AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Har ei venninne som straffer barna sine ved å gi dem zalo i munnen. Er det bare jeg som reagerer på detta? har googlet det litt og får for det meste opp saker hvor de nevner barnemisshandling og barnevernet. Ville dere tilkallet barnevernet for dette?
Gjest Annaires Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Det er jo absolutt barnemisshandling! Men du skal ikke prate med venninnen din først da? Og fortelle at det hun faktisk driver med er grusomt.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Heller hun hele flaska ned der eller? Om det er en liten dråpe så syns jeg ikke barna skal havne hos noen fremmede av den grunn. For det kan det ende opp med. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Nei, det er jo ikke snakk om hele flaska. Det er noen dråper, gjerne et par ganger til dagen. Jo det beste hadde vært å snakket med henne, men ser for meg at det kan bli ganske vanskelig. Vurdere å ta en anonym tlf til barnevernet å bare høre hvor alvorlig det er. Og vurdere etter det..
Gjest NozMonster Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 (endret) det der høres ut som mishandling ja! hadde jeg vært deg, så hadde jeg sagt til venninnen min; "hvis ikke du slutter med det der, så ringer jeg til barnevernet!! skal jeg lissom stappet zalo i munnen din for å straffe deg fordi du straffer barna dine? tror du barna dine lærer seg hva de skal gjøre som er det rette istedenfor det gale av å få zalo trykket i munnen?" hvor gamle er barna? edit: jeg tenker at hvis hun er i stand til å putte zalo i munnen dems, så kan hun være i stand til å misshandle dem værre enn det også! Endret 7. juli 2011 av NozMonster 1
Gjest Annaires Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Flere ganger om dagen?? Nei da hadde jeg hvertfall gjort noe! Har du sagt noe til henne? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Har du ikke hørt om dama som puttet "hot sauce" i munnen på barnet sitt når han hadde vært slem? Hun ble fratatt barnet, og dette synes jeg er like ille.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Å spise zalo kan jo være direkte farlig?! Tipper hun hadde blitt glad om jeg kom med en teskje salmiakk til munnen hennes. Det hadde hun fortjent, men vaskemidler skal jo ikke spises!
Gjest NozMonster Skrevet 7. juli 2011 #10 Skrevet 7. juli 2011 itillegg til det jeg skrev i stad, så reagerer jeg på at barna hennes gjør noe de straffes for flere ganger daglig. det sier litt om at metoden bare skader barna hennes!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #11 Skrevet 7. juli 2011 Det heter mishandling. Er du sikker på at hun faktisk gir Zalo i munnen? Pappa latet engang som om han helte salt på tungen til storebroren min, men da fikk han med meg å bestille ;p Men det var bare på spøk for å prøve å få han til slutte å banne i barnehagen. Kan det være barna tror de får litt Zalo i munnen? Uansett, dette er ikke noe grunn for omsorgsovertagelse, men bv kan selvfølgelig etter en vurdering av bekymringsmelding gå inn og gi moren oppdragelsesråd. Og dermed gi beskjed om at Zalo ikke er greit. Jeg mener at DU ts, skal gi beskjed til din venninne. Og om hun ikke gir seg så gir du beskjd om at du kommer til å kontakte bv. 1
sunsweet Skrevet 7. juli 2011 #12 Skrevet 7. juli 2011 Hvis du føler at barna ikke har det bra i hjemmet, vil jeg anbefale deg og ta en telefon til barnevernet og legge igjen en bekymringsmelding, evnt. rådføre deg med dem. Hvis det kun dreier seg om "zalo" ville jeg først vært ærlig med venninnen din om dette. Men er du i tvil hvorvidt hun er i stand til å ta vare på barna eller mishandler så bør du ta den telefonen. Man bør også huske på at det sjeldent skjer omsorgsoverdragelse på en telefon. Noen ganger blir saken vurdert hos barnevernet, mulig henlagt. Andre ganger vil de komme på hjemmebesøk, eller kalle inn til samtale. Barnevernet har forandret seg mye de siste årene, og det skal litt til før barna blir tatt. Ofte kan de bidra med andre ting som rådgivning, og kanskje avlastning hvis "Mor" trenger det. Selv mener jeg at så lenge det er barn i bildet, så bør man ringe en gang for mye, enn en gang for lite 1
kaprifolen Skrevet 7. juli 2011 #13 Skrevet 7. juli 2011 Jeg måtte vaske munnen min med zalo en gang da jeg var liten... Men det var snakk om littegrann på fingeren, og jeg gjorde det selv (pappa var helt sikkert klar over at jeg skyllet bort det meste), og jeg VAR blitt advart. Altså vel fortjent, og en real lærepenge. Gjør hun dette flere ganger om dagen, er det noe alvorlig galt i heimen....
Gjest Spinell Skrevet 7. juli 2011 #14 Skrevet 7. juli 2011 (endret) En person som vurderer oppvaskmiddel i munnen å være en brukbar oppdragelsesmetode kan jo ikke særlig godt skrudd sammen. Jeg ville vært bekymret for barna, og bekymrer man seg for om barna får akseptabel omsorg vet man hva man har å gjøre. Endret 7. juli 2011 av Spinell
liv Skrevet 7. juli 2011 #15 Skrevet 7. juli 2011 Dama trenger seriøs veiledning på hvordan hun skal takle barna sine. Barneverntjenesten er rett instans. 1
Gjest Nanette Skrevet 7. juli 2011 #16 Skrevet 7. juli 2011 Det er langt over grensa, viser at hun ikke har respekt for barna sine. Man skal ikke straffe barn. Hva blir det neste hun finner på?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2011 #17 Skrevet 8. juli 2011 Det er langt over grensa, viser at hun ikke har respekt for barna sine. Man skal ikke straffe barn. Hva blir det neste hun finner på? Nei vi skal IKKE straffe barn, men vente til dei er kriminelle og får ta fengselsstraffen sin. LOL. 1
Gjest NozMonster Skrevet 8. juli 2011 #18 Skrevet 8. juli 2011 Nei vi skal IKKE straffe barn, men vente til dei er kriminelle og får ta fengselsstraffen sin. LOL. eeehm? så du mener at barna lærer ved å bli straffet??
katt1 Skrevet 8. juli 2011 #19 Skrevet 8. juli 2011 Herre gud,det er ille ja. Men du må ta det opp med henne direkte. Vær en god venninde og snakk til henne i første omgang. Og om det er sånn at hun må ty til dette flere ganger daglig burde hun forstå at det ikke funker.....
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #20 Skrevet 8. juli 2011 Nei, man skal ikke straffe barn for dumme ting de gjør ... det fins andre og bedre måter å få de til å slutte med det på. I min familie er vi veldig åpen om ting, og vi prater heller sammen. Kommunikasjon er nøkkelen til et sunt og godt forhold. Zalo i munnen kan være farlig i store mengder, og man kan bli forgiftet. Kanskje ødelegger det noe i munnen? Dessuten kan jeg ikke forstå hva som får noen til å straffe barn med Zalo i munnen, eller andre straffemetoder som kjeft og slag? Det beste er å bevare roen i hodet, og forstå at barn prøver grenser, og da må man være et godt forbilde å vise hvordan man skal oppføre seg, og det gjør man ikke med misshandlign eller straff...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå