Yme Skrevet 17. juli 2011 #21 Skrevet 17. juli 2011 Enig... Det eneste jeg likte, var at den innebygde chatten går rett på google talk, som jeg bruker til sms på mobilen. Google+ er klønete og merkelig.
Gjest Heloise Skrevet 17. juli 2011 #22 Skrevet 17. juli 2011 Tror Google+ blir noe annerledes. Virker som en mer global mulighet for å søke på folk, mer enn det går jo ikke. Får ikke kommunisert med venner eller noe som helst (enda i alle fall). Jeg er bare glad jeg ikke har mitt ekte navn på noen av delene, FB eller G+. For øyeblikket virker G+ lite brukervennlig og kjedelig. Men jeg er sikker på at de kommer til å forandre på ting etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #23 Skrevet 17. juli 2011 Har kikka litt på det. Tror ikke det er direkte sammenlignbart med FB, dette er tenkt mer som et slags samarbeidsverktøy der en enkelt kan dele informasjonen sin på google med grupper ("kretser") av andre mennesker. Google gar jo allerede tjenester for kalender, bilder, video, google docs, epost osv. Med denne tjenesten kan etterhvert alt integreres slik at det blir lett å dele ut ting. For eksempel hvis en planlegger en ferie sammen så kan en oprette en ny krets for de som skal være med, en kan så skrive budsjett i google docs, legge reiseplan i calendar og laste opp bilder til picasaweb og alt blir tilgjengelig for alle som er med i kretsen. Så ikke samme kulhetsfaktor som FB men mere praktisk nyttig.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #24 Skrevet 17. juli 2011 Og hva er greia med at jeg har lagt til folk som ikke har G+ i kretsene mine? De kom opp på forslag, så jeg trodde de hadde det. Men neida. Jeg får mail av en som har invitert meg til G+ stadig vekk. Noen oppdateringer eller hva søren det er, så jeg vil tro at de du har invitert får mail av G+ hver gang du foretar deg noe...
Gjest Bjørn82 Skrevet 17. juli 2011 #25 Skrevet 17. juli 2011 Google skal vist ha investert ca. 200mill i utviklingen av Google+ og i god Google ånd ser det ut som de atter en gang har klart å lage et kvalitetsprodukt som overgår konkurrenten Facebook med tanke på både brukervennlighet og sikkerhet. Foreksempel så må man velge ut de man skal dele ting med, selv om de er i vennelisten. Det vil si at man har kontroll over hvem som ser hva i mye større grad enn facebook, som forsåvidt etter min mening krever en master i systemutvikling før man behersker å bruke sikkerhetsinnstillingene. Jeg har sterk tro på Google+ og er overbevist om at de kommer til å kjøre knallhard markedsføring og at de kommer til å bække opp Google+ med tett og kvalitetssikret oppfølging. Om 2år tror jeg det kommer til å bli saionara til facebook.
Gjest Heloise Skrevet 17. juli 2011 #26 Skrevet 17. juli 2011 Jeg får mail av en som har invitert meg til G+ stadig vekk. Noen oppdateringer eller hva søren det er, så jeg vil tro at de du har invitert får mail av G+ hver gang du foretar deg noe... Desverre gjør den det... Såvidt jeg vet.
Mynona Skrevet 17. juli 2011 #27 Skrevet 17. juli 2011 For eksempel hvis en planlegger en ferie sammen så kan en oprette en ny krets for de som skal være med, en kan så skrive budsjett i google docs, legge reiseplan i calendar og laste opp bilder til picasaweb og alt blir tilgjengelig for alle som er med i kretsen. Så ikke samme kulhetsfaktor som FB men mere praktisk nyttig. Jeg har laget en sånn gruppe på facebook jeg. Der kan jeg legge ut dokumenter, regneark, kan chatte med hele gruppen samtidig, lage en event inne i gruppen, bilder, linker osv.. Nei, er ikke overbevist om at Google + er noe vits å skaffe seg. Jeg sitter på gjerdet. BLir for mye å holde seg oppdatert på. Har jo allerede Facebook, KG, sukker og mailen. Det for da holde. Kan jo ikke bruke hele døgnet på å sitte foran PCen 1
Mynona Skrevet 17. juli 2011 #28 Skrevet 17. juli 2011 Google skal vist ha investert ca. 200mill i utviklingen av Google+ og i god Google ånd ser det ut som de atter en gang har klart å lage et kvalitetsprodukt som overgår konkurrenten Facebook med tanke på både brukervennlighet og sikkerhet. Foreksempel så må man velge ut de man skal dele ting med, selv om de er i vennelisten. Det vil si at man har kontroll over hvem som ser hva i mye større grad enn facebook, som forsåvidt etter min mening krever en master i systemutvikling før man behersker å bruke sikkerhetsinnstillingene. Jeg har sterk tro på Google+ og er overbevist om at de kommer til å kjøre knallhard markedsføring og at de kommer til å bække opp Google+ med tett og kvalitetssikret oppfølging. Om 2år tror jeg det kommer til å bli saionara til facebook. De fleste i denne tråden synes det var vanskelig å forstå brukervennilgheten da... Men av nysgjerrighet (har ikke gått inn der selv); hvis jeg skal legge ut en status må jeg da klikke av på en slags liste over hvilke personer som får se dette?? I såfall må det jo være veldig tidkrevende for de som har mer enn 100 venner.
Vulpes Skrevet 17. juli 2011 #29 Skrevet 17. juli 2011 Tjæ. Jeg har Google+, men har bare tre venner der hittil, og ingen av oss er aktive. Så jeg klarer ikke helt å få noe skikkelig inntrykk av siden ennå. Men jeg stiller meg veldig skeptisk til at Google+ kommer til å erstatte Facebook for min del.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #30 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har laget en sånn gruppe på facebook jeg. Der kan jeg legge ut dokumenter, regneark, kan chatte med hele gruppen samtidig, lage en event inne i gruppen, bilder, linker osv.. Nei, er ikke overbevist om at Google + er noe vits å skaffe seg. Jeg sitter på gjerdet. BLir for mye å holde seg oppdatert på. Har jo allerede Facebook, KG, sukker og mailen. Det for da holde. Kan jo ikke bruke hele døgnet på å sitte foran PCen Var ikke klar over at det gikk an på FB, da er det vel ikke så mye vits i å bytte. Men for de som allerede bruker de forskjellige Google-tjenestene en god del til informasjonslagring så har dette virkelig noe for seg. Nå kommer jo også Google Music og det skal sikkert også integreres i samme opplegget slik at du kan dele musikktips med venner. Men de har en vei å gå ennå.
Gjest Thefainter Skrevet 17. juli 2011 #31 Skrevet 17. juli 2011 Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal adde venner, som ikke er på Google+? Eller hvordan man søker opp venner? Når du adder venner som ikke er på Google+ så får du muligheten til å invitere dem. OG hvis de ordner seg Google+ selv, så har du dem i kretsen din Jeg syns Facebook blir styggere og mer ubrukelig for hver oppdatering og det er altfor mye tull der. Google+ er ren, og enkel å bruke. Og med kretser så er det mye enklere å velge hvem som skal se det man legger ut. Blir nok bye bye facebook innen 1-2 år, med mindre de skjerper seg med oppdateringene sine.
Gjest Bjørn82 Skrevet 17. juli 2011 #32 Skrevet 17. juli 2011 De fleste i denne tråden synes det var vanskelig å forstå brukervennilgheten da... Men av nysgjerrighet (har ikke gått inn der selv); hvis jeg skal legge ut en status må jeg da klikke av på en slags liste over hvilke personer som får se dette?? I såfall må det jo være veldig tidkrevende for de som har mer enn 100 venner. Jeg har ikke fått satt meg inn i Google+ skikkelig enda. Men det tviler jeg sterkt på da det ser ut som det er relativt godt gjennomtenkt sålangt.
2046 Skrevet 17. juli 2011 #33 Skrevet 17. juli 2011 Kan ikke akkurat si jeg har eller hadde problemer med å bruke google plus, jeg finner faktisk grensesnittet endel bedre enn facebook sitt. (Nå skal det riktignok nevnes at jeg så spillelisten med til google+ før jeg fikk bruker der, så vet ikke hvordan jeg ville oppfattet brukergrensesnittet om jeg ikke hadde gjort dette). Noen tanker om google plus, jeg plottet ned for noen dager siden: "Har brukt google+ i noen dager nå. Personlig finner jeg ikke på nåværende tidspunkt google+ for å være mye bedre enn facebook på noen spesifikke områder. Derimot er opplever jeg google+ som litt bedre på stort sett alt, hvilket i sum gir en mye bedre brukeropplevelse. Det beste med Google+ er Circles. Problemene med å skille mellom forskjellige venne-/bekjent-/kollega-/ og familie-sirkler er en av tingene som Facebook er skikkelig dårlig på. Det jeg vil poste til familie er veldig forskjellig fra det jeg poster til venner som igjen er veldig forskjellig fra det jeg vil poste til folk jeg aldri har møtt. Circles åpner også for muligheten til å bruke google+ i stor grad på samme måte som en bruker twitter i dag. Ellers er chatten bedre, laouten mer elegant og endel bedre bygget opp, posting av oppdateringer er bedre (grunnet circles), +1 er svært praktisk (jeg har allerede byttet det ut med stumbleupon som bookmarker), og måten bilder blir vist på er svært mye bedre. Har ikke fått testet hangouts og sparks så mye enda. Eneste haken; litt ensomt..." Men av nysgjerrighet (har ikke gått inn der selv); hvis jeg skal legge ut en status må jeg da klikke av på en slags liste over hvilke personer som får se dette?? I såfall må det jo være veldig tidkrevende for de som har mer enn 100 venner. På ingen måte. Angående det å skrive på veggen til folk. På google plus har man ingen vegg andre kan skrive direkte på. Men man kan dele noe direkte med folk, og på den måten kommunisere som på veggen. Eller en kan dele noe med en sirkel eller flere, og i den nevne denne enkeltpersonen.
Yme Skrevet 17. juli 2011 #34 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Nå har jeg sett på introduksjonsklippene, og jeg kan fortsatt ikke se hvordan det her skal være en konkurrent til facebook. Det eneste jeg egentlig fikk ut av de klippene, var at mennesken de hadde intervjua, må ha litt triste liv Google+ handler om å dele ting, og det virker som at det eneste den kan, som ikke går på facebook, er video chat, så jeg ser greier ikke helt se for meg at folk flest kommer til å migrere fra facebook til Google+... Noen kommer vel til å ha begge deler, og noen veldig få bytter, men de aller fleste kommer nok til å overse Google+. Jeg trodde jeg bare ikke forsto hva Google+ var til, men etter introduksjonsklippene viste det seg jo at jeg faktisk hadde forstått hele greia, fordi den var enkelt og greit satt opp... Problemet er bare at den er totalt ubrukelig :gjeiper: Edit: Jeg likte Sparks/Gnister, og chatten. Endret 17. juli 2011 av Yme
Google_hjelp Skrevet 8. februar 2013 #35 Skrevet 8. februar 2013 Google + blir nok bedre etterhvert. Om 1-2 år kommer søkeresultatet i Google bli mer personifisert, så mange av treffene vil være basert på hva vennekretsen din i Google + har likt og anbefalt. Dette er ikke noe Google har komme ut med, men ligger litt i kortene. Søkemotoroptimalisering vil få en helt annen betydning og arbeidsmetode.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #36 Skrevet 9. februar 2013 Google+ kan ikke sammenlignes med Facebook. Det er ikke nødvendigvis en plass for å treffe vennene dine, selv om du også kan gjøre det - om de er der. Jeg bruker G+ mye. Det er utrolig mye aktivitet der, men det krever bittelitt av DEG også. Du legger til folk i sirkler som deler dine interesser. Feks kan du ha en "Jazz-sirkel", en "Liverpool-sirkel", en "Familie-sirkel", en "Foto-sirkel" etc - alt ettersom hva du liker. Om du bare registrerer deg og ikke legger ut noe info eller ikke poster noe som helst, kommer heller ingen til å legge deg til en sirkel og dele noe med deg. Du fremstår som helt uinteressant - og G+ vil fremstå som kjedelig for deg. Jeg synes det er helt utrolig flott - finner kjempemye interessant stoff, og har truffet masse interessante mennesker fra hele verden Anonym poster: 9612ac9b123e2d14f9bbcbed850c0fe9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå