^KinderMaxi^ Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Tenkte å lage en kake til selskap i morgen. Går det an å bruke vanilje og sjokoladekrem/mousse i en og samme kake med vanlig sukkerbrød? Hvordan glasur vil du anbefale i såfall?
Surriball Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Det er vel bare fantasien som setter grenser! Det går sikkert an! Det er ikke sikkert at du trenger en glasur i tillegg, det kan kanskje bli litt mange forskjellige smaker. Men du kan jo ha sjokolademoussen på toppen av kaka og bruke den som pynt sammen med friske bær! Kanskje deilige, norske jordbær på toppen? Ellers så pleier jeg å blande det jeg har av tilgjengelig syltetøy og hjemmerørte bær oppi kremen. Bringebær er perfekt sammen med krem, det er så frisk og godt!
^KinderMaxi^ Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2011 Kaken skal bli kjempe mektig, så det med sjokolademousse på toppen sammen med bær er ikke dumt Mente du at jeg skal blande ut syltetøy/bær i vaniljekremen da?
Surriball Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Nei, men i vanlig krem Det går jo an å f.eks kombinere vaniljekrem som er en ganske tung krem, og en frisk krem med bær. Men vaniljekrem og sjokolademousse med bær på toppen for å veie opp for alt det supersøte høres topp ut!
meca Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Jeg har laget en kjempegod kake, med inspirasjon fra passion for baking, der jeg har variert litt med enten sukkerbrød eller sjokoladebunn - noen ganger begge deler. På ett av lagene har jeg pleid å ha bringebærkrem laget på følgende måte: ca. 150 gr bringebær, kokt med noen spiseskjeer skviset sitron og ca. 50 g melis. Når dette har kokt opp, siler jeg blandingen så bringebærfrøene ikke kommer med. Tilsetter blandingen i pisket krem laget av cirka 2 dl kremfløte. Blir en utrolig frisk krem med en intens smak av bringebær (og det liker jeg, da jeg i utgangspunktet ikke er veldig glad i vanlig krem). På det andre laget har jeg da sjokolademousse, og hvis jeg synes den er litt stiv, blander jeg den med litt pisket krem, laget av resten av kremfløteboksen. Dekker hele kaken med et tynt lag vanlig pisket krem for at den skal se fin ut, og pynter med det hjertet behager Selv om jeg ELSKER vaniljekrem, tror jeg nok jeg ville synes at kombinasjonen vaniljekrem/sjokolademousse ble i overkant mektig, og det syrlige og friske fra bringebærene gjør seg virkelig
^KinderMaxi^ Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2011 Takk for svar, men tror jeg prøver meg på begge deler (kremer ut vaniljekremen ) og bringebær på toppen! Den MÅ være mektig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå