Gå til innhold

Hvordan er ditt perfekte frokostegg?

Fremhevede innlegg

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Mitt perfekte frokost egg er enten lagt i kokende vann og kokt i 7 min, slik at hviten er stiv men plommen er bittelitt flytende i midten.

Ellers er det av og til godt med stekt egg, godt stekt på begge sider hvor plommen er splæsja, på ristet brød.

Om jeg måtte velge mellom hardkokt og bløtkokt så hadde det blitt hardkokt.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hardkokt, 10 min.

Mine speilegg stekes på begge sider, gjerne litt brunt i kantene og jeg passer på at plommen "knuses" og er godt stekt den og.

Jeg fikser bare ikke rå eggeplomme.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Mitt perfekte frokost egg er enten lagt i kokende vann og kokt i 7 min, slik at hviten er stiv men plommen er bittelitt flytende i midten.

Ellers er det av og til godt med stekt egg, godt stekt på begge sider hvor plommen er splæsja, på ristet brød.

Om jeg måtte velge mellom hardkokt og bløtkokt så hadde det blitt hardkokt.

Hva med deg?

Liker ikke kokt egg. Foretrekker eggerøre jeg, men den skal ikke være for blaut.

AnonymBruker
Skrevet

Hardkokt, ingen bløt plomme hverken på kokt eller stekt, ikke antydning til engang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ha egg posjert i 3 min, med helt rennende plomme! Eller speilegg stekt på én side, med plommen intakt (de er jo også så pene :hjerte:).

Helt gjennomkokte eggeplommer liker jeg ikke.

Skrevet

Hardkokt egg som har vært kokt i minimum 12 minutter. Det gule i egget må være ordentlig kokt, og egget kan gjerne være litt grønt.. Da VET jeg at det er ordentlig kokt! :)

Skrevet

Jeg liker omelett best. Jeg er veldig kresen på konsistensen til matvarer og syns at konsistensen til kokt egg ikke er noe godt. Derfor foretrekker jeg enten omelett eller bare vanlig stekt egg. :) Den perfekte omelett er egg pisket sammen i en bolle for luftig konsistens, oppå ei stekepanne som er varmet i litt olivenolje, utvalgt fyll oppå eggene (varierer fyllet hver gang) og "stekt" under lokk i noen minutter på middels varme til omeletten er blitt fast og fyllet varmt.

Gjest Tirkes
Skrevet

Bløtkokt, plommen skal såvidt være stivnet i kanten, men stort sett bløt hele veien gjennom. Mmhm...

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekket kokte egg, men liker også stekt, røre og omelett. Er ikke så glad i omelett og stekt egg til frokost, da.

Bløtkokte egg er favoritten, hater gjennomkokt plomme, men jeg spiser det om jeg må. Egg av medium størrelse (63 gr?) er perfekte når de har fosskokt i 4 min 45 sek. Stekte egg må ha hel (og gjerne flytende) plomme.

AnonymBruker
Skrevet

Stekt, med litt flytende plomme

Skrevet

Hardkokt egg, eventuelt egg som er stekt på begge sider. Liker ikke egg som er flytende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Spinell
Skrevet

Skikkelig hardkokt egg, men helst ikke grønt. Ikke at det grønne smaker annerledes, men det er ikke så delikat.

På hytta pleier vi å ha egg og bacon til frokost, og da vil jeg helst ha speilegget stekt på begge sider. Flytende egg byr meg imot.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt perfekte frokostegg er hentet rett fra hønsehuset. Deretter fyller jeg på med varmt vann fra springen og tar tiden fra det begynner å koke. For dvergkochineggene er tre minutter perfekt. Om det er vanlige egg, er fem minutter bra.

Da er hvitten stiv og plommen deilig bløt. :hjerte:

Ellers er både speilegg og omelett favoritter. Jeg elsker egg.

Skrevet

Jeg liker best når egget er enten hardkokt (absolutt ingen renning, men kan spise det om jeg har vært uheldig med tiden) eller lett blandet, stekt i panne som er akkurat stor nok til at den blir rund (med ett eller to egg) og snudd på begge sider.

Har tenkt på dette og lignende ting siden jeg så "Runaway Bride" der nettopp dette temaet ble tatt opp.

Skrevet

Mitt frokostegg er perfekt når det er kokt i 8-9 minutter. Da er det ikke rennende, men heller ikke helt hardkokt. Det hvite er hardkokt, mens eggeplommen har en seig konsistens :spise:

Skrevet

Lettstekt eller bløtkokt. Foretrekker myk, saftig eggeplomme =)

AnonymBruker
Skrevet

Blandet med hvetemel, sukker, olje, vaniljesukker, salt, kanel, bakepulver og masse reven gulrot og stekt i ovnen.

• Liker 1
Skrevet

Kokt egg hvor hviten er helt stiv, men plommen er myk og fin.. Eller hardkokt så jeg kan kaste plommen og bare spise det hvite - det er det beste :rodmer:

Skrevet

Hardkokt egg, men gjerne litt flytende i midten. Hvis egget kun er stekt på ene siden, må det være nesten helt gjennomstekt og bare litt flytende plomme. Helst stekt på begge sider med bacon til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...