Gå til innhold

Jente parrer seg på jente?


Gjest Thessie!

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!

Hei. Jeg har to jente marsvin. Den ene fødte i dag. Men helt siden vi fikk de har det andre marsvinet laget parrelyd rundt den andre. Før jeg oppdaget at hun hadde født, så jeg den andre prøve å parre seg på henne. Er det mulig at jenter gjør dette på andre jenter?

Jeg har også et annet spørsmål.

Jeg har skilt de og har moren og ungene i eget bur, sånn at de skal få litt fred. Vet dere hvor lenge jeg bør skille de? Jeg tenker det sikkert holder med et par dager, men hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! :) Noen dyr, som kaniner, marsvin også, parrer på hverandre får og vise hvem som er sjefen, og dominere hverandre, kan godt hende det er det, som foregår :)

Jeg vil anbefale deg og ha marsvinmammaen og ungene sammen alene frem til ungene evnt avvennes og flytter.

Om du alikevel beholder marsvinungene, så husk og skill dem før de blir kjønnsmodne, men du bør alikevel ikke sette dem sammen igjen før ungene kan spise mat selv og ikke lenger er avhengig av moren.

Moren kan bli svært stresset av og ha en annen marsvin rundt seg når hun er med unger.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

hei! :) Noen dyr, som kaniner, marsvin også, parrer på hverandre får og vise hvem som er sjefen, og dominere hverandre, kan godt hende det er det, som foregår :)

Jeg vil anbefale deg og ha marsvinmammaen og ungene sammen alene frem til ungene evnt avvennes og flytter.

Om du alikevel beholder marsvinungene, så husk og skill dem før de blir kjønnsmodne, men du bør alikevel ikke sette dem sammen igjen før ungene kan spise mat selv og ikke lenger er avhengig av moren.

Moren kan bli svært stresset av og ha en annen marsvin rundt seg når hun er med unger.

Lykke til! :)

Ok, takk for svar. Men det som vil bli et problem er at jeg bare har et stort bur og et veldig lite. Jeg har gitt det små til moren og ungene, da de er så roli og ligger å sover mesteparten foreløpig ihvertfall. Men dette buret vil jo bli for lite om en liten stund, og jeg har ikke råd til å kjøpe nytt. Og jeg må og si at dette var ikke en planlagt graviditet, men hun var gravid da jeg kjøpte henne, ellers ville jeg selvfølgelig hatt dette klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili finnes blant de fleste dyr, særlig pattedyr. Er neppe noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Homofili finnes blant de fleste dyr, særlig pattedyr. Er neppe noe å bekymre seg for.

Det kan godt være, det vet jeg ingenting om. Men jeg lurer på om du vet noe som helst om marsvin siden du velger å svare her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kaniner i samme bur, begge er jenter. De "parrer" seg på hverandre for å vise hvem som er sjefen og det dominante individet... var værst i starten når de ble plassert sammen, men nå som "rangen" mellom de to er bestemt skjer det ikke ofte lenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plasser en masse kvinner i et stort fengsel og du vil se samme oppførsel blant mennesker.

Det handler om dominanse og har ingenting med seksualitet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja, når det gjelder burløsning har jeg ingen gode svar. Ingen du kan låne ett bur av?

Ellers går det også ann og lage ett bur, av pappesker eksempel. Har brukt det før til kaninkull, da de ikke har knaget igjennom, så lenge den er høy nok, og evnt dekk toppen med ett slags type gitter.

Anbefales hvertfall ikke og sette moren med barn sammen med en annen så lenge de dier og er små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...