Ursula Skrevet 18. november 2003 #1 Del Skrevet 18. november 2003 Det gjelder en mobil kjøpt i et land langt vekk herfra. Den må åpnes for Norge, men hvordan gjør man det ? Får man gjort det selv elle rmå den leveres inn, og i tilfelle til hvem ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. november 2003 #2 Del Skrevet 18. november 2003 Hmmm... Kan ikke hjelpe deg, men ring Telenor - de vet sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg kjøpte min nokia 8310 på filippinene. Og det går bra her i Norge. du trenger bra simkort, og du kan gjøre det selv. Det er ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 20. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 20. november 2003 Telenor kunne ikke hjelpe, og når man putter i SIM-kortet finner den ikke nettverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 20. november 2003 #5 Del Skrevet 20. november 2003 Kanskje du må gå manuelt inn på nettverksinnstillinger og velge Telenor derfra? Slik at den slipper å lete etter et nett selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #6 Del Skrevet 20. november 2003 Så lenge den er laget for samme "bånd" som de norske, så burde det vel bare være å putte inn simkort (om du bor i norge så skaff et norsk simkort, rimeligere enn å ringe som "turist" somregel) Jeg kan ikke dette med "bånd" (som helt sikkert heter noe annet, men det har emd frekvenser trur jeg) Noe med 900 og 1800? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 20. november 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 20. november 2003 Bruker norsk SIM-kort ja. Likevel virker det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #8 Del Skrevet 20. november 2003 Det gjelder en mobil kjøpt i et land langt vekk herfra. Den må åpnes for Norge, men hvordan gjør man det ? Får man gjort det selv elle rmå den leveres inn, og i tilfelle til hvem ? ------------ Det høres ut som om telefonen du har kjøpt har en sim sperre/lås. Og da sliter du er jeg redd! De eneste som kan åpne den for deg er telefonselskapet som i utganspunktet sponset denne telefonen i det landet dukjøpte den i. Du må høre med butikken/stedet hvor du kjøpte den. Sim sperrer er vanlig i norge og, nesten alle kontanttlf, og tlf hvor abb er betingelse har en simsperre. Dette for at tlf selskapet skal forsikre seg om at de ikke hjelper med å betaler for en telefon som så ikke blir brukt på deres nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 20. november 2003 #9 Del Skrevet 20. november 2003 www.unlock.no ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 21. november 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 21. november 2003 Ja det var det Telenor sa også.....og det er ikke så lett å finne igjen en butikk som ligger på andre sida av jorda. Var inne på unlock.no, men det gjelder tydeligvis ikke denne modellen, som ikke produseres mer i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 21. november 2003 #11 Del Skrevet 21. november 2003 Hei Ursula.. Kanskje den telefonen er ikke "open-line". Noen telefoner fra Asia er ikke brukelig i Europe. Jeg hadde en 3310 fra Filippinene men det var ikke mulig her i Norge, men min 8310 er greit. Hva slags nokia er det? Et det single-band, dual band, eller triple-band? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 21. november 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 21. november 2003 Tror det er en 5110. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 21. november 2003 #13 Del Skrevet 21. november 2003 Tror det er en 5110. Ok. Nokia 5110 er single band. Jeg tror ikke at den mobilen virker her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 21. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 21. november 2003 Telenor mente vi måtte kontakte butikken fordi telefonen kanskje hadde en sperre. Det er ikke så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå