AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har urinrørsåpningen min liggende et stykke inni skjeden, og har alltid trodd dette var en normalvariant. Men så ser jeg i en tråd her inne at den ene etter den andre ler seg ihjel og overhøvler folk som påstår at det er mulig. Det blir til og med påstått at det er anatomisk unormalt og ville gitt infeksjoner. Men hva med meg da? Er det noe galt med meg? Jeg har spurt gynekologen min om dette tidligere, og fått beskjed om at det var en normalvariant, og det samme sa sykepleierne som kateteriserte meg før jeg skulle opereres. Har de bare sagt det for å trøste meg, liksom?! Også i denne linken står det at noen kvinner har urinrøret i skjeden. http://lotus.funksjonshemmet.no/generelt/kvinne.htm Jeg blir helt forvirra nå, jeg... Hvem tar feil? Kan det være skadelig og burde jeg få sjekka det opp hos lege? Er det noe å gjøre med det?
Gjest Armule Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Du har jo fått svaret ditt hos gynekologen! Om du ikke har hatt noen problemer til nå, er det jo ingen vits i å gruble og engste seg mer enn nødvendig. Jeg personlig aner ikke hva som er normalt. Men det blir litt for dumt når enkelte bastant påstår at det kun er mulig med det ene eller det andre. 3
Gjest Consensio Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Först av alt så skal du ikke tro på alt det som står på KG. Selvsagt har gynokologen og sykepleierne rett fremfor damer på KG Her finner folk på å le seg ihjel av alt mulig rart uansett. Det er normalt at noen jenter kan ha urinröret i skjeden. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har det akkurat slik jeg også, og jeg vet at jeg har urinrøret oppi skjeden. Dette har jeg blitt fortalt av lege på gu. Det var jeg som argumenterte for at urinrøret låg litt oppi skjeden i den andre tråden i går. Godt det ikke bare er meg ts, ble litt bekymret jeg også 2
Giacomo_P Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Det er ikke normalt i videnskabelig forstand - men et avvik som forekommer. Dte behøver ikke å skabe noen problemer, men KAN gjøre deg mere mottagelig for forstyrrelser i skjedefloraen og UVI. Hvis du ikke har noen problemer, så er det heller ingen grund til bekymring. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Urinrørsåpningen kan ligge fra nær klitoris til skjedeåpningen. I alle tegninger så tegnes det inn midt i mellom klitoris og skjedeåpningen, men ingenting er unormalt. Når man skal kateterisere så kan det være vanskelig å finne urinrørsåpningen på enkelte kvinner, så det krever godt lys og noen ganger litt leting.
Djungelvrål Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har assistert ved utallige kateteriseringer og sett at urinrøret hos kvinner er plassert veldig forskjellig, noen er nesten umulige å finne. Vi er veldig forskjellige, og det er bra
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Hvor langt opp i skjeden er det mulig å finne urinrøret?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Jeg reagerte også på noen av de bastante meningene om dette. Sannheten er at det å ha urinrørsåpningen like innenfor skjedeåpningen er like normalt som å ha den like utenfor skjedeåpningen. Hos meg ligger den akkurat på kanten av skjedeåpningen, uten at jeg har fått høre at det er noe unormalt med det. Og jeg tenker at jeg er veldig heldig, fordi jeg tror at en av grunnene til at jeg veldig lett får vaginal orgasme er at urinrørsåpningen blir direkte stimulert ved samleie.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Jeg reagerte også på noen av de bastante meningene om dette. Sannheten er at det å ha urinrørsåpningen like innenfor skjedeåpningen er like normalt som å ha den like utenfor skjedeåpningen. Hos meg ligger den akkurat på kanten av skjedeåpningen, uten at jeg har fått høre at det er noe unormalt med det. Og jeg tenker at jeg er veldig heldig, fordi jeg tror at en av grunnene til at jeg veldig lett får vaginal orgasme er at urinrørsåpningen blir direkte stimulert ved samleie. Jeg er AB i innlegg nr 4. Du er heldig for jeg har det helt motsatt av deg, jeg får dritvondt fordi penis skraper på urinrøret og får fort UVI Drit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå