Gå til innhold

Funnet katt i utlandet


Kattejenta

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 15 år som har funnet en katt i utlandet.

Det har begynt å komme en katteunge til huset der vi bor hver eneste dag .

Hun mjauer men det er sikkert fordi hun er sulten. Jeg får så vondt av henne hun er så liten og spinkel.

Har 3 katter hjemme i Norge så er vel litt bløt på katter .

Jeg synes så synd på henne og har så lyst til å gi henne mat. Men det får jeg ikke lov til siden vi drar jo hjem til Norge snart.

Og vi kan heller ikke ta henne med hjem heller siden det tar jo sikkelig lang tid.

Og dyrebeskytelsen her tar ikke i mot katter.

Huff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Setter pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre ikke så mye du kan gjøre med det. Får bare håpe at noen forbarmer seg over den etter du har reist.

Dette er noe jeg missliker sterkt med syden. Det går hjemløse dyr overalt. De holder seg rundt restaurantene og tigger. Får helt vondt av å se det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre ikke så mye du kan gjøre med det. Får bare håpe at noen forbarmer seg over den etter du har reist.

Dette er noe jeg missliker sterkt med syden. Det går hjemløse dyr overalt. De holder seg rundt restaurantene og tigger. Får helt vondt av å se det.

Men heldigvis er det mange turister som mater dem. Katter er flinke til å finne mat og husly, vi er bare ikke vant til det hjemifra. Det er kjempe vondt og oppleve når man er et kattemenneske, men det kommer fler som deg. Og de blir matet og de lærer seg å jakte.

Det er dessverre ingen bedre råd å gi. Sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og på mine mange turer til utlandet har jeg fått meg mange venner i hjemløse katter og hunder. Ofte har de vært kattunger eller valper, og ofte har de vært svært syke og underernærte. Det skjærer virkelig i hjertet til oss som er så glad i dyr, spesielt fordi det er så lite vi kan gjøre. Dessverre! Du kan jo spørre folk i nærområdet der katten streifer, om de kunne tenke seg å ta vare på den eller mate den innimellom. Det gjorde jeg i Thailand, da jeg forelsket meg i en liten hund på ei strand der. Om det ble fulgt opp kan jeg jo selvfølgelig aldri vite, men det føltes godt å i hvertfall ha prøvd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens.

Har sikkelig lyst til å ta den med hjem .

Gråter nesten hver gang den begynner å mjaue .

Har liksom en katte unge hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens.

Har sikkelig lyst til å ta den med hjem .

Gråter nesten hver gang den begynner å mjaue .

Har liksom en katte unge hjemme

Du _KAN_ ta den med deg hjem hvis du på noe vis får gitt den de nødvendige vaksinene vi krever i Norge.

Jeg har selv flyttet langt med kattene mine og flyturen er sikkert ikke spesielt morsom for dem, men de glemmer den fort. Men noe sier meg at mor og far kanskje ikke er helt for den ideen.

Foreldre kan være teite sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, importere en villkatt fra utlandet? Er det ikke nok katter her allerede?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du _KAN_ ta den med deg hjem hvis du på noe vis får gitt den de nødvendige vaksinene vi krever i Norge.

Jeg har selv flyttet langt med kattene mine og flyturen er sikkert ikke spesielt morsom for dem, men de glemmer den fort. Men noe sier meg at mor og far kanskje ikke er helt for den ideen.

Foreldre kan være teite sånn.

Nei de har ikke lyst til det. Dessvere

Men jeg kan jo skjønne dem å siden vi har 3 katter i Norge og det er litt mye og ha 4 katter.

Skulle bare ønske at utlandet var mer lik norge . Skulle ønske de tok vare på dyrene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...