og få opp pulsen selv om jeg ikke skal i kaloriunderskudd? For når jeg løper og svetter så forbrenner kroppen magefettet?

Takk for at du mener at grovt brød er greit, selv i de mengdene jeg spiser. Synes det å kunne spise en del brødskiver daglig gjør et slikt opplegg enklere! Men hva med juicen? Og sukkeret i smoothien er også ok?

Ja antar at forandringen ikke vil skje superfort, har holdt på i en uke nå og null forandring, det er vel naturlig, antar at jeg må fortsette i 2-3 måneder før jeg får flat mage. Men jeg spiser ordentlig stor dessert (is, sjkokolade etdc.) på rundt 1000 kalorier to ganger i uken. Men jeg tar det i helgen slik at det er samlet over kort tid slik at jeg går mange dager uten tilføring av hvitt sukker ellers i uken. Håper en slik dose ikke stanser prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mitt kosthold slik som det er nå er egentlig greit med tanke på å få flat mage?

Men jeg må altså trene og få opp pulsen selv om jeg ikke skal i kaloriunderskudd? For når jeg løper og svetter så forbrenner kroppen magefettet?

Pulsen må opp, du skal svette og bli andpusten, og ikke klare føre en normal samtale. Da - i tillegg når du trener styrke - forbrennes fett og muskler bygges.

Takk for at du mener at grovt brød er greit, selv i de mengdene jeg spiser. Synes det å kunne spise en del brødskiver daglig gjør et slikt opplegg enklere! Men hva med juicen? Og sukkeret i smoothien er også ok?

Helt fint. Det beste tidspunktet å drikke dette ville være rett etter trening. Da trenger musklene sukkeret. Du kan gjøre smoothien til et lite måltid hvis du tilsetter olje, egg eller havregryn hvis du vil.

Husk å spise proteiner etter styrketrening! Middag med fisk/kjøtt eller egg er bra.

Ja antar at forandringen ikke vil skje superfort, har holdt på i en uke nå og null forandring, det er vel naturlig, antar at jeg må fortsette i 2-3 måneder før jeg får flat mage. Men jeg spiser ordentlig stor dessert (is, sjkokolade etdc.) på rundt 1000 kalorier to ganger i uken. Men jeg tar det i helgen slik at det er samlet over kort tid slik at jeg går mange dager uten tilføring av hvitt sukker ellers i uken. Håper en slik dose ikke stanser prosessen.

En uke er ingenting, du kan ikke forvente forandringer så fort. Jeg mistenkte nok at du nettopp hadde begynt, for med det forsiktige kostholdet og et slikt treningstempo skulle du over tid ha sett stor forskjell. Etter noen måneder vil du absolutt se forskjell.

Dessert i helga er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er allerede normalvektig men har like vel en håpløs kroppsfasong med alt for mange cm rundt magen - langt fra flat, selv om BMI`en er på 21. Har ordentlig kosemage, mye grunnet at jeg har spist store mengder sukker daglig, men har ikke gått i overskudd så derfor ikke lagt på meg i kilo. Som sagt skal jeg ikke ned i vekt, men få ned fettprosenten

Jeg forsøker nå å få helt flat mage og dropper godis, pizza osv. men spiser dette:

Frokost: To skiver med grovt brød med ost og skinke & en god del mandler

Lunsj: Smoothie (halv banan, jordbær, blåbær, soyamelk)

Middag: Stor porsjon laks med grønnsaker og to grove skiver brød med smør vedsiden av.

Mellom middag og kveldsmat drikker jeg litt søt drikke for å dempe søtsuget: 1 glass appelsinjuice og to glass soyamelk.

Kveldsmat: En grov brødskive med pålegg & masse mandler

Er dette et ok opplegg for å få flat mage? Som sagt holder jeg meg unna hvitt sukker og det mest usunne og karbohydratrike men føler selv at det blir litt for mye karbo både i form av grovt brød, smoothie og juice men det gir kanskje opphav til mindre magefett ettersom det er en annen type sukker? Noen som vet?

Tror du får i deg litt mye brød. I perioder jeg spiser mye carbs føler jeg at kroppen er mykere enn i perioder jeg spiser mindre carbs og mer proteiner. Prøv å bytt ut siste brødmåltidet med noe proteinrikt istedet kanskje. Smoothie og juice - i perioder der jeg drikker mye brus, blir jeg mye mer permanent oppblåst og mister muskeldefinisjon. Tenker meg at det samme kan skje med fruktsukkeret i juice og smoothie også.

Og du trenger ikke brød til laks og grønnsaker - grønnsakene er karbohydrater i seg selv, så du trenger ikke ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli kvitt fett må det forbrennes. Det betyr at kalorier inn-ut har litt å si (men ikke alt). Du kan trene hard styrke og kondis og slik forbrenne fett, samtidig som du spiser riktig og nok mat og slik bygger opp musklene. Til det trengs det proteiner.

Overse påstander om at brød er usunt. Det er bare tull. Så lenge du spiser grovt brød er det helt greit. Prøv gjerne å variere litt. Brød til middagen høres kjedelig ut, men det er bare meg. Hva med couscous, ris, pasta, linser eller annet godt tilbehør?

Vær tålmodig. Endringene vil komme litt etter litt.

Til slutt: Vi er født med de genene vi har. Kroppsfasongen din vil nok alltid være som den er, men du kan gjøre mye for å prøve å forme den best mulig. Likevel er det viktig å godta det utgangspunktet man er gitt.

Brød er ikke usunt, men i større mengder så blir mange oppblåste. Og dette fører jo ikke til flat mage, som er målet. Derfor foreslår jeg at du kan prøve å kutte ned på brød, kanskje du er en av de som blir oppblåst.

Og du trener mye styrke - da syns jeg du kan legge til litt mer proteiner i kosten i stedet for brød, spesielt på kveldsmat. En tommelfingerregel jeg bruker: Spis karbohydrater tidlig på dagen og rett etter trening, gir stabil energi, trengs for trening. Spis lite karbohydrater men mye proteiner på kvelden. Aner ikke om det er vitenskapelig bevist, men jeg prøver det ut og syns det funker. Magen er flat som bare f :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aeikina

Brød er ikke usunt, men i større mengder så blir mange oppblåste. Og dette fører jo ikke til flat mage, som er målet. Derfor foreslår jeg at du kan prøve å kutte ned på brød, kanskje du er en av de som blir oppblåst.

Og du trener mye styrke - da syns jeg du kan legge til litt mer proteiner i kosten i stedet for brød, spesielt på kveldsmat. En tommelfingerregel jeg bruker: Spis karbohydrater tidlig på dagen og rett etter trening, gir stabil energi, trengs for trening. Spis lite karbohydrater men mye proteiner på kvelden. Aner ikke om det er vitenskapelig bevist, men jeg prøver det ut og syns det funker. Magen er flat som bare f :D

Dropp brødmaten! Og du skriver du spiser mandler, det er svæært kaloririkt, ville droppet det også. Unasett synes JEG at du spiser mye mat.. desverre du kan ikke få bort kosemagen uten å måtte gå ned litt...Tren hardt (styrke) og cardio, spis masse proteiner og grønnsaker, så skal du merke endringer, det gjorde jeg hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår ikke hvorfor du spiser en STOR posjon laks PLUSS brød... Og "en del mandler" er det mye kalorier i, selv om det er sunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeikina og Redbull: Dere misforstår poenget her. Jeg teller ikke kalorier. Jeg skal ikke ned i vekt. Har BMI på 21 og veier lite i forhold til høyden. Så jeg skal ikke ned i vekt i det hele tatt, da blir jeg undervektig.

Poenget er å beholde vekten, men bytte kroppsfasong og det har jeg fått beskjed om kan gjøres gjennom at man spiser like mange kalorier som man forbrenner men at de består utelukkende av sunn mat og at man nærmest dropper hvitt sukker. Ettellerannet med at insulinproduksjonen skaper magefett selv om man ikke går i kcaloverskudd og at blodsukkeret vil bli stabilt og dermed forsvinner kosemagen sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg synes det er bra du overser rådene fra Aeikina. Det er ikke sant at du spiser for mye. Den aktuelle brukeren har flere ganger demonstrert manglende evne til å forstå hva som kjennetegner et sunt kosthold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha flat mage så må du kutte kraftig ned på brøet.

Nei. Grovt brød er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...