Gå til innhold

Jeg blir ikke kåt lenger.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flaut, men det er faktisk plagsomt... :sjenert:

Har aldri hatt problemer med å tenne, før nå....Er 26, i et fast forhold...Han er bra i senga, oppmerksom på mine behov osv...Sexen er bra! Og jeg kommer jo igang etterhvert. .. Men tar sykt lang tid før jeg kommer, må jobbe så veeeeldig.

Men jeg har så vanskelig for å bli kåt! Både alene og sammen med ham...Når jeg skal onanere sovner jeg stort sett fra det....Tidligere har jeg ofte gjort det daglig, i tillegg til masse sex.... Vil ikke ha det sånn, what to do? Kan det være p-pillene som gjør det? Har gått på samme merke i flere år, kan sånne bivirkninger komme plutselig? Noe annet? Innser at sex forandrer seg ettersom man ikke er nyforelska osv, men det har aldri blitt som dette før, selv om jeg har vært med samme typen i flere år....Tror ikke det har noe med ham å gjøre heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Ja, det kan være pillene. Alle preparater med tilsatte hormoner kan gi humørsvinginger, deriblant nedsatt eller fullstendig mangel på sexlyst.

De kan i tillegg tørke ut slimhinnene dine, noe som gjør saken ennå verre.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange frivillig tilsetter disse drittstoffene i kroppene sine. Hvorfor kan du ikke gå for hormonfri prevensjon?

Når man faktisk risikerer det man gjør med p-piller, stav, ring, sprøyte osv, så er det merkelig for meg at så mange velger disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Trodde evt. sånne bivirkninger kom med en gang jeg, ikke etter at man hadde gått lenge på det? Tørker ikke ut noe, blir våt som vanlig.... Ikke sånn kjempefan av kondom i et forhold,syns det tar bort litt av impulsiviteten...kanskje rart? men vet ikke helt hva vi skulle brukt i stedet....Men tar gjerne

i mot tips om noen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Fordi ikke alle får disse problemene antar jeg, hunterlady.

Jeg fikk økt sexlyst, pluss jeg har mensen 1 gang i året, og med tanke på de menssmertene jeg får så er jeg evig takknemlig for hormonbaserte prevensjonsmidler.

ts:

Ja, det kan være p-pillene, kan også være stress, lett depresjon og slike ting.

Noe som har forandret seg i det siste? Jobb, familie, kjærestesituasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har vel vært endel stress og press ift div familieproblemer. Men jeg vil jo ikke at det skal ødelegge sexbiten og da!!! Uff, vanskelig dette... :tristbla:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Fordi ikke alle får disse problemene antar jeg, hunterlady.

Jeg fikk økt sexlyst, pluss jeg har mensen 1 gang i året, og med tanke på de menssmertene jeg får så er jeg evig takknemlig for hormonbaserte prevensjonsmidler.

ts:

Ja, det kan være p-pillene, kan også være stress, lett depresjon og slike ting.

Noe som har forandret seg i det siste? Jobb, familie, kjærestesituasjon?

Nei, men likevel er det nok veldig mange som får negative bivirkninger. Pluss i at hormonbaserte midler øker faren for blodpropp. Jeg synes det er ganske ille, men hvis man tar sjansen så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Tja, har vel vært endel stress og press ift div familieproblemer. Men jeg vil jo ikke at det skal ødelegge sexbiten og da!!! Uff, vanskelig dette... :tristbla:

TS

Der har du det. Sexlivet går opp og ned. Like viktig å lære seg å takle nedgangen som oppgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Tja, har vel vært endel stress og press ift div familieproblemer. Men jeg vil jo ikke at det skal ødelegge sexbiten og da!!! Uff, vanskelig dette... :tristbla:

TS

Da kommer nok sexlysten tilbake når det ordner seg =)

Nei, men likevel er det nok veldig mange som får negative bivirkninger. Pluss i at hormonbaserte midler øker faren for blodpropp. Jeg synes det er ganske ille, men hvis man tar sjansen så..

Sjansen for blodpropp er -mye- høyere om man er gravid. Så at folk tar sjansen på å få unger gir like lite mening =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS.

Husk at sex er et overskuddsfenomen, og lysten svinger i perioder. Hvis du har hatt mye stress den siste tiden er ikke dette det minste merkelig. Hvor lenge har dette problemet vart?

Selvsagt kan dette også komme av p-piller, men hvis du har brukt samme preparat lenge uten disse symptomene, virker det lite sannsynlig. Har du byttet merke i det siste?

Jeg har selv opplevet perioder med laber sexlyst (jada - det skjer med menn også, selv om de færreste innrømmer det), og i blandt må man bare akseptere at det er sånn. Min erfaring er, at jo mer man stresser med det, jo vanskeligere blir det.

Mitt råd blir derfor:

Snakk med kjæresten din, og forklar hvordan det ligger an. Prøv å slappe av, og ikke tenke for mye på det en tid. Forsøk å løse hva du kan av stress-situasjonen din.

Jeg er ganske sikker på at lysten din kommer tilbake helt av seg selv efter en tid, med mindre den underliggende årsaken er å finne i samspillet mellom deg og din kjæreste. Det virker i hvert fall usannsynlig at det skulle være fysiologiske årsaker til dette, men du kan helt sikkert snakke med legen din, dersom du tror det hjelper. Alt du kan utelukke reduserer stressmengden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Sjansen for blodpropp er -mye- høyere om man er gravid. Så at folk tar sjansen på å få unger gir like lite mening =)

Har du en link på dette?

Man kan få mye rart dersom man er gravid og ikke føler anbefalte råd, men om man spiser sunt og er aktiv med god helse, så går det som oftest bra. Å bli gravid er naturlig, det er ikke tilsettelse av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link på dette?

Man kan få mye rart dersom man er gravid og ikke føler anbefalte råd, men om man spiser sunt og er aktiv med god helse, så går det som oftest bra. Å bli gravid er naturlig, det er ikke tilsettelse av hormoner.

Dette kan du lese om i en hvilken som helst lærebok i obstetrikk og gynekologi, og du vil sannsynligvis også finne det i bøker om klinisk anatomi og fysiologi.

Fysiologisk sett er en graviditet en "tilsetning av hormoner". Kroppen går i den tilstanden over i en helt annen hormonell tilstand. Ikke derved sagt at det er unaturlig å være gravid, men selv om man gjør alt "riktig" medfører det en viss risiko for komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...