Gå til innhold

BH størrelser utland


Monica84

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille undertøy fra soma.com men er jo ikke å bli klok på når det kommer til størrelser!

I norge er 75B passe men når jeg var i USA for noen år siden var jeg innom Victorias Secret hvor dem målte meg til 32C. Dem passer veldig bra enda. MEN på VS sidene sier kalkulatoren at jeg skal ha A cup!? Samme sier guiden til Kvinneguiden at jeg skal ha (Norsk 75B = Amerikansk 34 A)

Kalkulatoren på soma.com klarer ikke regne ut min str..

Er det noen som har erfaring med Soma? Str fra VS lik som Soma?

Svaret på spørsmålet mitt er vel egentlig relativt klart; bruk 32C da den passer selv om kalkulatorer sier noe annet.. Men er det noen som har noen erfaring/meninger om dette må dere gjerne dele med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig at du ikke blander sammen beregningen med hva de i butikken målte deg til. De fleste bruker ofte litt for liten BH. Om de målte deg til 32C så vil jeg gjette på at det kanskje passer best.

Ellers se på denne:

http://www.breasttalk.co.uk/size_charts.aspx

Her vil du se at 32C tilsvarer 70C. Legge ellers merke til hvor rart det blir når du går opp i størrelse. Jeg var i London å skulle få tak i en stor BH ringtr rundt. Sa at jeg brukte J cup så stort kunne bli vanskelig fikk jeg beskjed om på et sted, men de trodde likevel de kunne hjelpe meg. Når jeg kom fikk målte de meg og jeg fikk prøve og havnet bare på en G-cup. I ettertid så ser jeg jo at G tilsvarer i cup i USA og J i Norge. Skikkelig rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tenkte å bestille BH fra Victorias Secret. Jeg bruker 65D (målt hos Change, kan evt. bruke 65C).

Men ble litt usikker av de størrelseskartene, så jeg tok å målte meg og brukte størrelseskalkulatoren til Victorias Secret. Da skulle jeg først ha 32AA. Tenkte det var heeelt feil, målte meg igjen, og da skulle jeg ha 32A. Er ikke det ca 70A? Det er jo stor forskjell fra 65D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...