Gjest emmas Skrevet 13. juli 2011 #21 Skrevet 13. juli 2011 Hvis far knapt har samvær, ikke for at mor boikotter, men for at far ikke ønsker/gidder/vil etc, skal han likevel få ha foreldreansvar. Makan til tull isåfall. Skal man ha foreldreansvar plikter man vel å ta seg av barnet sitt?
Villa2000 Skrevet 13. juli 2011 #22 Skrevet 13. juli 2011 Dersom man betaler barnebidrag så burde det automatisk følge med foreldreansvar med mindre far selv gir avkall på dette.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juli 2011 #23 Skrevet 13. juli 2011 Det er også viktig å huske på at det er barnet som har krav på samvær. Ikke mor eller far. Nå vet jeg ikke nok om forholdene her til å uttale meg om hva som er best for barnet, men jeg vet såpass, og det er at det er til barnets beste om foreldrene evner å samarbeide.
Gjest mimmi Skrevet 14. juli 2011 #24 Skrevet 14. juli 2011 Jeg må si TS, du høres helt utrolig barnslig ut. For første blander du sannsynligvis begreper her - foreldreansvar får han UANSETT. Sannsynligvis har han det allerede, i alle fall da vi fikk unge for åtte år siden signerte man denne avtalen alt på sykehuset. Dersom det er slik at du skal nekte han samvær, klarer du det til et viss punkt. Men om fyren ønsker det, får han det - i alle fall om når ungen har nådd en alder det kan klare seg uten morsmelk. Foreslår at du stikkeren i jorda og prøver å se ungens beste og ikke ditt beste. Hvordan kan det være til ungens beste å ha samvær med noen ungen ikke kjenner engang?
Gjest gjest Skrevet 14. juli 2011 #25 Skrevet 14. juli 2011 Hvis far knapt har samvær, ikke for at mor boikotter, men for at far ikke ønsker/gidder/vil etc, skal han likevel få ha foreldreansvar. Makan til tull isåfall. Skal man ha foreldreansvar plikter man vel å ta seg av barnet sitt? da skulle vel også pengebidraget falt bort om far ikke gadd å han noe med barne å gjøre og da? Makan.. alenemødre er så BLÅSTE for fornuft... tror de at DE eier barnet og at far bare skal sitte å betale for mors barn? Kvinnen kan velge bort barne (abort) eller velge å beholde det. Forståt godt fedre som ikke bryr seg for mye samvær, om de ikke fikk være med i avgjørelsen om å beholde barnet eller ikke, men å beholder foreldreansvaret, og dermed kan være med å bestemme litt over det de er med å betaler på...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå