NemoLinn Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Vår datter på åtte uker har fått kolikk. Hun fikk det ved seks ukers alder da det ble slutt på mm og vi måtte over på mme. Nan var for hardt for magen så jeg gikk over til Nan HA1 som kjøpes på apoteket. Det sies jo at den er mildere til magen, men så langt så virker det som den er like ille for henne. Kiropraktor hjalp ikke. Osteopat hjalp ikke. Minifom fikk hun for første gang i dag, men så langt ingen effekt av dette heller. Lyder og byssing og diverse fungerer ikke. Eneste som fungerer er trilling eller kjøring, men det er jo en begrensning for hvor mange timer man kan gå på kvelden og natten. Hun starter samme tid hver kveld og holder det gående i 3 til 4 timer. Hun får malt i melken og Dupholac, uten så blir hun hard. Det jeg lurer på er om noen her har erfaring med bytte av mme- merke om det mulig vil hjelpe henne? Det sies jo at Nan HA1 er mildest liksom så da ser jeg ikke for meg at bytte til et annet merke vil hjelpe. Noen her inne med kloke råd og erfaringer?
Gjest ticket Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 (endret) Førstemann ble mye bedre når vi gikk over ti Hipp sin mme. Jeg ville prøvd. Eventuelt mme uten melk (nutramigen o.l), noen barn reagerer jo på melk. Endret 8. juli 2011 av ticket
NemoLinn Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2011 Førstemann ble mye bedre når vi gikk over ti Hipp sin mme. Jeg ville prøvd. Eventuelt mme uten melk (nutramigen o.l), noen barn reagerer jo på melk. Hvis hun hadde reagert på melk, burde ikke kolikken være over hele dagen og ikke bare på kvelden og natten? Hun er ganske rolig og uten grinetokter da.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Datra mine hadde sånne kvelder fra hun var ca. 6 - 8 uker. (Pga stort utvilingssprang og mye som skjer i magen.)
Gjest ticket Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Hvis hun hadde reagert på melk, burde ikke kolikken være over hele dagen og ikke bare på kvelden og natten? Hun er ganske rolig og uten grinetokter da. Vår hylte mest på ettermiddag og kveld og han tålte ikke melk.
La Luna Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Har du prøvd å bytte flaske? Til for eksempel dr. Browns? Ellers stemmer jeg for å bytte mme-merke igjen.
Gjest pysepusen Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Dr. Browns flasker og Hipp mme var det som hjalp niesen min
dådyr Skrevet 10. juli 2011 #9 Skrevet 10. juli 2011 Først av alt så føler jeg med dere i denne kolikk tiden. Vår første hadde det mer eller mindre siden dagen han var født til han var rundt tre mnd. Han startet også rundt fem på ettermiddagen og holdt det gående til elleve om kvelden. Ellers var han generelt en nokså urolig baby. Når det gjelder mme brukte vi også NAN til han, men han ble veldig hard i magen av den. Avføringen hans var også grønn og slimete, eller hard og grønn. Vi skiftet til NAN ha1 men uten de store resultatene. Prøvde Collett tettere ny anbefaling, men han ble, om mulig, bare verre! Skiftet helsesøster etter diverse årsaker og hun anbefalte Hipp da denne var økologisk og mildere for magen. Etter tre dager ble gutten fra å være generelt urolig, til å bli veldig rolig. Skriketoktene på ettermiddag og kveld vedvarte, men de ble mildere de også. Avføringen endret seg fra grønn til sennepsgul. Den fikk også normal konsistens. Hører mange er veldig fornøyd m denne! Men det er viktig at du gir den en sjanse noen dager. Når det gjelder andre tips er det først å skifte flaske! Dr. Brown sine som noen allerede har nevnt her ser jeg er ikke dumt å prøve m. Den er veldig god da den gjør slik at babyen ikke svelger så mye luft. Du nevner at du har startet m Minifom. Denne gir som regel effekt etter ca to dager. Det står at du skal gi 10 dråper før hvert måltid, men du kan om ønskelig øke til både 15 og 20. Ellers er det sukkervann. 1 dl vann kokes med 1 ss sukker. Dette kan oppbevares i ett døgn i kjøleskap. Trekk opp 5-10 ml i en sprøyte og gi v behov. Denne hjalp oss veldig! Kamille te i mme er også effektivt. 10 ml i flasken. Ønsker dere lykke til!
NemoLinn Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Lørdag byttet jeg til Hipp sin mme og allerede samme kveld var det ro!! Så vi var spente i dag om det ville være det samme eller om det ville være grining. Det ble rolig i kveld også! :D:D Vi gir alltd maten på dr.brown sine flasker. Avføringen har skiftet farge fra grønn til senepsgul, og jenta har det mye bedre. Aldri mer NAN og NAN Ha1. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå