Gå til innhold

lopper eller knott?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

gubben min sier han blir plaget av knott med en gang han går ut. men nå får han merker der jeg ikke tror knotten kommer til, og flere på samme sted. det har han hatt før, men han vil jo ikke gå til legen. så jeg fikk lurt meg til å ta et bilde da... er det sånn loppebitt ser ut? kan det være en annen sykdom? er bekymret for han, og om dette er noe som evtl vil smitte over på meg og barna.

post-37809-0-64529600-1310457226_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si....

Jeg synes ikke det ligner så veldig på knott, men det ser definitivt ut som det har vært et insekt eller fem på ferde.

Hvis det er lopper, er det jo i grunden merkelig at ikke du også er blitt bitt. Jeg har aldri hørt om lopper som er så selektive at de bare biter én person i en husstand. Dessuten pleier man å se en og annen loppe i blandt. Jeg husker det godt fra min barndom den gangen far hadde ryddet fuglekassen. Reiret lå på komposten, og vi hadde katt.....

AnonymBruker
Skrevet

Hvor blir han bitt?

Skrevet

Det ligner ikke de loppebittene jeg har sett. Alle jeg har sett har vært mer som hovne, "flate" kuler, gjerne på størrelse med en femkrone. Men det kan jo hende han ikke reagerer så veldig på loppebitt? For meg ser det mer ut som knottstikk. Det er jo flere knottarter, man reagerer ikke likt på alle. Knotten er dessuten en slu jækel, og kan fort smette inn under klærne.

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar! han blir egentlig bitt overalt, men det er kjekt å høre at det ikke ser ut som knott. merkelig er at han blir bitt også der det er klær...

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar! han blir egentlig bitt overalt, men det er kjekt å høre at det ikke ser ut som knott. merkelig er at han blir bitt også der det er klær...

Knott kryper under klær så det er ikke merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...