Gå til innhold

Menssmerter

Fremhevede innlegg

Gjest Lurerpå
Skrevet

Hei!

Jeg har i noen dager nå hatt svake menssmerter.

Vel, i morges hadde jeg faktisk ganske vondt. Så jeg var helt sikker på at jeg fikk menstruasjon. Gikk på do og sjekket etter en stund, og det var ingenting bortsett fra bittelitt lyserosa (1 dråpe eller mindre). Har ikke hatt noe rødt eller friskt blod.

Har gått hele dagen og ventet på mensen og det kjennes hele tiden ut som om jeg blør. Så sjekker jeg og så er det ingenting.

For en uke siden eller noe tok jeg en graviditetstest og den var negativ.

Er litt usikker på når mensen egentlig skal komme, for har aldri sjekket hvordan syklus jeg har.

Men hadde mensen for ca 5 uker siden. Tenkte at hvis det ikke kommer i løpet av neste uke begynner jeg å lure litt. Da er det vel rundt 6 uker siden, og det er lenge til og med for meg (tror 4-5 uker er vanlig for meg).

Jeg har hatt sex med kondomer, går ikke på ppilla. Har egentlig vært ganske forsiktig, men det var en gang for et par uker siden at vi var litt uforsiktige, men han kom ikke inni meg eller noe. Men det er kanskje nok at man får det på lår og så renner det ned eller noe? (Beklager detaljer).

Når jeg får mensensmerter, pleier det å gå maks 1 dag før jeg får mensen.

Og i kveld har jeg vært veldig kvalm.

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen er ikke en maskin, så noen ganger blir det krøll i syklusene. Mensen kan godt komme noen dager senere, eller du kan hoppe over en hel menstruasjon uten at det er noe galt. Noen opplever at mensen forsvinner helt i månedsvis uten at det er noe galt. Men det bør selvsagt sjekkes.

Det er også en mulighet for at du er gravid. Det kan komme små mengder sæd av mannens penis selv før han har utløsning, derfor er det ikke trygg prevensjon "å hoppe av i svingen".

Vent til over helga, ta en ny test, og bestill time hos legen hvis du fortsatt verken har fått mensen eller er gravid. Mest sannsynlig er det bare naturlige svingninger i kroppen, men hvis det er noe som stresser deg og gjør deg bekymret er det greit å få snakket med en lege fort.

Skrevet

Jeg har ofte magekrampe en uke før mensen kommer... Det var noe som plutselig begynte, og det er ikke noe rart med det. Bare muskelsammentrekningene som starter litt tidlig. Ville ikke bekymret meg for den

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også ha vondt en ukes tid før mens. Og under alle svangerskapene har jeg hatt menssmerter en uke, som siden har gått over, og *vips* - gravid.

Vent en ukes tid, og ta en ny test om det ikke skjer noe. Ingen panikk enda.

Gjest Lurerpå
Skrevet

Kroppen er ikke en maskin, så noen ganger blir det krøll i syklusene. Mensen kan godt komme noen dager senere, eller du kan hoppe over en hel menstruasjon uten at det er noe galt. Noen opplever at mensen forsvinner helt i månedsvis uten at det er noe galt. Men det bør selvsagt sjekkes.

Det er også en mulighet for at du er gravid. Det kan komme små mengder sæd av mannens penis selv før han har utløsning, derfor er det ikke trygg prevensjon "å hoppe av i svingen".

Vent til over helga, ta en ny test, og bestill time hos legen hvis du fortsatt verken har fått mensen eller er gravid. Mest sannsynlig er det bare naturlige svingninger i kroppen, men hvis det er noe som stresser deg og gjør deg bekymret er det greit å få snakket med en lege fort.

Gjest Lurerpå
Skrevet

Ok, får se det an. Takk for svar!

Men synes det var uvanlig med den lille "blødningen" i går. Eller hva jeg skal kalle det. Mindre enn en dråpe var det jo, og det var ikke rødt, heller rosa.

Har ikke hatt så vondt idag da. Men venter på tante rød i noen uker jeg da :P

Kommer sikkert snart.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, får se det an. Takk for svar!

Men synes det var uvanlig med den lille "blødningen" i går. Eller hva jeg skal kalle det. Mindre enn en dråpe var det jo, og det var ikke rødt, heller rosa.

Har ikke hatt så vondt idag da. Men venter på tante rød i noen uker jeg da :P

Kommer sikkert snart.

Den svake rosa blødningen kaller man ofte spotting. Mange har det før de får mensen.

Det kan også være noe så enkelt som en ørliten rift et sted i underlivet.

Senk skuldrene og glem hele greia en stund. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din TS, men jeg har et spørsmål - jeg er plaget med konstante menssmerter. Kjenner murringer både i rygg og mage hele tiden. Hva kan det være? Har vært hos legen to ganger tidligere, hun fant ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

TS Her!

Går bra det, AnonymBruker :)

Håper du finner ut hva det er som plager deg :\!

Forresten har jeg blødd litt nå (såvidt!! Bare brunt og gammelt :\ )

Venter fortsatt på "ordentlig" blødning. Blir så bekymret.

Håper ikke det er noe i veien med meg. Pleier å ha ganske kraftige blødninger egentlig. Denne gangen har det nesten ikke vært noenting, og jeg har nesten ingen smerter heller.

Men skal prøve og ta det litt med ro selvom det er vanskelig å ikke tenke på det. Har ikke blødd på mange timer nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt store blødninger, mensen har kommet til riktig tid og alt har vært veldig rutinepreget. Men så har jeg en og annen gang opplevd at ting har snudd veldig på seg. At jeg f.eks. har hatt en svært kortvarig mens med små blødniger, eller at mensen har vært ei uke eller to for sen, eller at ... Ja, det kan dukke opp store variasjoner selv om man er vant til stabil og jevn menstruasjon. :)

Skrevet

Får satse på at det bare er en variasjon da. Men blir jo bekymret. Har hatt menstruasjon i ca 10 år og aldri opplevd dette før :P Så da begynner man å tenke på hva i all verden det kan være for noe.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei jeg er 43 år og har stort sett bestandig vært veldig regelmessig ang mens, som varer rundt 5 dager. De siste gangene har det gått ca 17-20 dgr mellom mensen og den varer bare ca 2-3 dager. Jeg blør ganske normal mengde og ingen missfarging, men er litt bekymret for at det kan være noe galt siden den er såå kortvarig. Vet at jeg har noen muskelknuter og kanskje dette begyner å påvirke mensen??? noen som vet??? Har til opplysning aldrig vært gravid..

Hilsen Synnøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...