Gå til innhold

Dren i ørene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har dren i øret? Fortelle litt mer om det?

Kommer til fly ganske mye fra høsten av, og har store problemer med ørene, så vurderer å gå til legen å få satt inn dren, men vet lite om hvordan det fungerer.

Men vil gjerne ta de ut igjen til neste sommer. Noen som vet om det går an?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dren da jeg var liten, "operasjonen" tok bare 10 min, men sov i en time ellernoe (narkose).

At man har dren åpna jo bare opp, følte ikke noe spesielt igrunn. Husker egentlig ikke så mye fra det,

bortsett fra at jeg måtte bade med badehette om jeg skulle bade.

Og tok aldri mine ut, men de falt ut etter noen år av seg selv.

De hjalp litt på hørselen, men nå hører jeg på sykt høy musikk, så nå er den like dårlig igjen haha.

Skrevet

Hva vil du vite da?

Å legge inn dren er en liten operasjon, og gjøres på småbarn for å få lufttilførsel til trange øreganger og unngå ørekatarr og betennelser. Kan sikkert hjelpe ved "flytrykk" også.

De kan tas ut når du vil, og faller gjerne ut av seg selv etter en periode.

Snakke med legen din kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket såvidt med legen om det før. Har veldig trange øreganger sa han da.

Så det er forferdelig vond å fly, gruer meg max og begynner nesten alltid å gråte (flaut).

Jeg lurte på om det faktisk var sånn at man kunne ta de ut igjen når man ville. Veldig greit om de detter ut av seg selv også.

Problemet er jo at man ikke kan ha hodet under vann, og siden jeg på sommeren er badevakt er det et problem. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det neste sommer, men vil jo uansett kunne ha hodet under vann igjen.

Hvor lenge sitter de i? Er det noen andre bivirkninger? ts

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket såvidt med legen om det før. Har veldig trange øreganger sa han da.

Så det er forferdelig vond å fly, gruer meg max og begynner nesten alltid å gråte (flaut).

Jeg lurte på om det faktisk var sånn at man kunne ta de ut igjen når man ville. Veldig greit om de detter ut av seg selv også.

Problemet er jo at man ikke kan ha hodet under vann, og siden jeg på sommeren er badevakt er det et problem. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det neste sommer, men vil jo uansett kunne ha hodet under vann igjen.

Hvor lenge sitter de i? Er det noen andre bivirkninger? ts

Jeg vet ikke om man kan ta de ut igjen, men det kan man sikkert, kan du jo spørre legen din om, eller søke litt på google :) Da jeg hadde de falt den ene ut etter 2år og den andre ut etter 2-3 år (tror jeg, eller så er det bare noe jeg inbiller meg, haha.)

Du kan jo bade, men må da bruke badehette eller ørepropper ellernoe, som blokker vann fra å komme inn i ørene. jeg brukte ingen av delene de første gangene jeg bada, sykt vondt da det kom vann inn i ørene. Ellers så er det ingen bivirkninger.. Er bare en dagsoperasjon, merker ikke stort etterpå.

Skrevet

De kan sitte i fra et par dager til årevis, vanskelig å si på forhånd. Normalt sitter de nok i minst et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...