Gå til innhold

hadde du problemer med installasjon av ADSL ?


Catlin

Anbefalte innlegg

Vi har omsider fått mulighet til å få ADSL. Jeg er litt usikker, for vi må nok installere dette selv :o - og det eneste jeg hører om ADSL er hvor mange problemer man har med å få systemet "opp å gå". Så hadde du problemer? Hvilke? Gjorde du dette selv? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte en sånn "gjør-det-selv-pakke" og hadde ingen problemer med å montere/installere dette selv.

Det fulgte med tegninger og alt mulig.

Dette går helt sikkert bra :blunke:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det eneste problemet vi hadde var at de stadig utsatte datoen for leveranse av de tingene vi skulle sette sammen....

Og DET er jo et så vanlig "problem" at ingen forventer å få den det dagen man først får oppgitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde vært flau om vi ikke hadde fått det til på første forsøk - vi har jo begge utdannelse innen området!

Men det tok tid - NGT var tomme for modem, sendte modem feil, var tomme for modem og sendte igjen modem feil. Vi kjørte 6 mil for å hente det j*vla modemet!

Siden jeg jobber på support, internett kan jeg kanskje uttale meg om prosentandelen som ikke får til gjør-det-selv-pakken til upc/chello: 1%. Dette er ren gjetting, men det er utrolig få som ikke klarer å dytte inn 3 kabler, dytte inn en CD, vente en halvtime og så trykke på den på e'en - sammen med veilederne på support!

Det er kjempeenkelt, men noen setter seg på bakbeina og har rett og slett teknoskrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du faktisk leser bruksanvisningen skulle det ikke være noe problem. Men les den nøye, det er utrolig mange som knapt leser første side. Dersom du f.eks har telenor og XP skal du IKKE installere startpakke-cden ettersom XP har pppoe inne allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bruksanvisninger (som et fåtall av våre kunder leser før de ber om hjelp) vil jeg gjerne fortelle en liten søt en fra jobben.

Kunden var kjempeflink og fulgte bruksanvisningen til fulle. Utfordringen jeg fikk var "Jeg kan ikke installere Mac på PCen min". Jeg klarte å forstå hva det gjaldt etter hvert... Etter bruksanvisningen for PC, står bruksanvisningen for Mac - og kunden ville så gjerne gjøre hva som sto på alle sidene i boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med annet enn Tiscali, og der er det ikke noe programvare som skal innstalleres engang.

Plugget i tre ledninger, fjernet alle oppringte oppkoplinger og dermed funket det!

I min pc satt det nettverkskort fra før, hvis ikke kommer innstalleringen av det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

Hos meg gikk det veldig greitt, bare ta det med ro og ikke stress, les bruksanvisningen og pust rolig.

Ledningene jeg fikk sammen med modemet hadde forskjellige farger så det var bare å sette den blå ledningen inni den kontakten som hadde blått symbol over seg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde problemer begge gangene jeg har brukt gjør det selv pakker.. Ikke fordi det er vanskelig.. det er så enkelt at selv mor kan klare det! Grunnen til mine problemer var begge gangene at adsl-leverandørene ikke hadde gjort jobben sin :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...