Gå til innhold

Trakkaseringsfri sone!

waco

Anbefalte innlegg

Hallo, det er noe jeg alltid har lurt på,

Hva kommer det av at dersom man sier, sprek som en hingst, sterk som en okse, stolt som en hane eller kåt som ei hannbikkje blir ikke menn sure.

Men hvis, man sier, merra der, dum som ei ku, tispe eller kaklende som en høne.....

En dag kommer jenter til å forstå at det er dem selv som må forandre på holdninger, den dagen, da vil det bli likestilling.

Waco

Det hadde vært fint om dere jenter kunne svare direkte på saken, og prøve å holde personsjikane utenfor denne tråden, klarer dere det, tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er forskjell på de rosende og positivt ladede adjektivene du brukte til å betegne menn med, som:

- sprek

- sterk

- stolt og

- kåt

og på følgende noe mindre flatterende som du her bruker om kvinner:

- merr

- dum

- kaklende og

- tispe

icon_wink.gif Jeg tror du visste svaret selv, Wako!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid slik når jeg påpeker ting som foregår rundt oss.

De fleste jenter blir avvisende, istedet for å prøve å gå inn i seg selv...og spørre .... hvorfor.......?

Hva kommer det av...at ord og uttrykk som er brukt om kvinner nesten alltid har et negativt klang?

F eks billing, hore, tøyte og tøs.

Iblant homser er nevnte uttrykk ofte brukt... de kan si..."ååå giiiid så billig du er".... også ler dem allesammen!

Jeg tror kvinner har et innboende behov om å være mistroisk og tolke alt i sitt værste betydning. Damer har et større sosialt nettverksbehov og da også mer fasade for å kunne passe inn overalt.

Et utrykk som en kvinne vil tolke negativt vil svært få menn assossiere på samme måte, det er for eksempel ;"Jeg bare bruker deg".

Mange kvinner vil bli lei seg, sinte, ikke forstå at når to stykker gjensidig benytter seg av hverandre blir dem begge større......

Men kjære leserinner, det er ikke meningen at dere skal forstå alt sammen heller, som jeg har lagt inn i et tidligere artikkel her, er at før... da behandlet man damer med respekt, man lot ikke jenter ha så mye ansvar, hennes lyst var mannens ansvar. En kvinne hadde ikke stemmerett, man sa til kvinnen "ikke bry Dem med de små grå", "og måtte ikke denne fyrstikkarbeiderskene streiken snart ta slutt da Far, sa hustruene ærefylle av beundring av mennene sine, og kvinnene forsto, de skjønte at det er ikke alt dem bør behefte seg med, for ingen ønsker jo kaos.....o

1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-13 21:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget ditt var skikkelig velformulert, Wako!

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!

Gratulerer!

*Jegtrorjeglermegihjel*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant å se på hvorfor slike uttrykk blir brukt jeg! Min påstand er at de veldig ofte brukes for å hevde seg selv ved å trakke på andre. Og hvem bruker dem? Gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier vi må forandre holdninger. Hva med menn da? Det er de som bruker disse ordene om oss kvinner.

Jeg bruker ingen av ordene du skrev på listen om noen og jeg misliker ordene du brukte om kvinner.

Jeg har lest flere av dine innlegg det siste døgnet og mesteparten av de er regelrett latterlig. Har du lite å gjøre på siden du lager sånne diskusjonsemner som dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsakene til at kvinnenavn mister anseelse er fordi kvinner legger større tyngde i ord.

Ord er bare tanker, og derfor er ord mer følelsemessig tilknyttet kvinner, for gutter flest ser meningsløsheten ved å ikke bruke ironi, slik som særlig homser vet å utnytte.

Har dere ikke sett drag-queens, middelaldrende menn som transer fram sin feminitet? Hvofor er selv disse menn i kvinneklær mer utfordrende enn byens største tøs?

Årsaken er at menn tør mer, vi er mer handlekraftige og stoler mer på oss selv. vi har den selvtilliten at vi ikke lar oss bite av med ord, ihvertfall de fleste, men man ser bort fra muslimer....

Istedetfor å usyneliggjøre kvinnen med ord, så synes jeg vi bør inkludere den. Idag sier man student, kvinnelig rytter, kvinnelig forfatter istedet for studine, rytterske, forfatterinne....

Hva har skjedd med ærefyllte titler som frøken, lærinne og stuepike? Idag kaster det jo forakt av nevnte titler, det heter lektor, lærer og rengjøringsassistent.... Man har utvisket feminsmen i språket for å erstatte det med kjønnsnøytrale titler, som fratar kvinner kvinneverdigheten...

Jeg synes det er en skam!

Hva blir det neste?

At vi sier... den kvinnelig prinsen....?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva waco..det der gikk jeg og tenkte på her om dagen.

Hadde faktisk tenkt å lage en tråd om det, men du kom meg altså i forkjøpet icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i noe av det du sier der:

Ikke at jeg ønsker "lærerinne" og "bestyrerinne" tilbake, men det er et eller annet som blir feil når man hele tiden må påpeke at det er kvinnelige utøvere av et yrke eller en idrettsgren man snakker om.

Eks.: Kvinnefotball, den kvinnelige forfatteren...., den kvinnelige legen etc...

Man sier da ikke "herrefotball" hver gang tippekampen ruller over skjermen, eller?

Jeg er glad du ser dette, Wako!

Godt å ha noen menn på vår side i kampen om likestilling!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så fikk Askeladden halve den kvinnelige prinsen og hele kongeriket på kjøpet.

Og hvis bare den mannlige stuepiken har husket å ta oppvasken, så de slipper å krangle om den, så lever vel paret lykkelig den dag i dag!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvilket sporer meg over til min evinnelige kjepphest (eller heter det kjeppmerr??):

Hvorfor i det hele tatt gi oss kjønnsdefinerte navn? Hvorfor kalte ikke min ellers så likestillingsorienterte mamma meg for Kurt? Eller Ronny Sebastian?

Og hvorfor ble ikke du, Kris, tildelt navnet Martha? Hvorfor???

psst, Waco: Dum som en stut er faktisk et hyppig brukt begrep. Like vanlig som dum som en ku (ku med baller - selvfølgelig icon_smile.gif )

Maiken (stolt høne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiai - glemte å nevne at halve dronningriket er en dansk greie. Selv om den stolte høna som den kvinnelige dronningen er gift med ble sur som en hingst pga fenomenet.

Maiken icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne var ikke ansvarlig for hennes handlinger, hun var ikke myndig. Økonomiske spørsmål og politikk var mannens dogme, kvinnene holdt seg til det dem kunne best, å klage på hverandre.

Det var en tid da alle levde i et perfekt harmoni, dersom en jente var ulydig hadde hun heldigvis en mann som ga henne en reprimade.

Svært få jenter vet egentlig hva dem vil, og hva dem søker etter. At kvinner aldri oppfinner noe, eller ser ut til å mangle evnen til nytenkning bør ikke automtisk tolkes negativt. At noen bevarer, er nødvendig for at vi skal ha et samfunn hvor begge kjønn innretter seg sin rolle.

At mange høner vil tekkes en hane tror jeg er både nødvendig og godt.

Selvsagt vil mange av dere kvinner nekte på innlysende sannheter, og slik som barn ikke vil forstå, så uansett hvordan jeg argumenter, så er det som å snakke til en uendelighet.

Noen ganger når jeg diskuterer, så elsker jeg å få tilbakemeldinger, det blir som to stykker som spiller bordtennis, argumentene treffer hverandre i sekunders intervall, spillet er heftig og man blir svett.

Men å diskutere her, kan sammenlignes med at ideer blir slått ut i det store intet, man kan nesten si, at dersom en tanke er en golfball, så har dere sett på de store Cruise-skip, at på dekk, så er det mulig å slå en ball til havs.... slik er det her, alle mine tanker og ideer blir bare slått ut i havet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De levde ikke i fullkommen harmoni i tidligere tider. Kvinnen var undertrykt og mannen var konge. At mennesker i dag kan se dette som et ideal syns jeg er merkelig, man burde heller verdsette sterke kvinner som kan gi intellektuell respons istedet for kun mat og sengevarme.

Grunnen til at du ikke ser våre argumenter er at du snakker et annet språk enn oss. Menn som er genuint interessert i kvinner forsøker i det minste å forstå. Du avviser alle argumenter og turer i vei med en predefinert regle du har lagret i et milelangt word-dokument uten å se på svarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei waco: du veit ikke forskjellen på dogme og domene, du kan ikke skille scientologi fra new scientist, du hadde strøket i eksamen selv i praktisk misogyni. og så kommer du her og påstår at du har oppnådd innsikter i kvinnekjønnets natur som vi ikke er i stand til å fatte... lille mann, du er så langt ute på havet som det går an å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sissan nå er du jammen vanskelig. Hallo, jeg diskuterer med mine egne meninger, men dere vil hele tiden mobbe.....

Jeg synes bare det er litt artig å se på "særeghetene" ved kjønnene, men dere skal jo ta alt så dønn seriøst.... Skulle nesten tro dette var noe som virkelig opptok dere... og hadde dere virkelig hatt den kvinnefriheten dere hele tiden innrømmer....ja da hadde dere latt meg være i fred...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaskje O'Waco, er svaret at finne i det eldgamle visdomsord som tog tak i en teori om at en golfball i havet er mindre verdt enn en fjert i ørkenen...

Har sagt det før og sier det igjen: Den mann som måtte finne på å tenke tanken på å tildekke mitt åsyn med slør kan tage dette slør for så å pyntelig stappe det et visst unevnelig sted mens jeg tager en liten promenade til min mors barndomshjem for at spise svinestek (uuups tilberedt av min fars maskuline hender) ... og drikke vin og kverulere icon_smile.gif

Deilig å være Maiken i dag icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Før: Kvinner ble nektet utdannelse, nektet å uttale seg - tiden gikk stort sett med til fødsler og barnestell. Behøver ikke gå langt tilbake her i landet. Vi ser det fortsatt i enkelte kulturer. Kanskje den du kommer fra...? Hvordan skulle kvinnene kunne hevde seg med "oppfinnelser" og nye tanker?

Nå: I min omgangskrets har de fleste kvinnene høy utdannelse lke høy som sine menn (eller mer) og tjener omtrent det samme - noen ganger mindre noen ganger mer. De er ikke avhengige av menn (og trenger ikke prostituere seg med annet enn kunnskap og intelligens, ref. tidligere innlegg). Med dette kommer selvstendighet, initiativ, nye tanker og "oppfinnelser". Dette er jo feminismens kjerne.

Det er klart dette er skremmende for svake menn som ser at det kan bli dobbelt så hard konkurranse på mange områder - Og at spillereglene forandrere seg litt ikke bare på menns premisser. De svake blant menn (som vil ha meninger som du utrykker i dine innlegg, håper ikke du mener det du skriver) blir danket ut av kvinner og synes kvinnefrigjøring er hemmende og en trussel. De sterke menn ser at dette er et gode for alle. De tåler konkurranse og utvikling. Takk og pris at det finnes mange sterke menn. Og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Dagens kommentar, en gang i tiden måtte jeg kalle trådene trakasseringsfrie soner, så vanskelig var det å diskutere med dere da...

W

Mimrer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...