Gjest HunterLady Skrevet 8. juli 2011 #21 Skrevet 8. juli 2011 Vær så snill å ha guts nok til å prate med henne om dette. Etter samtalen med henne vil du mest sannsynlig være ennå mer i riktig retning på om du bør ringe eller ikke. Btw, den Dr Phil episoden. Jeg reagerte ikke mest på den sterke sausen, men at hun faktisk spylte ungen sin i iskaldt vann mens han hylte og skrek om nåde. Det var sterkt det. Stakkars unge.
Lemming Skrevet 8. juli 2011 #22 Skrevet 8. juli 2011 eeehm? så du mener at barna lærer ved å bli straffet?? Spørs vel hva man legger i ordet straff. Tror mange bruker ordet straff på lik linje med f.eks "konsekvens". Hvis guttungen min gjør noe han ikke får lov til - får beskjed av meg om å slutte - og fortsetter, får det konsekvenser. "Straffen" kan f.eks. være at han må legge seg uten at vi leser høyt for han ved leggetid (noe vi ellers alltid gjør). Dette var litt O.T, beklager det. For å svare på tråden: Jeg ville nok tatt det opp med henne, men skjønner at det er vanskelig. Vi kvinner er ofte veldig hårsåre når det kommer til barna våre, og takler ofte kritikk dårlig. Skjønner at det kanskje kan virke mer fristende å sende bekymringsmelding til barnevernet anonymt, enn å konfrontere henne personlig.. Men se for deg følgende senario: Du har sendt en anonym bekymringsmelding, og barnevernet tar kontakt med henne. En gang dere tilbringer tid sammen, forteller hun at hun plutselig har blitt kontaktet av barnevernet! At noen har meldt henne til barnevernet "bare" fordi hun vasker munnen til barna sine med såpe! Noe hun selvsagt synes er helt fjernt, ettersom dette er en helt vanlig konsekvens i hennes hjem når barna skal irettesettes. Hva sier du da? Tar du hennes parti og sier at å putte zalo i munnen på barn er greit? Antakeligvis kommer du ikke utenom en konfrontasjon rundt dette temaet uansett om du velger å ta det opp med henne personlig eller om du sender bekymringsmelding til barnevernet.. Med mindre hun ikke er en veldig god venninne, som ikke ville fortalt deg om slike personlige problemer. I så tilfelle er det vel heller ikke så veldig farlig å eventuelt miste vennskapet ved å ta det opp med henne..... ? 1
Lemming Skrevet 8. juli 2011 #23 Skrevet 8. juli 2011 Vær så snill å ha guts nok til å prate med henne om dette. Etter samtalen med henne vil du mest sannsynlig være ennå mer i riktig retning på om du bør ringe eller ikke. Btw, den Dr Phil episoden. Jeg reagerte ikke mest på den sterke sausen, men at hun faktisk spylte ungen sin i iskaldt vann mens han hylte og skrek om nåde. Det var sterkt det. Stakkars unge. Helt enig! Kald dusj. Fy faen hvor grusomt. Jeg fikk lyst til å vekke ungen min etter jeg hadde sett det der, bare for å gi han en klem og for å si at jeg er glad i han og aldri skal være slem mot han! Måtte nesten grine av det der!! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #24 Skrevet 10. juli 2011 Takk for svar og råd alle sammen. Skal snakke med venninnen min og gir det seg ikke etter det tar jeg kontakt med barnevernet.
La Guapa Skrevet 10. juli 2011 #25 Skrevet 10. juli 2011 Vær så snill å ha guts nok til å prate med henne om dette. Etter samtalen med henne vil du mest sannsynlig være ennå mer i riktig retning på om du bør ringe eller ikke. Btw, den Dr Phil episoden. Jeg reagerte ikke mest på den sterke sausen, men at hun faktisk spylte ungen sin i iskaldt vann mens han hylte og skrek om nåde. Det var sterkt det. Stakkars unge. Enig med deg...jeg gråt da sekvensen med kald dusj ble vist. Det var helt grusomt Man kunne høre redselen hans så godt. Trådstarter: snakk med venninna di! Å bruke såpe i munnen på ungene (og det flere ganger pr dag) er helt uakseptabelt. Hun må jo se at "metoden" ikke funker heller, når hun må gjøre dette flere ganger om dagen. Kjenner jeg blir kjempe-provosert av sånne idiotiske voksne!
Kosemose Skrevet 10. juli 2011 #26 Skrevet 10. juli 2011 Har ei venninne som straffer barna sine ved å gi dem zalo i munnen. Er det bare jeg som reagerer på detta? har googlet det litt og får for det meste opp saker hvor de nevner barnemisshandling og barnevernet. Ville dere tilkallet barnevernet for dette? Ja det ville jeg. Et menneske som syns det er ok å helle zalo i munnen på barnet sitt mangler sperrer, respekt, dømmekraft og forståelse. Ingen mister barnet "bare" for dette. Hun vil nok få tilbud om frivillig hjelpetiltak som forhåpentligvis vil gå ut på veiledning, og det høres ut som denne moren har god bruk for litt veiledning. Barnevernet er ikke et politi som man anmelder noen til sånn at de skal få straff. Man melder til bv hvis man er bekymret for barns ve og vel, og barnevernet vil først og fremst sette i gang hjelpsomme tiltak som forhåpentligvis skal gjøre foreldre istand til å gi bedre omsorg. 1
Gjest annen gjest Skrevet 10. juli 2011 #27 Skrevet 10. juli 2011 eeehm? så du mener at barna lærer ved å bli straffet?? Barna lærer helt klart av å bli straffet. Men det kommer helt ann på hvilke metoder som blir brukt. Type metoder som zalo i munnen, ris på baken o.l utvikler de en dårlig karakter av, de blir ikke trygge, harmoniske barn/voksne av slikt. Metoder som å ta fra de goder (pc, ukepenger o.l) er konstruktivt, så sant de forstår hvorfor. Vanskelig å uttale seg om din problemstilling ts iom at jeg ikke kjenner til hverken mor eller barn. Hva man leser svart på hvitt, som dette, er ikke nok. Hjemmet er jo en helhet med mange faktorer som også spiller inn. Du må nesten bare kjenne etter hva du føler er det riktige å gjøre her. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå