Gå til innhold

13 mnd katteunge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en katte unge hjemme på 13 mnd og jeg har en følelse at hun er litt for tykk.

Hun har for det meste spist det som de to andre kattene jeg har spiser. De er da 10 år.

Jeg er liksom ikke helt sikker på hvordan mat jeg kan gi henne for at hun kan gå ned litt.

Så hvis dere har noen forslag til hvordan mat som hjelper så svar på dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke kalt en katt på 13 mnd for "kattunge", men uansett - hun er ikke gravid? Hvor mye veier hun? Hva med å høre med dyrlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kalt en katt på 13 mnd for "kattunge", men uansett - hun er ikke gravid? Hvor mye veier hun? Hva med å høre med dyrlegen?

Nei hun er ikke gravid hun er sterlisert.

Hun veier over 3 kg og hun har liksom siden hun var liten tror jeg veid litt for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Om den ikke er sterilisert, ville jeg tro den ruga på noen unger jeg...

Om så er, så ta den med til veterinær og utfør en abort/sterilisering. Pronto!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke er sterilisert, ville jeg tro den ruga på noen unger jeg...

Om så er, så ta den med til veterinær og utfør en abort/sterilisering. Pronto!!

Hvis du ikke leste over så er hun sterlisert.

Har du noen forslag til mat kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Du la inn svaret samtidig som meg, så derfor så jeg ikke hva du hadde skrevet.

Det finnes masse lightfor der ute. Sjekk opp dette og for henne alene så de andre får fortsette med den maten de har. Både dyrleger og dyrebutikker har mye forskjellige lightfor. Ofte kan du få prøvepakker med for slik at du kan teste ut om katten vil ha, før du kjøper større kvantum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun lite aktiv?

Har du noen gang gitt henne p-piller før hun ble sterilisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke bare er pelsen som gjør at hun ser større ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger kattemat i dyrebutikker med lavere fettinnhold. Denne fungerte veldig bra på mine katter, og det er ikke noe problem at alle spiser denne maten. Rett og slett et sunnere alternativ. De hadde 3 forskjellige sorter der jeg var, men jeg fikk med smaksprøver på alle tre, og det var åpenbart at kattene likte den ene best. Lurt å spørre om det, fordi denne maten koster litt mer enn den andre, og det er fortvilende å stå der med 10kg kattemat du ikke blir kvitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun er ikke gravid hun er sterlisert.

Hun veier over 3 kg og hun har liksom siden hun var liten tror jeg veid litt for mye

Nå er vel ikke 3kg mye for en katt da?

Jeg har en hunkatt, slank og spebygd, og hun veier 3,8 kilo. Hun har en perfekt vekt, men det hadde heller ikke gjort noe om hun nådde 4 kilos-merket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en katte unge hjemme på 13 mnd og jeg har en følelse at hun er litt for tykk.

Hun har for det meste spist det som de to andre kattene jeg har spiser. De er da 10 år.

Jeg er liksom ikke helt sikker på hvordan mat jeg kan gi henne for at hun kan gå ned litt.

Så hvis dere har noen forslag til hvordan mat som hjelper så svar på dette innlegget.

Enten er katta di tykk,eller så er hun ikke det?

Har du kjent på henne eller snakker du utifra øyemål? Som noen presiserte ovenfor: pelsen kan få en katt til å se tjukk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Over 3 kg." kan jo være så mangt da. ;) Men hvis hun ikke er over 4, er det ihvertfall ingen fare med henne. Min gamle rugg av en hannkatt, var i en periode oppi 7 kg, men allikevel ikke feit. Men det var en stor og kraftig (og lang) kar da! :jepp: Pusina som jeg har nå, tipper jeg ligger rundt 4,5 kilo. Hun er i litt godt hold kan man si. :fnise: Men hun er ikke tykk. Og så lenge hun er ute og løper hele dagen og er spretten som få, synes jeg ikke det gjør noe. Når det er sagt, har jeg sett katter oppi 11-12 kg. som er sykelig overvektige og knapt klarer å løpe, langt mindre å vaske seg bak.. Og det er ikke bra!

Du må huske at katter er forskjellig skapt også. Noen er rett og slett kraftigere bygd enn andre. Men hvis du virkelig mener hun er for tykk, så er det ikke annet å gjøre enn enten å begrense matinntaket eller gi henne lightfor som noen over nevnte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg er ganske normalt for en hunkatt. En av mine er 2,5 kg og dyrlegen sier hun er veldig liten. Ikke tynn, men liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thefainter

3kg er ikke mye. Med mindre katten din er unormalt kort i kroppen da :ler:

Min jentepus veier nesten 4 kg og hun ser normalvektig ut.

Jeg leste et sted at hvis du kan kjenne ribbeina til katten så er den ikke overvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...