AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har et spørsmål til dere butikkansatte som tror dere får noen guddommelige rettigheter i det dere går inn døren på jobb (dette gjelder absolutt ikke alle butikkansatte, bare så det er påpekt). Hvorfor tror mange av dere at det er OK å la alle deres private frustrasjoner gå ut over de som er kunder i butikkene? Alle kan ha en dårlig dag, men det skal da ikke gå ut over andre mennesker (som dere i utgangspunktet er avhengige av for å drive butikk). Hvor blir det av folkeskikken i det mennesker tar steget fra å være mennesker og til å bli butikkansatte? Vi som handler i butikk har et liv vi også. Det fungerer ikke slik som mange tilsynelatende tror: at vi er roboter man kan la all frustrasjon gå utover, som vanlig høflighetsregler ikke gjelder for. Det er heller ikke slik at vi får lyst til å handle hos dere når dere ikke gidder å avslutte en privat samtale for å ekspedere oss, eller svarer spydig og oppgitt når vi spør om noe. Vi har nemlig ikke så mange timer å avse til å finne oss i dårlig service, vi har et liv utenom vi også! Kan folk være så snille å lære seg litt høflighet når de jobber i butikker. Dere er ansatte som skal behandle kundene pent, dere er ikke guder! Hilsen frustrert kunde som har fått nok av mennesker som ikke kan oppføre seg 10
Gjest fridus Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Verste jeg vet er de som totalt overser kundene og behandler de som luft mens de gjerne står en liten gjeng og skravler. Når du kommer inn i en butikk skal du ikke føle at du forstyrrer de ansatte. Men stort sett syns jeg de fleste er hyggelige 4
Gjest fridus Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Vi prøver så godt vi kan Det tror jeg stemmer i de aller fleste tilfeller :D Det er tross alt menneskelig å ha en dårlig dag iblant, og tror ikke akkurat at de fleste kunder kan skryte på seg å alltid oppføre seg upåklagelg heller. Det kan iallefall ikke jeg, men jeg prøver 2
totes_mc Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har et spørsmål til dere butikkansatte som tror dere får noen guddommelige rettigheter i det dere går inn døren på jobb (dette gjelder absolutt ikke alle butikkansatte, bare så det er påpekt). Hvorfor tror mange av dere at det er OK å la alle deres private frustrasjoner gå ut over de som er kunder i butikkene? Alle kan ha en dårlig dag, men det skal da ikke gå ut over andre mennesker (som dere i utgangspunktet er avhengige av for å drive butikk). Hvor blir det av folkeskikken i det mennesker tar steget fra å være mennesker og til å bli butikkansatte? Vi som handler i butikk har et liv vi også. Det fungerer ikke slik som mange tilsynelatende tror: at vi er roboter man kan la all frustrasjon gå utover, som vanlig høflighetsregler ikke gjelder for. Det er heller ikke slik at vi får lyst til å handle hos dere når dere ikke gidder å avslutte en privat samtale for å ekspedere oss, eller svarer spydig og oppgitt når vi spør om noe. Vi har nemlig ikke så mange timer å avse til å finne oss i dårlig service, vi har et liv utenom vi også! Kan folk være så snille å lære seg litt høflighet når de jobber i butikker. Dere er ansatte som skal behandle kundene pent, dere er ikke guder! Hilsen frustrert kunde som har fått nok av mennesker som ikke kan oppføre seg Var det du som skrev nesten det samme om kunder som ikke kan oppføre seg? 2
Gjest Thessie! Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 (endret) Jeg synes både denne tråden om ansatte og den om kunder er like dum. Som sagt over her alle kan ha en dårlig dag, og da går det lett utover andre (selv om vi selvfølgelig bør prøve å la det være) Endret 11. juli 2011 av Thessie!
Nuttery Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Jeg ville heller sagt det slik: Til alle butikkansatte som tror ALLE oss på 20 og under er ute etter å stjele noe: prøv i allefall å overvåke meg litt mer diskret enn å gå en meter fra meg og stirr på meg. Det er ubehagelig, jeg føler jeg blir unødig beskyldt for noe jeg ikke har tenkt å gjøre, og jeg får ikke lyst til å handle hos dere mer. Det er veldig ubehagelig. Stor gjenganger! 4
Cho Kon It Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Verste jeg veit er folk som lager tråder som er helt motsatte av en annen tråd. Det ALLER verste jeg veit er de som lager begge trådene! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=574011 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Jeg ville heller sagt det slik: Til alle butikkansatte som tror ALLE oss på 20 og under er ute etter å stjele noe: prøv i allefall å overvåke meg litt mer diskret enn å gå en meter fra meg og stirr på meg. Det er ubehagelig, jeg føler jeg blir unødig beskyldt for noe jeg ikke har tenkt å gjøre, og jeg får ikke lyst til å handle hos dere mer. Det er veldig ubehagelig. Stor gjenganger! - ENIG!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Min erfaring fra sommerjobb i butikkjobb: - bli kalt fitte, jævla bitch, løgner, drittsekk +++ - blitt spyttet på. - utskjelt. - trusler om vold og voldtekt. - tyveri. - og mye MYE mer. Min erfaring som kunde i 25+ år: - ikke fått hei/smil. - ventetid. - trege ansatte. -personlige samtaler på jobbtlf. - for få ansatte. - ansatte uten kunnskap. utrolig irriterende å være en nedprioritert kunde(!), men IKKE sammenlignbart med å være ansatt. Hvor mange av dere kunder har opplevd å bli spyttet på av en butikkansatt? 9
Nuttery Skrevet 11. juli 2011 #12 Skrevet 11. juli 2011 Føler det skjer i omtrent hver butikk jeg går inn i.. Jeg har da ikke tenkt å stjele noe fordi jeg ikke har mann, hus og fire barn vel?
Gjest Thessie! Skrevet 11. juli 2011 #13 Skrevet 11. juli 2011 Hvor mange av dere kunder har opplevd å bli spyttet på av en butikkansatt? Jeg tror nok ikke det er så mange ansatte heller som blir spyttet på, selv om sikkert et par opplever det..
totes_mc Skrevet 11. juli 2011 #14 Skrevet 11. juli 2011 Jeg ville heller sagt det slik: Til alle butikkansatte som tror ALLE oss på 20 og under er ute etter å stjele noe: prøv i allefall å overvåke meg litt mer diskret enn å gå en meter fra meg og stirr på meg. Det er ubehagelig, jeg føler jeg blir unødig beskyldt for noe jeg ikke har tenkt å gjøre, og jeg får ikke lyst til å handle hos dere mer. Det er veldig ubehagelig. Stor gjenganger! Ikke generaliser, da :gjeiper: Er selv under 20 og jobber i butikk, jeg tror for all del ikke dere som er like gamle som jeg stjeler? Overvåker dere i alle fall ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #15 Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror nok ikke det er så mange ansatte heller som blir spyttet på, selv om sikkert et par opplever det.. Vanligere enn du tror! 1
Gjest Thessie! Skrevet 11. juli 2011 #16 Skrevet 11. juli 2011 Vanligere enn du tror! Er du samme AB som skrev forrige innlegg? Hvor mange vet du om som har blitt spyttet på då? Jeg tviler nemlig på at det er så veldig vanlig..
Nuttery Skrevet 11. juli 2011 #17 Skrevet 11. juli 2011 Ikke generaliser, da :gjeiper: Er selv under 20 og jobber i butikk, jeg tror for all del ikke dere som er like gamle som jeg stjeler? Overvåker dere i alle fall ikke. Det er bra! Er ofte de på 30+ som driver på sånn... Syntes det er så ubehagelig at jeg ender opp med å gå ut. Butikker jeg skjelden er på er vel Esthetique, The Bodyshop, Lindex og Mex, de driver med dette i stor stil.. Blir rett og slett uvel
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #18 Skrevet 11. juli 2011 Det værste jeg vet er sure ansatte...huff!!!! Når man går inn i butikken bør man føle seg velkommen. Har gått inn i mange butikker hvor de som står bak kassa er gretne og sure. ikke engang et hei å få. Den største egenskapen en butikkansatt bør ha er å være imøte kommende. Jeg bruker aldri å kjøpe noe når jeg ser en butikkansatt er sur. aaah, får noen ganger lyst å slå til dem. Værste er de som ikke engang gir deg øyekontakt. Hvem i all verden ansetter slike folk? 1
totes_mc Skrevet 11. juli 2011 #19 Skrevet 11. juli 2011 Er du samme AB som skrev forrige innlegg? Kanskje AB også skrev det om frekke eldre. Hva blir det neste, mon tro
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #20 Skrevet 11. juli 2011 Var det du som skrev nesten det samme om kunder som ikke kan oppføre seg? Nei, det skulle liksom være mitt tilsvar fra kundens synspunkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå