Gå til innhold

Hvorfor fitte og ikke fette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ren snobberi å si fitta. Ta tilbake det gode gamle navnet-fetta. Fetta er ekte norsk, og lover alt godt til alle.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg er litt forsiktig med slik språbruk - synes det er ganske vulgært, men fetta (rødmer mens jeg skriver det..) er et helt forferdelig pinlig ord/navn. Da er fitte MYE bedre.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ren snobberi å si fitta. Ta tilbake det gode gamle navnet-fetta. Fetta er ekte norsk, og lover alt godt til alle.

Er ikke nordlenning, så neitakk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare "jentetiss"? Fitte/fette er så jævla turn off!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Uff, jeg er litt forsiktig med slik språbruk - synes det er ganske vulgært, men fetta (rødmer mens jeg skriver det..) er et helt forferdelig pinlig ord/navn. Da er fitte MYE bedre.

Why?? :klo:

Det er jo nøyaktig samme ord bare på en annen dialekt.

• Liker 3
Skrevet

Why?? :klo:

Det er jo nøyaktig samme ord bare på en annen dialekt.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det høres mye mer vulgært ut. Og jeg både bor og kommer fra steder hvor man normalt ville sagt fetta (blush igjen!).

AnonymBruker
Skrevet

Sier mus jeg, og det virker til at jentene forstår hva jeg mener. :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Bruker ingen av dem, jeg... men fetta er om mulig enda mer vulgært...

Skrevet

Fordi fetta er dialekt. Dessuten høres det veldig svært og slaskete ut :sjenert:

Skrevet

Hadde vært rart om jeg som østlending skulle sagt det...

Men uansett syns jeg alle versjoner av ordet er vulgært. Syns det er et stygt ord på noe veldig fint!

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg er fra Bærum og sier i så fall "fitta" eller "fitten". Men helst sier jeg ikke ordet i det hele tatt, for det er et utrolig harry og vulgært ord.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er fra Bærum og sier i så fall "fitta" eller "fitten". Men helst sier jeg ikke ordet i det hele tatt, for det er et utrolig harry og vulgært ord.

Vel, TS er nok fra et sted langt oppi nord. Der er det bare bønder. Den eneste musa som de ser er vel den som sitter på dyrene deres...

Gjest av kongelig rang
Skrevet

Ikke kom med slike ufyselige ord, det er kvalmende å høre på. Det mest korrekte og passende ordet vil være "Vagina" eller "Vulva", for å beskrive skjedeen til et hunnkjønn. Slangord som fitte/fetta er høyst upassende å bruke på et så seriøst forum. Tenk om barn mellom 7-22år streifer innom dette innlegget i en periode uten oppsyn og får et slikt ufyselig ord i sitt vokabular. :nei:

• Liker 1
Skrevet

Sier ingen av delene, grusomt stygge ord.. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg det når det ordet ikke er i min dialekt?

AnonymBruker
Skrevet

Vel, TS er nok fra et sted langt oppi nord. Der er det bare bønder. Den eneste musa som de ser er vel den som sitter på dyrene deres...

Det er da viden kjent at nordlendinger er de i Norges land som er mest generøse med fitta si... trodde jeg. Jeg kjenner forresten bare tre bønder fra nord.

Neida. Sånn "seriøst": Folk flest sier fitte fordi det faller dem mest naturlig på deres dialekt. Å spørre hvorfor fitte og ikke fette blir som å spørre hvorfor jeg og ikke æ. Jeg sier fette fordi det er naturlig i min dialekt, men jeg bruker ordet sjelden for å beskrive den kvinnelige kjønnsdelen (jeg bruker ordet mest når jeg banner).

Skrevet

Slængrefetta!

Er dette hva jeg tror det er?

I tilfelle høres det ulekkert ut.

Ikke si sånt, da det ramponerer sexlivet mitt å se det for seg... :sjenert:

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det høres mye mer vulgært ut. Og jeg både bor og kommer fra steder hvor man normalt ville sagt fetta (blush igjen!).

Ikke fordi dette har noe med saken å gjøre, men jeg får grøsninger av å høre ordet "fesk" også. Og "fette" er avtennende for min del. Enkelte nordnorske dialekter synes jeg er mindre pene, for å si det forsiktig.

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvorfor ikke heller bare kalle det for pjæska? Fettlørv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...