Gjest idakaroline Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Dette har vært den kjedeligste og dårligste sommeren noen gang. Derfor har jeg tenkt å planlegge en New York tur neste sommer! Derfor tenkte jeg å spørre her om tips. Jeg regner med å være en ukes tid i NY. Hvor mye penger må en beregne at det går? Vil 50.000 kr være nok?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Kommer jo an på hvor mye du vil shoppe, men jeg vil tro at du klarer deg finfint med 50 laken
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Wow. 50 000 for en uke i new york høres absolutt nok ut
Gjest idakaroline Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Har virkelig tenkt å kose meg mens jeg er der. Dessuten liker jeg å ha litt ekstra tilfelle det skulle skje noe Noen som har hotell, severdigheter, butikker, resturanter og slikt å anbefale? Og hvilket flyselskap er det billigste og greieste å reise med? Endret 9. juli 2011 av idakaroline
C-girl Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Av serverdigheter så er det jo helt klart Ellis Island og Liberty Island (Immigrasjonssenteret, og og øya som Frihetsgudinnen står på)som må stå på lista. Det går båt ut hit. Chrysler bygningen og Empire State Building er også ok serverdigheter. Ellers så kan jeg anbefale å ta en sånn turistbuss rundt i byen. Det er sånn hopp på- hopp av opplegg, og billetten varer i 24 timer. Du får sett det meste, og med ok guider forteller de også det som er verdt å vite. Tok en sånn selv da jeg var der borte i '09. På kvelden tar den ene turen over Brooklyn Brigde (mener det er den, men husker ikke helt)og stopper på en iskremfabrikk. Nydelig tur og en får sett byen fra en annen side.
Daniel84 Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Dette har vært den kjedeligste og dårligste sommeren noen gang. Derfor har jeg tenkt å planlegge en New York tur neste sommer! Derfor tenkte jeg å spørre her om tips. Jeg regner med å være en ukes tid i NY. Hvor mye penger må en beregne at det går? Vil 50.000 kr være nok? 50.000 for ei uke? Så mye penger folk har å sløse bort.
Gjest idakaroline Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 50.000 for ei uke? Så mye penger folk har å sløse bort. Nå er det ikke bestemt at jeg skal bruke 50.000 kr på en uke heller da. Og når jeg først skal til New York så vil jeg virkelig kose meg og nyte tiden jeg er der! Siden jeg planlegger å reise midt på sommeren, vil jeg tippe at billettene er ganske dyre. Sjekket med Continental Airlines og der kostet det bortimot 8.000 kr for den billigste billetten en gang nå i sommer. Vil tippe at det er ca samme prisnivå neste år også. Hotell er vel heller ikke så billig i NY, så jeg beregner å bruke ca det samme på det. Da har det plutselig gått 16.000 kr. Så skal jeg kose meg med god mat og drikke og vil beregne ca 5000 kr +/-. Det kommer helt sikkert ikke til å gå så mye på mat, men da har jeg ihvertfall noe å gå på. Så vil jeg jo se og oppleve litt når jeg først er der, og tenker å bruke det samme på severdigheter. Også vil jeg nok tippe at jeg kommer til å benytte meg en hel del av både buss, taxi og metro. Regner ca 3500 kr til det. Også kommer shopping i tillegg. Jeg er veldig glad i å shoppe, så der kommer det garantert til å gå en god del. Og enda vil jeg ha igjen en hel del penger, og det er jo forsåvidt greit. Da har jeg endel ekstra å gå på tilfelle det skulle dukke opp noe uventa.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #8 Skrevet 10. juli 2011 Nå er det ikke bestemt at jeg skal bruke 50.000 kr på en uke heller da. Og når jeg først skal til New York så vil jeg virkelig kose meg og nyte tiden jeg er der! Siden jeg planlegger å reise midt på sommeren, vil jeg tippe at billettene er ganske dyre. Sjekket med Continental Airlines og der kostet det bortimot 8.000 kr for den billigste billetten en gang nå i sommer. Vil tippe at det er ca samme prisnivå neste år også. Hotell er vel heller ikke så billig i NY, så jeg beregner å bruke ca det samme på det. Da har det plutselig gått 16.000 kr. Så skal jeg kose meg med god mat og drikke og vil beregne ca 5000 kr +/-. Det kommer helt sikkert ikke til å gå så mye på mat, men da har jeg ihvertfall noe å gå på. Så vil jeg jo se og oppleve litt når jeg først er der, og tenker å bruke det samme på severdigheter. Også vil jeg nok tippe at jeg kommer til å benytte meg en hel del av både buss, taxi og metro. Regner ca 3500 kr til det. Også kommer shopping i tillegg. Jeg er veldig glad i å shoppe, så der kommer det garantert til å gå en god del. Og enda vil jeg ha igjen en hel del penger, og det er jo forsåvidt greit. Da har jeg endel ekstra å gå på tilfelle det skulle dukke opp noe uventa. Jeg svidde av 13000 kr på en langhelg (inkl. hotell, eksl. fly), så 50 000 totalt høres ikke så ille ut, synes jeg...
ludo Skrevet 10. juli 2011 #9 Skrevet 10. juli 2011 Når jeg reiser dit bruker jeg ca 4500 på flybilletten(restplass og lign),mellom 2500-6000 på hotell eller hostel. og ca 15000 til shopping! Har reist dit endel ganger så varierer hvilken standard jeg velger
MissStiles Skrevet 10. juli 2011 #10 Skrevet 10. juli 2011 Sist jeg var i New York, betalte jeg ca 10000kr for fly & hotel. Deretter sparte jeg 20 000kr til alt mulig annet. Brukte bare 6000kr på ei uke. Så 50 000kr var veldig mye.
Mynona Skrevet 10. juli 2011 #11 Skrevet 10. juli 2011 Brukte du bare 6000,- miss Stiles?? Var der nå i sommer og brukte ca 10-12.000,- i lommepenger, men jeg betalte ikke noe mat selv. Forrige gang jeg var der brukte jeg ca 30.000 i lommepenger. Da hadde jeg med 2 kofferter hjem. Spar deg opp 50.000 du, hvis du klarer det, så ser du hva du bruker, det som er til overs kan du jo fortsette å spare til noe annet. Men vil ikke anbefale deg å reise midt på sommern, da er det ulidelig varmt der. Det blir ekstra varmt midt i en by. Det er ikke behagelig å traske rundt i en så stor by, med så mange mennesker når det er skikkelig varmt. Trust me! 1
Rainbow Skrevet 10. juli 2011 #12 Skrevet 10. juli 2011 Jeg skal også dit! Oj, for noen priser dere opererer med, da. Ser billige pakkeløsninger via Expedia til rundt 7000,- pr pers nå, både fly og hotell, men det er ikke om sommer'n, da. Vurderer å dra i feb/mars eller noe. Handle til tredve tusen, a gitt!! Hva MÅ man se i NY, da, folkens??
MissStiles Skrevet 10. juli 2011 #13 Skrevet 10. juli 2011 Brukte du bare 6000,- miss Stiles?? Ja. Ble litt overrasket selv. Tror ikke de andre jeg reiste sammen med, brukte mye mer enn meg. Jeg shoppet men ikke så mye. Frister innmari mye å reise dit igjen. Kanskje på våren/sommeren denne gang. Neste år kanskje.
Gjest idakaroline Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Brukte du bare 6000,- miss Stiles?? Var der nå i sommer og brukte ca 10-12.000,- i lommepenger, men jeg betalte ikke noe mat selv. Forrige gang jeg var der brukte jeg ca 30.000 i lommepenger. Da hadde jeg med 2 kofferter hjem. Spar deg opp 50.000 du, hvis du klarer det, så ser du hva du bruker, det som er til overs kan du jo fortsette å spare til noe annet. Men vil ikke anbefale deg å reise midt på sommern, da er det ulidelig varmt der. Det blir ekstra varmt midt i en by. Det er ikke behagelig å traske rundt i en så stor by, med så mange mennesker når det er skikkelig varmt. Trust me! Jeg tittet litt på hotell i går kveld og ble utrolig overraska over prisene! Så på et hotell på Manhattan og det kostet rundt 17-18.000 kr for en uke. Om jeg kan ha misforstått noe, vet jeg ikke. Helt vanvittig priser ihvertfall. Noen som har tips til et fint hotell som ligger ganske sentralt, som er litt mer enn brukbart og som ikke koster ekstremt mye? Siden jeg både studerer og jobber, har jeg ikke mulighet til å reise andre tider på året enn akkurat midt på sommeren.
Mynona Skrevet 10. juli 2011 #15 Skrevet 10. juli 2011 (endret) Dette er knallfint. Vi fikk en uke ned på 7000,-. Følg med på kampanjer. Hold deg langt unna .numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=18-07-2011&hotelId=229259&validate=false#description]dette. Der er det møkkete, ekkelt og muggent på alle rom. Badene er direkte ekle. Det er på listen over de 10 værste hotellene i verden! Ellers harjeg tatt et søk på en uke og kommet frem til denne listen. Mye å velge i, men jeg vet ikke kvaliteten. Alle hotellene på denne listen ligger sentralt til. Edit: Feil i linkene! Endret 10. juli 2011 av Mynona-83
Gjest idakaroline Skrevet 10. juli 2011 #16 Skrevet 10. juli 2011 Dette er knallfint. Vi fikk en uke ned på 7000,-. Følg med på kampanjer. Hold deg langt unna .numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=18-07-2011&hotelId=229259&validate=false#description]dette. Der er det møkkete, ekkelt og muggent på alle rom. Badene er direkte ekle. Det er på listen over de 10 værste hotellene i verden! Ellers harjeg tatt et søk på en uke og kommet frem til denne listen. Mye å velge i, men jeg vet ikke kvaliteten. Alle hotellene på denne listen ligger sentralt til. Edit: Feil i linkene! Det første hotellet du linket til så veldig fint ut! Det skal absolutt vurderes Jeg leste ikke alt som sto om hotellet, men er det inkludert frokost? Jeg tenkte kanskje at en uke i NY blir litt lenge når man skal reise alene. Hadde det vært bedre med fire-fem dager kanskje?
ludo Skrevet 10. juli 2011 #17 Skrevet 10. juli 2011 Dette er knallfint. Vi fikk en uke ned på 7000,-. Følg med på kampanjer. Hold deg langt unna .numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=18-07-2011&hotelId=229259&validate=false#description]dette. Der er det møkkete, ekkelt og muggent på alle rom. Badene er direkte ekle. Det er på listen over de 10 værste hotellene i verden! Ellers harjeg tatt et søk på en uke og kommet frem til denne listen. Mye å velge i, men jeg vet ikke kvaliteten. Alle hotellene på denne listen ligger sentralt til. Edit: Feil i linkene! Jeg har bodd på det første hotellet du linket til,det var fantastisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå