Gå til innhold

Smakfulle salater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av at salatene mine alltid blir smakløse og kjedelige. Så noen som har forslag til gode smakfulle salater og dressinger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig godt å blande:

Salat

Agurk

Mais

Paprika

cherrytomater

skine i terninger og ost i terninger

Kanskje krutonger

Du kan bruke rømme med krydder etter smak som dressing, ren rømme, eller disse franske dip-dressing pakkene :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig godt å blande:

Salat

Agurk

Mais

Paprika

cherrytomater

skinke i terninger og ost i terninger

Kanskje krutonger

Du kan bruke rømme med krydder etter smak som dressing, ren rømme, eller disse franske dip-dressing pakkene :)

Skrevet (endret)

Er så lei av at salatene mine alltid blir smakløse og kjedelige. Så noen som har forslag til gode smakfulle salater og dressinger?

Kjøp en god balsamicoeddik og en god olivenolje. Rett før servering drypper du et par dråper balsamico på salaten. Ikke bad salaten i eddiken. Så tar du olje etter eget ønske på. Less is more.

Krydre deretter med salt og pepper. Vend salaten litt. Server straks.

Verken gode oljer eller eddik selges i dagligvarebutikker med mindre de har svært godt utvalg.

Endret av Supraspinatus
Gjest Illiya
Skrevet

Hva er det du bruker i dem da?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en god balsamicoeddik og en god olivenolje. Rett før servering drypper du et par dråper balsamico på salaten. Ikke bad salaten i eddiken. Så tar du olje etter eget ønske på. Less is more.

Krydre deretter med salt og pepper. Vend salaten litt. Server straks.

Verken gode oljer eller eddik selges i dagligvarebutikker med mindre de har svært godt utvalg.

Har du tips til en god olivenolje og balsamico? Og hvor lenge er disse holdbare etter åpning?

Skrevet

Har en kongesalat..

Isberg

cherrytomat

agurk

minimais

avokado

kylling

fetaost

pinjekjerner/valnøtter/cashewnøtter

NAM! :D

Skrevet

Har du tips til en god olivenolje og balsamico? Og hvor lenge er disse holdbare etter åpning?

Hvis du bor i Oslo kan du prøve å gå innom Oliviers & co. De har mange forskjellige oljer i flere prisklasser. Der kan du med veiledning smake deg frem til en du liker.

De har også ekte balsamico som er veldig god (men dessverre veldig dyr) og noen litt billigere som også er ganske gode (som ikke er lagret så lenge som den egentlig skal for å kalle seg ekte balsamico). De har også ulike eddiker og smakstilsetninger til salat, pasta osv.

Mulig det finnes flere slike butikker i samme bransje i Oslo, men jeg har bare vært der.

Holdbarheten på oljene er vel 1 år fra de tappes på flaske. Eddikkene tror jeg har tilnærmet evig holbarhet. Jeg har hatt min i flere år og den smaker fortsatt godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å ha tzatziki blandet med tunfisk i min salat. Nammis!

Skrevet (endret)

Jeg liker å ha mange ingredienser i salatene mine, ellers synes jeg de blir så kjipe. Også hater jeg isbergsalat og kinakål! *grøss*

Favorittsalaten for tiden består av hjertesalat, avokado, purreløk, sukkererter, agurk, paprika, cherrytomat, maiskorn, kikerter, egg, marinerte kyllingbiter, fetaost og en fransk dressing eller balsamico. :spise:

Edit; jeg glemte avokadoen!

Endret av Zaphireh
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er en god dressing, som du kan lage selv, og hjemmelagde krutonger. Det finnes massevis av oppskrifter på nettet. Salaten vil å få en skikkelig ansiktsløftning hvs du får til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...