Gå til innhold

Pedigree Dogs Exposed


Gjest Pzzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sett den før. Den Cavalieren er noe av det jævligste jeg har sett, og jeg kommer aldri til å glemme det. Jeg har alltid tenkt at jeg ville ha en Cavalier en gang, men nå har jeg mine store tvil. Dokumentaren setter søkelys på noe som er svært viktig.

Selv ønsker jeg ikke å forby noen raser, jeg vil heller at man endrer rasestandarden til et sunnere ideal. Gjør man det, så vil oppdretterne følge etter, for da vil premiene ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Anbefaler alle å se denne. Så den når den ble vist på NRK og fråda i flere dager etterpå. Spesielt på vegne av CKCS. Stakkars hunder :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy så grusomt! får en virkelig til å tenke. Helt utrolig hvor blærete og trangsynte mange oppdrettere er. Jeg kjenner jeg blir sint altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg har ikke sett denne filmen enda selv. Men det er helt tragisk hvordan oppdretterne blir drevet av penger. Jeg passer selv en cavalier på jevnlig basis, den skjønneste og beste hunden jeg har møtt, og heldigvis helt frisk selvom den snart er 10 år. Hadde selv alltid lyst på denne rasen fordi de er så herlig, men ikke etter jeg fant ut hvor syk de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og se at oppdretterne og kennelklubbfolkene bare skyr unna problemene, og nekter å ta problemene på alvor! Heldigvis har jeg en rase som det ikke finnes så mange av i verden ( enda) og derfor er den ganske frisk, men det stikker i hjertet av å se alle disse forferdelige tilstandene til de populære hunderasene som schäfer, mops osv. Vi mennesker er grusomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, blir stormende forbanna av hvor kynisk, overfladisk og trangsynt denne oppdretten er! Stakkars den cavalieren hvor hjernen var for stor ift skallen, når den lå å skrek på gulvet, og den boxeren med de anfallene lå å ula på gulvet, tittet begge hundene her bort på pcen med et bekymret blikk, og tårene bare rant hos meg! Jeg rett og slett gråt høylytt!

Helt idiotisk at enkelte raser skal være så skrå i bakparten at de vagler når de går, eller andre som har en halvmeter ekstra med hud, hvor magen subber i bakken fordi beina skal være så forferdelig korte. Håper virkelig det blir gjort noe med, og veldig bra at det blir satt fokus på, selv om det er vondt å se! :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...