Gå til innhold

Hvor mye alkohol trenger vi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal ha innflytningsfest om et par uker..

Har planer om å servere en velkomstdrink, samt øl/vin til middagen, likør og cognac til kaffen og øl/sprit/gin resten av kvelden..

Av de som kommer er det 19 som drikker alkohol.

Noen som har en formening om hvor mye alkohol vi bør kjøpe inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte* :gjeiper:

Skrevet

1-2 glass til velkomstdrink. 2-3 glass vin/ flasker øl til hovedrett. ikke nødvendig med mer en flaske av hver til kaffe avec. det som kommer etterpå er litt mer vanskelig, det kommer veldig an på hvor mye de pleier å drikke når de er på fest...

ikke at jeg har noe med det, men det høres ut som en veldig dyr innflytningsfest...

Skrevet

Tja, etter 1-2 glass velkomstdrikk, 2-3 glass vin og en knert til kaffen, så vil vel de fleste være såpass beruset at det ikke går veldig mye mer? 1-2 drinker i snitt pr person?

Skrevet

Tja, etter 1-2 glass velkomstdrikk, 2-3 glass vin og en knert til kaffen, så vil vel de fleste være såpass beruset at det ikke går veldig mye mer? 1-2 drinker i snitt pr person?

Fire glass vin er jo bare å erte opp en stakkar. Det er jo fest! Jeg hadde kjøpt tre vinkartonger og 24 øl.

Skrevet

^ Etter fire glass vin hadde jeg formelig vært døddrukken! :ler:

Er enig med både elisabeth30 og Sunchild, synes det ser ok ut! Dere får vurdere om gjestene er mer øl- eller vindrikkere, det avgjør vel hvor mye øl kontra vin dere trenger?

Alkohol til etter mat/kaffe aner jeg ikke! Det kommer vel veldig an på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...