Gå til innhold

Har ligget med 4-meningen min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant nettopp ut at jeg har ligget med firemeningen min. Det har vært en pulevenn over en stund. Hun vet det ikke, men jeg fant det ut når jeg googlet henne.

Firemening vil si at vi har samme tippoldefar/mor for de som ikke vet det.

Hva ville du tenkt om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ammonym
Skrevet

Ikke noe problem det. Det er ikke nær slekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere vært søsken eller søskenbarn, eller du var onkelen hennes eller hun var tanta di, hadde jeg blitt sjokkert!

Men 3, 4, 5, 6 ... menninger går helt fint.

Husk på at det er noe som heter filletante og filleonkel, og de er bare inngift, så det går helt fint det også.

AnonymBruker
Skrevet

Å, fy faen! :spy:

Skrevet

Burde jeg fortelle det? Jeg tror vi har litt følelser for hverandre og :)

Skrevet

Altså.. Eksen min var sammen med 3menningen sin i over 2 år. Det syns jeg er litt ekkelt.. men 4menninger derimot er ikke like nær familie og ser ikke på det som ekkelt. Uansett syns du burde fortelle henne om det, er jo ikke så farlig. Så får dere heller se hva dere finner ut av derfra

Skrevet

JEg ville sagt det. Dere har hatt altfor mange nye gener inn i famlien til at dere kan regnes som familie. Slekt kanskje, men ikke i familie.

En jeg kjenner har forlovet seg med tremeningen sin. _Litt_ rat, men kong Olav var jo gift med sin tremening.

Skrevet

Jeg syns ikke dette er noen big deal. Dere har tydeligvis ikke noe familiebånd overhodet, og hva som om man deler noen gener? Det er ikke som om et eventuelt barn ville blitt grønnsak.

Burde kanskje si det til henne, da. Det kan bli litt kleint om det kommer frem at hun ikke vet det, men at du har visst det hele tiden. Det er sikkert ikke noen stor sak for henne heller.

Skrevet

JEG syns det er ekkelt... Men så lenge dere syns det er greit, er det vel i orden?

Grunnen til at jeg syns det er ekkelt er kanskje fordi jeg har jevnlig kontakt med hele familien eller slekt om du vil, og store sammenkomster ved bursdager o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lov å gifte seg med søskenbarn da? Eller er grensen tremening?

Firemening er ikke rart da, ikke når man ikke har vokst opp sammen.

Men det er nok lurt å fortelle henne det.

AnonymBruker
Skrevet

JEG syns det er ekkelt... Men så lenge dere syns det er greit, er det vel i orden?

Grunnen til at jeg syns det er ekkelt er kanskje fordi jeg har jevnlig kontakt med hele familien eller slekt om du vil, og store sammenkomster ved bursdager o.l.

Da blir det jo noe helt annet.

Om man er i slekt langt ute og ikke har kontakt så har man jo ikke noe familiebånd og genene er godt utvannet.

Gjest hogwash
Skrevet

Med 4-menninger og? Slekstreff årlig...?

Skrevet

Jeg kan aldri huske å ha sette henne før (er 23 og 24). Jeg vet at bestemor kjenner foreldrene hennes og hun vet nok hvem datteren er også.

Ellers så har foreldrene våre aldri hatt kontakt, men min far vet nok hvem hennes mor er uten at de har noe kontakt.

Vi kommer også fra to forskjellige deler av landet, så veldig tilfeldig at vi har møtt hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet

På engelsk kan 4-menning kalles kissing cousin, en definisjon av uttrykket er jo nettopp så langt i slekt fra hverandre at man kan gjøre intime ting :)

Gjest gjest
Skrevet

jeg har barn med 5 menning, går helt fint, barnet er normalt.. regner det som "ikke slekt"

Skrevet

En jeg kjenner har forlovet seg med tremeningen sin. _Litt_ rat, men kong Olav var jo gift med sin tremening.

Olav og Märta var søskenbarn.

I snitt deler man 6,25% av genene sine med 4menninger, så faren for tohodete barn er ikke større enn om man får barn med en tilfeldig person. Innavl lengre ute enn søsken blir først et problem dersom man gjentar det i mange generasjoner, slik det gjøres i en del kulturer og kongehus.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og avsporinger.

Phaedra,mod

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så langt ifra.

Det er jo fullt lov å ha sex med søskenbarn (2-menning)...

Gjest HunterLady
Skrevet

Overhodet ikke sykt. Jeg har ligget med femenningen min.

Skrevet

Jeg traff en utrolig flott fyr en gang, hadde det kjempefint sammen. Dagen kom da jeg skulle fortelle om han til mamma, hun gjenkjente etternavnet, og kunne fortelle at dette var min firmenning. Hun fikk seg en latter for livet, jeg forsvant hen i skam.

Det er slettes ikke galt dersom det ikke føles galt for dere, TS. For meg føltes det galt, og da var det like greit å slutte mens leken var god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...