Arkana Skrevet 11. juli 2011 #21 Skrevet 11. juli 2011 Begge barnas navn var klare lenge før de ble født og vi har aldri angret. De passer navnene sine perfekt. Jeg har heller aldri helt forstått de som sier at de må se barnet før de kan bestemme seg for navn (noe annet er det hvis man rett og slett ikke klarer å bestemme seg). Det er ikke som om enkelte navn kun passer en bestemt type mennesker og for min del er det å bruke navnet i månedene før fødselen og omtale barnet ved navn før det blir født noe av det som gjør at navnet aldri vil bli feil uansett hvordan barnet ser ut. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 12. juli 2011 #22 Skrevet 12. juli 2011 Mine to har skikkelig tradisjonelle norske navn, det er min smak. Med nr 1 ble vi enig med en gang, med nr 2 syntes vi det var skikkelig vanskelig. Hadde liksom brukt opp det fineste guttenavnet, så da la vi vekt på å finne et navn som klang godt som søskennavn og passet til etternavnet. Har ikke akkurat angret på valgene, men kunne kanskje valgt litt mer spenstige og uvanlige navn på begge. Nå "er" de jo navnene sine begge to, naturlig nok, etter som begge er voksne og navnene godt innarbeidet.
Capricorn Skrevet 12. juli 2011 #23 Skrevet 12. juli 2011 Litt på siden, men jeg syns kattenavnet oppdretteren ga katten min var utrolig idiotisk. Nå ER han navnet sitt og jeg klarer ikke å se for meg at han skal hete noe annet. Niesen min fikk også et uvanlig navn for noen år siden, men nå er det skikkelig INN. Syns ikke det passet på en liten baby, men det er jo bare hun nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå