Gjest heeeeeeelp Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg trenger hjelp med p-piller, jeg skal gå på pillen nå men hvilke? hvem er best, vet det går fra person til person men hvem er mest anbealt? og hva skjer om jeg slutter å tar dem ? takk
Gjest - Dahlia - Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Hvor gammel er du? er du under 20 kan du jo gå på helsestasjon. loetta er vel den som blir brukt mest for dem som ikke har gått på p piller før. Om du er over 20 år så går du til legen og snakker med dem.
Miki Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Før du begynner på p-piller må du ha resept, som du får hos legen din. Han/hun vil spørre litt om sykdommer, livsstil, om hvorfor du vil begynne, og så anbefale et merke for deg. 1
Sommerdans Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Jeg bruker Mercilon. Fikk resept på denne da jeg gikk på vgs, og har ikke byttet ennå (altså gått på den i noen år. Fungerer fint.)Det var helsesøsteren min som valgte type for meg. Flere av mine venninner går på Yasmine, og snakker godt om den typen også. Jeg vil anbefale deg å prate med helsesøster eller lege om valg av type.
shadow6 Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Du velger ikke p-pille type selv. Jo, det kan man, jeg valgte p-pille type selv
Gjest snoopy_93 Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk på Mercilon 28. Synes de virka veldig fint! Bytta for noen dager siden fordi legen tydeligvis ikke hadde lest hva jeg skrev i resepten når jeg bestilte den over nett. -.-' Går nå på loette og har begynt å få ordentlige humørsvigninger igjen.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk på Mercilon 28. Synes de virka veldig fint! Bytta for noen dager siden fordi legen tydeligvis ikke hadde lest hva jeg skrev i resepten når jeg bestilte den over nett. -.-' Går nå på loette og har begynt å få ordentlige humørsvigninger igjen. Jeg vurderer å bytte, nettopp på grunn av humørsvingningene jeg får av Mercilon. Men så er vi mennesker så forskjellige! :-)
Giacomo_P Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 Jeg trenger hjelp med p-piller, jeg skal gå på pillen nå men hvilke? hvem er best, vet det går fra person til person men hvem er mest anbealt? og hva skjer om jeg slutter å tar dem ? takk Legen din finner det preparatet som er best egnet for deg. Men du kan selvfølgelig komme med ønsker, hvis du har fått tips om et preparat som mange har gode erfaringer med. Men - husk at det ikke er gitt at et preparat som fungerer for dine venninder, kommer til å være bra for deg. Det som er litt vanskelig med legemidler, er at alle reagerer litt ulikt på samme preparat. Men den som skriver ut disse pillene vet dette, og kan vurdere hva han eller hun tror fungerer best for deg. Hvis du får et preparat som du synes ikke fungerer tilfredsstillende, så kan du be om et annet. Lykke til.
Gjest snoopy_93 Skrevet 14. juli 2011 #11 Skrevet 14. juli 2011 Jeg vurderer å bytte, nettopp på grunn av humørsvingningene jeg får av Mercilon. Men så er vi mennesker så forskjellige! :-) Jeg fikk bare utlevert et merke med p-piller jeg. :/ Skal ringe legen når han er tilbake fra ferie og gå tilbake til Mercilon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå