AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 I Aften i dag på side 14 stod det om en undersøkelse blant ungdomsskoleelever i Oslo. Sitat: "En undersøkelse gjort blant ungdomskoleelever i Oslo viser at muslimske barn samlet sett har dårligere syn på jødedommen enn noen annen religion. Muslimsk ungdom syns jødedommen er den religionen som er minst tolerant overfor andre religioner, og har dårligst kvinnesyn. Alle de andre gruppene rangerte derimot samlet sett islam lavest på kvinnesyn, og alle borsett fra buddistene, satte islam lavest på toleranse for andre religioner". Jeg personlig har aldri lest eller hørt om jøder i Norge som har vært imot andre religioner, jeg hører ingenting negativt om dem. Ikke at de har et dårlig kvinnesyn heller. Muslimer kan ikke ta alle jøder under en kam på grunn av det som skjer ved gazastripen, akuratt som at jeg kan ikke dømme alle muslimer fordi muslimer i noen lang forfølger og dreper folk med andre religioner. Og hvorfor har det seg sånn at nesten alle mener muslimene har et dårlig kvinnesyn og er minst tolerange overfor andre religioner? Da må det jo være en viss fakta i det, selvom de ikke ser det selv og legger skylden på alle jøder. Hva mener dere om resultatene? Og bare for å ha sagt dette, dette er realisme ikke rasisme! Folk er kjappa med og komme med rasist-kortet dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå