Chiyo Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 (endret) I går møtte jeg en dame som var så utrolig hyggelig at jeg fikk sjokk. Jeg har aldri sett henne før (tror jeg) og jeg møtte henne mens jeg var på jobb. Vanligvis er det bare kjeft å få av kunder på jobb, men denne ene personen gjorde ikke noe annet enn å smile og skryte av meg fra første sekund. Det er helt utrolig. Jeg var glad i hele går på grunn av denne personen. Det er rart hvordan en person som er hyggelig kan gjøre en ganske slitsom dag til en av de beste. Chiyo liker masse skryt. Har du møtt mange slike mennesker før? Ikke jeg ihvertfall. Jeg mener... jeg har jo møtt mange hyggelige mennesker, men det er ikke mange som er så snill og grei. Endret 5. juli 2011 av Chiyo 1
sullå Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jeg jobber i butikk, og er enig i at det er mange kunder som bare kjefter! Men en sjelden gang opplever jeg veldig hyggelige kunder, som enten gir komplimenter for det min jobb, eller forteller hvor fin butikken er. Da blir jeg skikkelig glad, fordi jeg slett ikke er vant til det! Nå er såklart ikke de fleste kundene slemme, men det er ikke ofte at de er spesielt hyggelige. Vanligvis er det såvidt de svarer "hei" når de skal handle. Jaja..
Ambivalent Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Ja, jeg jobber også i et serviceyrke, og en sjelden gang kommer det et sånt menneske som bare sprer glede og positivitet! Det er så herlig, og uten dem hadde jobben vært nitrist. Jeg prøver å være en sånn kunde selv, men det er ikke så enkelt alltid. Noen er bare slik fra naturens side, og heldigvis dukker de opp av og til.
thm Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Jeg jobber på sykehus og det er alltid koselig og høre fra pasienter at man gjør en god jobb. Noen skiller seg virkelig ut og kan gjøre at jeg går en hel dag og bare smiler og er glad Når noen som er virkelig syk har tid til og tenke på andre og skryte av han/ hun da blir man alltid positivt overasket! Og jeg føler jeg får mer energi til å gjøre en god jobb. Så smil til verden og verden smiler til deg!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Jeg prøver alltid å gi direkte ros til mennesker jeg opplever god service fra. For eksempel til øyenbrynsnapperen: "oi, du gjorde jo virkelig en kjempebra jobb, takk skal du ha, jeg er imponert", fordi jeg skjønner hvor utrolig kjedelig det kan være å nappe øyenbryn sju timer daglig.. Da er det godt med noen som kan få deg til å smile. Men synes det er vanskelig med dem i matvarebutikken. Hva søren skal jeg si til dem liksom? Noen som har noen gode tips? "så flink du er til å slå inn varene" er jo ikke akkurat et kjempekompliment..
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Tror det hyggeligste er å slå av en prat mens de slår inn stuff. Ønske de en fortsatt god dag osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå