AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Lagde kjøttkaker i går, både flate og runde. De flate ble gjennomstekt, men det ble ikke de runde.. De er litt røde inni.. Skal ha de til middag i dag, så tenkte å koke de i brunsaus.. Funker det? Og hvor lenge bør de koke?
Gjest Mahareth Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Det går som regel greit, men jeg synes det er lettere å steke de ferdige i ovnen. Legger de i en ildfast form og setter ovnen på 125 grader. Lar de stå så lenge som det tar å lage resten av middagen. Da er de fine i midten
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Jeg bare bruner kjøttkakene og fryser dem så i porsjonsposer. Har de frosne over i brunsaus og lar de putre mens jeg koker poteter og lager annet tilbehør (ca en halvtime), og da er de ferdige samtidig.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Lager du brunsausen selv skal den småkoke i cirka ti minutter for å fjerne melsmaken. Ha i kjøttkakene når sausen begynner å koke og la det putre til grønnsaker og tilbehør er ferdig. Men ti minutter holder hvis du bare tenker på kjøttkakene. Er de frosne lar du de småkoke litt lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå