Gå til innhold

Brazilian wax!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har bestemt meg for å ta min første brazilian wax før jeg drar til syden i august. Siden det er min første gang er jeg nokså skeptisk. Vet at det kommer til å gjøre vondt, men jeg leste at det beste er å dra et sted hvor de har profesjonelle folk. Så jeg lurte på om noen har et sted å anbefale i Oslo?

Og har noen tips til hvordan jeg skal forberede og behandle huden der nede, før og etter?

Takk for hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått hos RÅH i flere år og er veldig fornøyd med dem.

Forberedelse er ganske greit - ha minst 0,5 cm hårvekst og ikke så mye lenger enn en cm. Sørg for å være ren og ikke voks deg akkurat rundt mens da det gjør mer vondt da.

Se hjemmesiden til RÅH for tips om voksing.

Det gjør vondt, men er ikke uutholdelig på noe vis. Ta voksen i god tid før du drar så rekker huden å roe seg ned før du skal til varmere strøk.

Skrevet

hvorfor ikke bare barbere seg? Jeg er en super pingle, så jeg ville aldri altt noen vokse meg mellom bena :fnise:

Skrevet

Tusen takk!:) Selv om jeg gruer meg litt tror jeg det kommer til å gå helt greit. Det er vel bare snakk om en halvtimes tid ellerno med smerte?

Skrevet

hvorfor ikke bare barbere seg? Jeg er en super pingle, så jeg ville aldri altt noen vokse meg mellom bena :fnise:

Jeg har alltid pleid å gjøre det, men nå maser kjæresten min om voks. Pluss at jeg hater å få nupper og stubber så fort. Håper jeg blir mer fornøyd med voks:)

Skrevet

Jeg har også lurt litt på dette. Er så uendelig lei barbering og nupper. Hvor lenge varer det før det vokser ut igjen? Er det som vokser ut igjen "mykere" enn ved barbering?

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg bruker Afroditeklinikken i Oslo! Er veldig fornøyd med dem, selv om resultatet varierer litt fra person til person. For meg var det faktisk ikke så ille som forventet, men de sa at hårene mine løsnet veldig lett til å være første-gangs voksende da jeg gjorde det. Dersom du hjelper til og holder og strammer litt på huden så går det mye bedre! Fiks ferdig på 10-15 min - det går utrolig raskt! Det kan også hjelpe å ta en paracet eller lignende på forhånd. Man blir litt rød etterpå og skal ikke trene/ha sex/sole seg på et døgn, tror jeg. Står en del på afroditeklinikken sine sider. I blant er det litt hår igjen (irriterende!), men det går fort å ta det evt. med pinsett. De sier at en vokser seg gjennomsnittlig hver 4. uke. Jeg mener å huske at jeg trengte det ca hver 3. uke. Syns ikke håret ble så mye mykere, men det er jo helt borte en stund og så trenger en ikke tenke noe på det før det er på tide å vokse seg igjen. Gjorde dette regelmessig et halvt år, men måtte slutte da studentøkonomien min ble litt strammere. Skal begynne på nytt så fort håret er langt nok! (er litt kjipt å vente med å fjerne hår til det er langt nok til å bli tatt av voksen - men helt overkommelig). De tar absolutt ALT hår - både foran og bak ;) Lykke til, du blir nok fornøyd!

Gjest Gjest1
Skrevet

Samme som over her. Glemte å si at det er viktig å peele seg, både før og etter behandling. Da slipper man inngrodde hår. JEg gidder ikke kjøpe de produktene de anbefaler, men har kjøpt skrubbehansker til type 15 kr på hennes/body shop. Slipper inngrodde hår. Smører litt med fuktighetskrem etterpå.

Skrevet

Er rødheten borte etter en dag?

Skrevet

Tusen takk!:) Selv om jeg gruer meg litt tror jeg det kommer til å gå helt greit. Det er vel bare snakk om en halvtimes tid ellerno med smerte?

Det tar ikke mer enn 10-15 minutter i effektiv voksetid - litt i å snu, holde osv, men det er virkelig ikke så ille vondt-. Det går jo så fort over.

Jeg har også lurt litt på dette. Er så uendelig lei barbering og nupper. Hvor lenge varer det før det vokser ut igjen? Er det som vokser ut igjen "mykere" enn ved barbering?

Fire til seks uker er passe mellom hver voksing og det er viktig å ikke barbere i mellom (da kan det bli inngrodde hår). Det er helt glatt i kanskje to uker for min del, så begynenr det å komme ut igjen litt dun.

Hårene blir mykere og svakere for hver gang, så det blir lettere og lettere.

Skrevet

Er rødheten borte etter en dag?

Jada :)

Skrevet

Jeg vokser hos Betty's Beauty Salon og er kjempefornøyd! Det er verst de første gangene, men etterhvert sitter hårene løsere og behandlingene blir mindre smertefulle og går raskere etterhvert. :)

Det tar ca 2 uker for min del før hårene begynner å vokse i noen større grad.

Gjest Sevastra
Skrevet

Når jeg barberer meg så kommer håret tilbake allerede dagen etter, det er stikkede og ubehagelig.

Det gjør såklart litt vondt og vokse seg, men er så utrolig verdt det. 2-3 uker med myk og glatt hud. Gjorde det nesten hele tiden i ett år, men det er ganske dyrt. Hvertfall her jeg bor. Effekten blir bedre hvis du gjør det mange ganger. (hver tredje uke over flere mnd f.eks).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til RHÅ en gang og aldri mer, kan være jeg var svært uheldig med behandleren, men jeg har aldri i mitt liv opplevd at det har gjort så vondt som da.

Hun dro skikkelig sakte og jeg holdt på å dø!

Fikk masse store kviser og sår rett etter behandlingen og de prøvde å prakke på meg alt mulig av produkter.

Hun jeg var hos var asiatisk og ikke flink, kan jo være de andre er bedre men det som var værst var alle sårene jeg fikk etterpå.

Jeg klagde men da sa hun bare at dersom jeg hadde kjøpt produktene hun anbefalte så hadde jeg ikke fått sår, men dette var store sår med verk i, og det skal vel ikke skje uansett..?

Har vokset meg mange ganger før dette og aldri opplevd at det har skjedd.

dette skremte meg nok til at jeg ikke vokser lenger.

men har vært på Afroditeklinikken og der har de vært veldig flinke synes jeg.

Håper dette ikke skremte deg til å ikke gjøre det.. har som sagt vokset meg sikkert 50 ganger og kun opplevd dette en gang..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har gått til RHÅ en gang og aldri mer, kan være jeg var svært uheldig med behandleren, men jeg har aldri i mitt liv opplevd at det har gjort så vondt som da.

Hun dro skikkelig sakte og jeg holdt på å dø!

Fikk masse store kviser og sår rett etter behandlingen og de prøvde å prakke på meg alt mulig av produkter.

Hun jeg var hos var asiatisk og ikke flink, kan jo være de andre er bedre men det som var værst var alle sårene jeg fikk etterpå.

Jeg klagde men da sa hun bare at dersom jeg hadde kjøpt produktene hun anbefalte så hadde jeg ikke fått sår, men dette var store sår med verk i, og det skal vel ikke skje uansett..?

Har vokset meg mange ganger før dette og aldri opplevd at det har skjedd.

dette skremte meg nok til at jeg ikke vokser lenger.

men har vært på Afroditeklinikken og der har de vært veldig flinke synes jeg.

Håper dette ikke skremte deg til å ikke gjøre det.. har som sagt vokset meg sikkert 50 ganger og kun opplevd dette en gang..

Lykke til :)

Jøss!

Jeg har gått hos dem i snart fem år - på rimelig fast basis - og har aldri opplevd noe slikt (nå har jeg aldri hatt noen asiatisk behandler der heller da men...) .

Jeg har aldri gått noe annet sted da, så jeg vet ikke noe om noen andre, men er fornøyd med RÅH, som sagt.

Jeg håper forresten du klagde, for det er ikke bra når det blir sånn.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har gått til Julie på avdelingen i Lørenskog(har også vært hos flere der) og hun er virkelig å anbefale! Fantastisk dyktig hudpleier og kjempeflott nordlandsjente!..Veldig flink på brasiliansk og masse annet!

Om man ikke er fornøyd må man alltid si ifra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...