Gå til innhold

Klump


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Før i dag når jeg stod i dusjen merket jeg liten "klump" nedentil, på ene leppen. På en måte kan det virke som en kvise (ganske stor en i så fall) - men jeg prøvde å klemme og kjenne men fant ikke ut av noe. Er det noen som vet hva dette kan være hvis det IKKE er en kvise? Tviler på kjønnsykdom da jeg har fast partner og da ville jeg blitt ganske overrasket. Er det vanlig å få kvise der nede i blant? Har hatt det en gang før, og da kjentes den hel lik ut - men var mye mindre. Huff, får så angst og indre uro når jeg plutselig finner "klumper" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dette kan være mye rart, og her får du neppe noe brukbart svar. Gå til lege eller gynekolog.

Rent generelt kan det være en kvise, en tilstopning av en kjertel (Bartholinitt), eller en kjønnsvorte (kondylom - det fryktede HPV-viruset). I tillegg kommer en masse mindre sannsynlige differensialdiagnoser.

Uten en nærmere beskrivelse er det i hvert fall umulig - selv for en lege - å stille noen diagnose.

Oppsøk lege. Her får du i beste fall synsing, og kanskje litt mobbing og trolling i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jah, vi vet alle hva det er....

Pell deg til legen.

Med mindre du viser meg din medisinske embedseksamen, og forteller meg hvordan du kan diagnostisere dette med de foreliggende opplysninger, vil jeg be deg om å skjerpe deg. TS er formodentlig bekymret. Du har ingen rett til å komme med sånne insinuasjoner.

Hvis dette er behovet ditt, foreslår jeg at du heller går til debatten på VG nett. Der finner du likesinnede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Med mindre du viser meg din medisinske embedseksamen, og forteller meg hvordan du kan diagnostisere dette med de foreliggende opplysninger, vil jeg be deg om å skjerpe deg. TS er formodentlig bekymret. Du har ingen rett til å komme med sånne insinuasjoner.

Hvis dette er behovet ditt, foreslår jeg at du heller går til debatten på VG nett. Der finner du likesinnede.

...

Poenget mitt var: ingen kan diagnostisere over internett, om man ikke har en medisinsk utdannelse og helst erfaringer med nettopp diagnostisering uten å kunne se på pasienten sin.

Ergo; istedet for å spørre på internett, så skal man pelle seg til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

...

Poenget mitt var: ingen kan diagnostisere over internett, om man ikke har en medisinsk utdannelse og helst erfaringer med nettopp diagnostisering uten å kunne se på pasienten sin.

Ergo; istedet for å spørre på internett, så skal man pelle seg til legen.

Jeg skal være den første til å beklage. Jeg trodde du var sarkastisk, og insinuerte at dette var en slem kjønnssykdom.

Håber du mottar min ydmyge unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Jeg skal være den første til å beklage. Jeg trodde du var sarkastisk, og insinuerte at dette var en slem kjønnssykdom.

Håber du mottar min ydmyge unnskyldning...

Tonefall er ikke alltid lett å videreformidle over internett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...