Gå til innhold

sterilisert katt "markerer" terrenget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi har en hunnkatt som er sterilisert rundt nyttår. hun er vel ca halvannet år gammel. de siste dagene har hun vært veldig kjærlig og nær, og har fulgt meg alle steder. ved lunsjen ute på plenen i dag så jeg hvordan hun stå inntil en busk, halen ristet i spenning og det skjedde tydelige bevegelser rundt rumpehullet. det så nett ut som om hun "markerte" busken. men hunnkatter gjør vel ikke det? og steriliserte katter skal vel overhodet ikke drive med sånt? så hva var det jeg ble vitne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kastrerte hankatt og kastrerte hunkatt, driver begge og markerer. Begge ble kastrert før de var kjønnsmodne. Vet det er en frekk gråpus som prøver seg med å ta territoriet til mine puser, så antar det har en sammenheng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

De har vel det i instinktene, selv om det ikke kommer noen sprut ut. Har en kastrert hannkatt som gjør det. Alltid på bilden min når jeg kommer hjem. Rister med rompa sånn inntil hjulet. Men kommer heldigvis ikke noe ut :)

Visste heller ikke at damekatter gjorde det. Men de har vel territorie-følelse de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

vi har en hunnkatt som er sterilisert rundt nyttår. hun er vel ca halvannet år gammel. de siste dagene har hun vært veldig kjærlig og nær, og har fulgt meg alle steder. ved lunsjen ute på plenen i dag så jeg hvordan hun stå inntil en busk, halen ristet i spenning og det skjedde tydelige bevegelser rundt rumpehullet. det så nett ut som om hun "markerte" busken. men hunnkatter gjør vel ikke det? og steriliserte katter skal vel overhodet ikke drive med sånt? så hva var det jeg ble vitne til?

Kanskje fordi den er sterilisert og ikke kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi den er sterilisert og ikke kastrert.

?

ehm.. det er det samme, men hokatter kalles sterilisert og hankatter for kastrert. samme med mennesker :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carolinka

Det er ikke det samme med mennesker.

Hann-menneske og ho-menneske er sterilisert.

Ho-katt er sterilisert.

Hann-katt er kastrert, for di kapper faktisk av balla, det gjør dem ikke på menneske-manner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte dyrlegen hva min hunkatt er, og hun sa kastrert fordi de har tatt ut livmor og eggstokker. I følge henne var sterlisering av hunkatter når de klippet egglederne,men lot de være i katten. Det siste er visst blitt mindre vanlig fordi de lett kan få livmorhalskreft osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...