Gå til innhold

Ditt/dine BESTE tips MOT fleskamage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HJELP MEG!!

Muffinmagen MÅÅÅÅ bort!!

Alle tips taes imot med takk :)

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å spise muffins :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å spise muffins :)

Hahaha, det gjør jeg sjelden uansett ;)

TS

Skrevet

Jeg har god erfaring med 2 økter kondisjon, 3 økter styrke (per uke). Spiser masse kylling og fisk, mye grønnsaker og salat. Som pålegg har jeg fullstendig dilla på makrell i salsa, den er mye, MYE bedre enn makrell i tomat! Varierer med skinke og kalkunpålegg. Har en fråtsedag i uka!

Gjest *Maja*
Skrevet

Kardio, kardio, kardio...hadde lovehandles og ved å jogge(begynte med powerwalking med små joggeintervaller og økte med jogging etterhvert som kondisen ble bedre) og kuttet ut transefett, ost, sjokolade, smør etc.

Lever på Ryvita knekkebrød, magert skinkepålegg, tomatet, chili, karbonadedeig, kylling, ananas, bær, nøtter og solsikkeolje...baker meg rundstykke av mel av Rug og hvete iblandt, har en spisedag i uka der jeg spisr hva jeg vil, men holder meg ofte til hjemmelaget pizza/lasagna som lages uten ost. Spiser gjerne tofuis/sorbeis, kokosboller, hjemmelagde cookies, sjokoladepudding av soya(gjerne med revet kokos i :popcorn: MMMMMMM)

Plutselig etter noen mnd. var magen flat gitt...har i tillegg begynt å klatre de siste par mnd, noe som gir fantastiske armer og rygg(og alt annet egentlig)

• Liker 2
Skrevet

Wow, mange gode tips! Men hvordan klare å holde seg helt unna godteri lurer jeg på! Slutta et helt år en gang, men avvenninga var så fæl, og jeg savna det veldig. Gikk ikke ned så mye heller, egentlilg.

Gjest Nanne70
Skrevet

Wow, mange gode tips! Men hvordan klare å holde seg helt unna godteri lurer jeg på! Slutta et helt år en gang, men avvenninga var så fæl, og jeg savna det veldig. Gikk ikke ned så mye heller, egentlilg.

Du trenger jo ikke slutte helt med godteri, men kanskje begrense mengdene og bare spise det èn dag i uka? Ellers er det fysisk aktivitet som må til, det er nok ingen vei utenom. Jogging og liknende aktiviteter som bruker de store muskelgruppene er bra! Og kutt ned på raske karbohydrater (dvs. fine/mellomgrove bakervarer, pasta, ris, sukker og alkohol)og snacks, som gjerne er en uheldig blanding av usunt fett og raske karbohydrater.

AnonymBruker
Skrevet

Så måten åm få flat mage på er altså å innta like mange kcal som man forbrenner - og at de består utelukkende av protein/grønnsaker/sunt fett, altså nøtter, kjøtt, fisk osv.?

Maja: Du sier at du har en dag hvor du kan fråtse, vurderer å gjøre noe ala opplegget ditt, men lurer på om ikke en dag i uken kan være for mye? Selv vil jeg nok raskt kunne klare å stappe i meg 3000 usunne sukkerkalorier ekstra på en spisedag, slik at det tilsammen blir rundt 5000 kalorier på en dag og masse sukker! Hvis jeg deler de 3000 over flere dager kan jeg jo spise skikkelig dessert 3-4 dager i uken? Eller er det bedre mtp magefettet å ta det på en dag?

AnonymBruker
Skrevet

Så måten åm få flat mage på er altså å innta like mange kcal som man forbrenner - og at de består utelukkende av protein/grønnsaker/sunt fett, altså nøtter, kjøtt, fisk osv.?

Maja: Du sier at du har en dag hvor du kan fråtse, vurderer å gjøre noe ala opplegget ditt, men lurer på om ikke en dag i uken kan være for mye? Selv vil jeg nok raskt kunne klare å stappe i meg 3000 usunne sukkerkalorier ekstra på en spisedag, slik at det tilsammen blir rundt 5000 kalorier på en dag og masse sukker! Hvis jeg deler de 3000 over flere dager kan jeg jo spise skikkelig dessert 3-4 dager i uken? Eller er det bedre mtp magefettet å ta det på en dag?

Jeg har omtrent samme opplegg som Maya, og merker god effekt av det. En godtedag i uken er ikke for mye, men jeg spiser ikke 3000 kcal ekstra. Jeg spiser det samme til frokost og lunsj som alle andre dager (dvs sunt), men middagen erstatter jeg med noe godt - f.eks hjemmelaget pizza, og i tillegg spiser jeg godteri - alt fra to sjokolader, til litt potetgull, is etc. Det funker helt fint. Jeg tror det er bedre å venne seg til "normal fråtsing" en gang i uka (mindre sjangs for å sprekke), enn å gafle i seg 3000 kcal ekstra f.eks annenhver uke. Etterhvert som man blir vant til å spise sunt har man ikke lyst på to poser Nidar favoritter på rappen uansett ;)

Gjest *Maja*
Skrevet

Spiser du små sunne måltider opptil 5-6 ganger om dagen, så vil magesekken din krympe til normal størrelse...tenk deg at den ikke er mye større enn en knytteneve før du har spist...den utvider seg selvsagt, men ikke så ekstremt mye om du holder deg til flere små måltider...

Nar magen (og psyken) venner seg til disse små sunne måltidene, så vil ikke cravingene til spisedagen bli så ekstrem som du innbiller deg. Når helgen kommer så vil jeg ikke lenger har mye fett og karbs, men litt deilig dessert og snacks etter middagen(som da er som tidligere skrevet; hjemmelaget god mat...)før det spiser jeg egentlig helt som de andre dagene...

I dag var snacksen Alpro sjokoladepudding(2 stk)med 1 ss revet kokos og med masse bringebær og blåbær oppi(mmmmmmmm)samt en stor skål med moreller...greien er at siden jeg spiser så lite sukker i hverdagen så krever heller ikke kroppen så mye søtt til "spisedagen"...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet. Etter et par mnd i utlandet med høyt alkoholnivå og mye usunn mat, presterte jeg å gå opp seks kilo. Har nå vært hjemme i knappe to mnd, og har gått ned ca 3 kilo :) Kuttet kraftig ned på alkohol, samt spist sunnere. Jeg er trener ikke, men jeg har en slitsom jobb, som gjør at jeg både løper rundt og løfter tunge ting. Men det ser ikke ut som om magen blir noe særlig flat, har mistet kiloer på andre steder. Ellers drikker jeg Pepsi Max hver dag, har dette noe å si?

• 2 uker senere...
Gjest *Maja*
Skrevet

Pepsi Max er vel ikke den beste tørstedrikken og den hydrerer ikke særlig godt. Jo mer vann du drikker dess mer vann kvitter kroppen seg med fordi den ikke trenger å holde på vannet...Magen vil forsvinne etterhvert, på jenter er det ofte magen som forsvinner sist siden vi har et ekstra fettlag der...

Keep up the good work :jepp:

Skrevet

Mitt beste tips er å komme seg ut av sofaen.

Det er faktisk der de fleste sliter mest. Deretter kan du invistere i en sykkel og begynne å sykle til skole/jobben. På jobben kan du spise et sunt, balansert måltid til lunsj. Når du har sykla hjem kan du lage deg noe sunt til middag som metter. Deretter kan du ta deg en tur på fjellet, evt. dra i bassenget og svøm i en time. Ut på kvelden bør du få i deg litt mer mat, spesielt hvis du har trent. Noe sunt nå også. PS: potetgull teller ikke som grønnsak. På kvelden når du legger deg kan du kose deg og ha sex med kjæresten/mannen din, sex kan forbrenne ganske mange kcal hvis du er aktiv. Be on top så ordner det seg.

Oppsummering: Legg om livsstilen, begynn med trening og endre dine kostholdsvaner til det bedre og du blir kvitt muffinsmagen.

• Liker 1
Skrevet

Først noen tips

1. Få deg en oversikt over hva du spiser i dag. Begynn med en omlegging av kostholdet. Reduser eller kutt ut inntaket av sukker og stivelse - dette er tomme kalorier du ikke har bruk for, som gir lav insulinfølsomhet, høy sultfølelse og mye bukfett.

2. Øk inntaket ditt av protein gjennom fast mat (kjøtt, fisk, mage meieriprodukter). Dette øker metthetsfølelsen, forbrenningen og bevarer muskelmassen på diett - noe som er viktig for at resultatet skal bli bra.

3. Øk aktivitetsnivået ditt. All trening hjelper - men om du ønsker å stramme opp (endre kroppskomposisjon) bør du vektlegge styrketrening. Kombinerer du dette med kondisjonstrening vil du oppnå en synergisk effekt (1+1 = 3). 2-3 økter styrke og 1-2 økter med kondisjon à 20-40 minutter - vil være veldig bra.

Jeg vil også ta opp en del ting som ikke stemmer:

1. Grønnsaker og protein er veldig viktig for metthetsfølelsen. Antall måltider du spiser, spiller ingen rolle for størrelsen på magesekken, metthetsfølelsen eller reguleringen av blodsukker og insulin.

2. Den typiske årsaken til cravings, er for mye sukker i maten - og at du spiser uregelmessig. Det betyr at det er viktig at du spiser med jevne mellomrom, enten det er hver 2, hver 4 eller hver 6 time. Husk bare på at hvis du spiser sjeldnere, må du spise mer. Lite mat, sjeldent - er en dårlig idé.

Skrevet

virker ikke som du er så særlig lysten på å slutte med godteriet...da er det bare en ting som funker. Øk aktivitetsnivået ditt noe hinsides sinnsykt masse;)

Flere gode svar her, så vil bare si at du må nesten finne ut av hva du egentlig vil...mye godteri eller en sunnere kropp. For godteriet er bare en kortsiktig løsning som tilfredsstiller deg i det øyeblikket du putter det i munnen, tygger og svelger. Hvor mye glede har du av godteriet du har spist frem til nå?

Er helt motsatt med trening, vi ofrer litt hver dag for den fremtidige gleden vi vet kommer;)

Man kan velge å spise litt usunt hver dag..eller velge å ikke spise litt usunt hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Masse fine tips her! :)

Har selv gått fra å spise 1-2 måltider om dagen (aldri frokost), til å sppise 4-5 sunne måltider (Herbalifeshake til frokost og kvelds), og på 1 uke gikk jeg ned 1,5 kg... Det var det sparket i rumpa som jeg trengte! :jepp:

Nå får jeg i meg (nesten) nok kcal i forhold til forbrenninga, så kroppen sparer ikke på det den får lenger, Noe den selvfølgelig gjorde da den ikke fikk nesten noe...

Også har jeg begynt å trene både styrke og kondisjon, noe som merkes på kroppen! Tidligere var jeg kun ute og gikk, og tenkte ikke noe på at jeg burde trene styrke...

AnonymBruker
Skrevet

Spis sjokolade :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

PS: potetgull teller ikke som grønnsak.

Du sier ikke det du.

Skrevet

Nå har jeg levd i litt over to uker med min nye livsstil. Spiser nå Ryvita knekkebrød, masse frukt, kylling og fisk ol. Har kuttet helt ut godteri, selv om jeg kan tenke meg å ha en frotsedag i uken etterhvert :)

Har på disse ukene gått ned ca 1 eller 1 1/2 kilo (har badevekt med nummer, ikke digital :gjeiper: ) Likevel føler jeg at magen er uforandret. Er ikke så oppblåst/mett som før, men selve størrelsen er lik. Men det er kanskje for tidlig å se resultater? Går turer hver dag, har også jogget litt, men klarer bare ti min foreløpig.

AnonymBruker
Skrevet

frokost: 150 gr kylling, litt brokkoli og tomat

lunsj: nutrilet sjokoladeshake og et eple /salat med 150gr valgfritt kjøtt

middag: fisk med grønnsaker/salat

kvelds : cottage cheese med fun ligjt saft/kesam

mellommåltid: nøtter/frukt

Funket som pokkern på meg. men er en livsttil :) gikk 1time på morgningen, 1 time på dagen/ettermiddagen og 1 time på kvelden, 5 dager i uken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...