Tears.of.the.Sun Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Jeg har en del matblogger på favoritt-lista mi som jeg titter innom daglig, eller annen hver dag ca. De inkluderer både matblogger som handler om bakverk, middagsretter, drikker og en miks av alle de tre. Ofte når jeg titter innom matblogger for inspirasjon tenker jeg over oppskrifter eller ting jeg skulle ønske matbloggere hadde skrevet mer om. Jeg skulle gjerne likt å lese flere gode fiskeoppskrifter, kanskje litt utenom det vanlige. Og så skulle jeg likt å se oppskrifter på pai, jeg elsker pai, men er så dårlig på fyll og sånt. Hva med deg - hva savner du på matbloggene, og hva vil du lese mer av?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Enig mht fiskeoppskrifter. Dvs en som har endel av det, er Pepperkverna. Og så ønsker jeg meg oppskrifter med flere fiskeslag, og fersk fisk, ikke bare fileter av laks og torsk. Utover det - kanskje en blogg av en profesjonell kokk som lærer vekk matlagingsprinsipper mer enn oppskrifter? Mer kjemi på kjøkkenet hadde vært gøy!
Auri Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Hverdagsoppskrifter; alt i en gryte, hvor man kan lage store porsjoner og fryse ned. Gjerne mye mer vegetaroppskrifter, alle har godt av kjøttfrie dager, både du og lommeboka di. Forslag til mellommåltider som er enkle og greie å lage, og som tåler noen timers lagring. Tilbehør som kan brukes til mye (aldri spist så mye rosenkål som etter at jeg fant en oppskrift på pannestekte, gyldne og sprø rosenkål... Namm!!!! Passer til alt!). Også skulle jeg ønske flere matbloggere kastet ut margarinen... Det er også mange som må bli flinkere på å ha mye mer bilder. Jeg hater å se ett bilde av retten ferdig, deretter en vegg med tekst, og så 6-7 bilder av ferdig rett i forskjellige vinkler. Prossessbilder er fantastisk. Jeg føler meg veldig komfortabel på kjøkkenet, men når jeg lager nye ting, vil jeg være helt sikker hele veien på at ting ser riktig ut. Mat på bordet og Matvrak er to som er veldig flinke på det.
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Enig mht fiskeoppskrifter. Dvs en som har endel av det, er Pepperkverna. Og så ønsker jeg meg oppskrifter med flere fiskeslag, og fersk fisk, ikke bare fileter av laks og torsk. Utover det - kanskje en blogg av en profesjonell kokk som lærer vekk matlagingsprinsipper mer enn oppskrifter? Mer kjemi på kjøkkenet hadde vært gøy! http://charls-detbestejegvet.blogspot.com/ Charls - det beste jeg vet har en del av dette. Han er profesjonell kokk og lager dessuten en del fisk. Og tar nydelige bilder!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Det er også mange som må bli flinkere på å ha mye mer bilder. Jeg hater å se ett bilde av retten ferdig, deretter en vegg med tekst, og så 6-7 bilder av ferdig rett i forskjellige vinkler. Prossessbilder er fantastisk. Jeg synes prosesser er fryktelig unødvendig og gjør det mer masete enn nødvendig. Jeg liker de bloggene som gjør det enkelt, og ikke legger inn unødvendig dilldall. Tok en titt på Charls, og synes den var fryktelig jålete. Han er sikker flink og lager sikkert god mat, men det virker ikke like jordnært og tilgjengelig for hvermansen som enkelte andre. Fine bilder, dog. Jeg savner mer vegetar og fisk. Finnes veldig mye kylling, trenger ikke mer av det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå