Gå til innhold

Trakkaseringsfri sone!


waco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner hva du mener. Idag er det helt omvendt. Dersom menn påpeker kvinnenes drikkevaner og tøyteoppførsel, jfr dagens artikkel i dagsavisen om at berusende jenter blir oftest voldtatt, - da blir det ramaskrik.

Billigere taxi vil feministene ha istedetfor å holde jenter hjemme......

Rart feminismen er en like stor fare som stemmeretten deres?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så, lille venn.

Men kanskje menn burde hatt portforbud etter mørkets frambrudd, da ble det jo trygt i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei waco

Du startet opp med å lure på hvorfor kvinner ble fornærmet over visse betegnelser, mens menn stort sett følte seg beæret. Vel - tror ikke det er mange menn som synes det er ok å få betegnelsen hanrei f.eks, eller får høre at han er en slappfisk.

Og så jukser du litt med historien, synes jeg. Du velger deg bare en passende epoke - der kvinner ble sett på som barn, og mannen som den vise og forstandige.

Går vi litt lenger bakover i historien, finner vi også epoker der ikke alle menn var kloke - det var bare menn av adelen ol som var kloke. Bønder og andre arbeiderer var slett ikke kloke, og ble ikke regnet med som ansvarlige, og kunne ikke ta ansvar for sine egne liv.

Og går vi enda litt tilbake, finner vi at vikingdamene - de styrte både hus, eiendom og seg selv - helt på linje med menn.

At menn gjennomsnittlig er fysisk sterkere enn kvinner, har ført til at de etterhvert fikk overtaket, og så har man religionen da. Herrens menn ville ha makt, og makt fikk de ved å "gå løs på" kvinner. Enhver klok kvinne, eller kvinne med meningers mot risikerte jo å bli brent - fordi Herrens menn ikke ville gi fra seg noe makt. Og når det gjelder maktspill leder menn ganske rått enda.

Så om du opplever verden urettferdig, og at kvinner tar mer plass i samfunnet enn for hundre år siden ved å kreve sin rett, så lyt du bare tåle det. Vi har noen århundrer å ta igjen først......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Waco!

Må si at det du skriver her får deg til å høres ut som en "bygdetulling". Du er sikkert en "gammel grabukk "om du ikke er "homse" da. Uansett, en "hestkuk" som deg er sikkert en "latsekk" med karaktertrekkene til en "stut". Om ikke noe av dette stemmer så må du ca i det minste være en "drittsekk".

:D Neida.. Jeg mente ikke noe av dette her. Vil bare frem til at det er da ord man kan sette på dere men også som ikke så fordelaktige. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det ikke også vært interessant å engasjere seg i andre ting enn bare kvinner, waco. Jeg skjønner jo at du er veldig glad i dem, og at de opptar deg mye, men allikevel???

(Dessuten; begynner du ikke å gjenta deg selv i mange av innleggene dine?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er en jente som blir mektig provusert når kompisene mine sier til hverandre feks: "du kjører som en jente", el "tørr du ikke?hehe kvinnfolk".

Kvinner blir brukt i negativ form veldig ofte.

De har sluttet å si det så mye ettersom de nå vet at jeg syns det er diskriminerende og tar meg nær av det.

jaaaaaaaaaa, jeg gjør faktisk det. Liker ikke å bli sett på som det svake kjønn. Så folk som sier slike ting i mitt nærver får høre det og kjenne det.

En kamerat sa en gang at han syns jeg tok litt vell av når det gjalt likestilling. Da måtte jeg le litt, han hadde rett , men det er nå bare slik jeg er.

Hilsen ei som ikke aksepterer at det skal være slik at mannen skifter til sommerdekk på bilen mens kvinnen lager mat og tar oppvasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...