Gå til innhold

Flytte seg for de eldre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer benyttet oss av en ventebenk som tilhører trikkestoppet. Benken har plass til tre voksne mennesker.

Det pøste ned med regn og vi ville gjerne være under taket, og gjerne sitte. (Hvertfall jeg, var veldig sliten etter mye gåing hele dagen på jobben siden kl 06.) Men jaja, pytt.

Poenget er som følger: Det kom en eldre dame under trikkeskuret. Både jeg og samboer pleier å gi plass til de eldre,om det ikke er sitteplasser på bussen og lignende. Så vi flyttet oss slik at det var plass til henne også på benken.

Men hun ble bare stående og stirre på oss. Hun viste tydelig at vi burde flytte oss!

Jeg ble ganske paff egentlig!

Det endte opp med at vi faktisk gikk til neste trikkestopp for å unngå det hele, og med det samme vi flyttet oss satt hun seg ned.

Nei- det der var frekt!

Jeg mener at: Er man desperat nok etter sitteplasser, forventer man ikke at man skal få en HEL offentlig benk HELT for seg selv! Når noen ikke bruker hele sitteplassen og du er så gammel at du må sitte, tar du den plassen!

Bare en utblåsning. Frekkas!

- ellers kommer jeg selvsagt til å fortsette som før og gi fra meg plass og flytte meg. Men jeg gjør aldri dette igjen. Neste gang blir jeg sittende, for jeg har ikke lus!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig!

Å tilby en sitteplass holder. De akn absolutt ikke forvente hele benken og dens tre plasser

• Liker 5
Gjest Bjørn82
Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg bare flyttet meg tilbake til å okkupere hele benken når gamla ikke ville sitte når dere gjorde plass til henne. Det er uoppdragent og manglende folkeskikk.

Respekter de eldre, men ikke for enhver pris.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt holder det med en plass.I dag satt jeg forøvrig på banen og så at en eldre dame kom på. Rundt meg var det tre forskjellige personer som hadde slengt veska/sekken/bagen i setet ved siden av seg. Så da syntes jeg det ville være litt spesielt om jeg skulle reise meg bare fordi de ikke gadd å flytte på bagasjen. Men det føltes litt dårlig, kanskje jeg burde sagt noe, eller reist meg likevel.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Synes det er mange eldre som klager på alt unge mennesker gjør. Når vi er høflige og greie mot de er det feil for de på en eller annen måte og når vi ikke bryr oss stort om dem er det feil også. Det er så mange som er utakknemlige.

Når dama ikke ville sette seg fordi det satt noen andre der, selv om det var plass har hun ikke noe å sutre eller klage over heller.

Skrevet (endret)

De eldre kan ikke kreve å få en hel benk for seg selv! Vi som er yngre har også noen ganger behov for å sitte nede vi å. Når hun ikke gidder å sette seg når dere gjorde plass til henne, så synes jeg det blir for dumt egentlig. Hadde ikke giddet å flyttet meg fra benken. Vil de ikke sitte når det er plass, så kan de bare ha det så godt tenker jeg.

Endret av Lillemeg22
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke for å gjøre dette til en helt annen diskusjon, men unge menn, spesielt utenlandske virker flinkere til å vike/hjelpe enn jenter/damer. Enten det er eldre eller barnevogner.

Endret av kaprifolen
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å gjøre dette til en helt annen diskusjon, men unge menn, spesielt utenlandske virker flinkere til å vike/hjelpe enn jenter/damer. Enten det er eldre eller barnevogner.

De kommer jo fra en annen kultur hvor de eldre får endel mer respekt og blir forsørget av sine barn, i motsetning til i Norge hvor ganske mange blir plassert på eldrehjem og sjeldent får besøk. Har selv snakket med innvandrere som har blitt sjokkert over måten man behandler eldre på i Norge.

Gjest Fable
Skrevet

Flytter meg alltid til side så andre kan sitte, men om de ikke vil sitte mens jeg sitter der..så får det bare være.

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg ikke gått min vei og heller ikke reist meg opp. Å flytte seg på benken slik at det er plass til enda en person er mer enn nok, å forlange hele benken er bare latterlig, da kan hun bare stå!

• Liker 1
Skrevet

Ja det har jeg og merket, de er alltid førstemann til å hjelpe

Skrevet

Hadde blånekta å reise meg. Å reise seg hvis det ikke er plass er greit, og å flytte seg til siden så man gir plass ville jeg naturligvis også gjort, men ikke pokker om jeg hadde reist meg så madammen skulle få hele benken. Jeg er gammel, men ikke for gammel til å trasse når noen blir urimelige :fnise: .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...