Gjest Pzzt Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har operert 2 ganger før, men skaden min er fortsatt tilstede. Skal da operere igjen på ullevaal. I April sendte ortopeden min henvisning dit. Vet det er lang ventetid, var forberedt på det, men ble veldig irritert når jeg fikk et brev i posten i går hvor det står; " Du er henvist til oss fra XXXX den 01.07.2011. Innkalling vil bli sendt i eget brev senere". Hvorfor i allverden har det tatt nesten 4 mnd og få registrert henvisningen min? Eller vil det si at ortopeden min ikke sendte henvisningen når han sa han hadde gjort det? Slenger også inn et annet spørsmål, det står; " Det er foretatt en medisinskfaglig vurdering av din helsetilstand ut i fra opplysningene i henvisningen. Vurderingen er gjort av en spesialist. Du har rett til prioritert helsehjelp innen 01.05.2012." Vil det si at jeg har rett til å bli OPERERT før 1.Mai, eller vil det kun si at jeg har rett til å komme til konsultasjon?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Ikke uvanlig at papirer blir borte i lengre tid desverre. Har opplevd det samme selv utallige ganger etter mine år med langvarig sykdom. Er derfor jeg ALTID følger opp ALLE henvisningene selv. Etter et par dager ringer jeg dit jeg skulle bli henvist for å forhøre meg om henvisningen er kommet frem. Da har jeg og mulighet til å sette meg på liste for raskere time. Spør også ALTID etter å få epikriser og prøveresultater sendt direkte hjem til meg også. Spør også ALTID om når jeg kan forvente svar. Har jeg ikke fått svar innen den avtalte tiden ringer jeg opp og etterlyser. I mitt tilfelle har det blidt noe rot, forsinkelser, papirer borte, glemt å sende osv i 80% av tilfellene. (Men håper jo selvfølgelig dette ikke er det mest vanlige praksis) Er nok godt mulig ortopeden din ikke har sendt henvisningen før den dato som er oppgitt ja..... Til det andre spørsmålet ditt. Har fått et slikt svar jeg også flere ganger. Det jeg fikk beskjed om da var at jeg skulle få undersøkelse/ opperasjon INNEN denne tiden. Mest sannsynlig vil en da få time ganske nære sluttdatoen (etter min erfaring) Men ringer du å setter deg på liste og ellers følger opp henvisningen selv kan du kanskje ha mulighet til å fremskynde timen noe ;-)
Gjest Pzzt Skrevet 8. juli 2011 #3 Skrevet 8. juli 2011 Ikke uvanlig at papirer blir borte i lengre tid desverre. Har opplevd det samme selv utallige ganger etter mine år med langvarig sykdom. Er derfor jeg ALTID følger opp ALLE henvisningene selv. Etter et par dager ringer jeg dit jeg skulle bli henvist for å forhøre meg om henvisningen er kommet frem. Da har jeg og mulighet til å sette meg på liste for raskere time. Spør også ALTID etter å få epikriser og prøveresultater sendt direkte hjem til meg også. Spør også ALTID om når jeg kan forvente svar. Har jeg ikke fått svar innen den avtalte tiden ringer jeg opp og etterlyser. I mitt tilfelle har det blidt noe rot, forsinkelser, papirer borte, glemt å sende osv i 80% av tilfellene. (Men håper jo selvfølgelig dette ikke er det mest vanlige praksis) Er nok godt mulig ortopeden din ikke har sendt henvisningen før den dato som er oppgitt ja..... Til det andre spørsmålet ditt. Har fått et slikt svar jeg også flere ganger. Det jeg fikk beskjed om da var at jeg skulle få undersøkelse/ opperasjon INNEN denne tiden. Mest sannsynlig vil en da få time ganske nære sluttdatoen (etter min erfaring) Men ringer du å setter deg på liste og ellers følger opp henvisningen selv kan du kanskje ha mulighet til å fremskynde timen noe ;-) Takk for svar Det at helsenorge surrer overasker meg egentlig ikke, jeg fikk bare utrolig bakoversveis når jeg så brevet. Har hatt skaden min i mange år, og jeg får vondt daglig. Og det vet ortopeden godt. Skal huske på det å følge opp bra, får ringe å mase om når jeg får time om noen mnd så de ikke glemmer meg bort Regnet med at timen blir nermere sluttdato men håper på at det gjelder operasjonen.. Hva mener du med å ringe å sette meg av på liste? Jeg har gitt beskjed om at jeg kan komme på dagen (hvis det er en åpning) tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå