Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i London, i en langweekend/uke? Hvor dyrt ble det?

Da tenker jeg fly, hotell, mat, severdigheter osv. Vil oppleve noe om jeg reiser dit. Se på ting osv. Har ikke tenkt å gå inn for å spare. Er man på ferie, så er man jaggu det!

Men, er det noen som har noe brukbart budsjett eller lignende? Slik at jeg kan være _litt_ forberedt på hva jeg kan se for meg å punge ut med? :) Kan jo legge til at hotellet ikke trenger å være luksus. Har bare tenkt å sove der uansett :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo si ca hva vi brukte i september 09. To personer, 5 netter, nesten 5 hele dager.

Flybilletter: 4000,- (Norwegian direkte fra Bergen)

Hotell: Litt over 4000,- (Bodde på 4-stjerners, fikk en bra deal gjennom www.hotels.com)

Transport (tog, taxi, buss): Buss er veldig billig i London, samme med undergrunn, kjøp Oystercard å spar mye :) Vi fant ikke ut dette før etter turen, så det gikk ganske mange to-pundere på bussen. Taxi er billigere enn i Norge, men siden vi ofte møtte på kø tok det lang tid. Vi tok også Gatwick-ekspressen fra flyplassen, ville heller tatt et av de andre togene som tar 10 min lenger og er mye billigere. Det gikk nok en del 100-lapper på transport ja. Gatwick-ekspressen ble det dyreste for oss, 160 kr hver vei per pers hvis jeg ikke husker veldig feil?

Mat: Aner ikke, kjøpte det vi ville, når vi ville, men vi brukte nesten aldri over 150,- per pers per måltid. Mye rimelige spisesteder. Men droppet hotellfrokosten som var svindyr og grusomt ekkel.

Shopping: Jeg tror jeg hadde 5000,- til shopping, men brukte ikke alt.

Severdigheter: Å komme inn i kirker, noen museer, etc, koster ofte ca 150,- per pers. Vil tippe vi brukte en 500 hver, kanskje litt mer.

Også tar man jo gjerne turen innom Taxfree på vei hjem og bruker noen lapper der og :gjeiper:

Ellers kommer det jo an på hvor man liker å spise, hva man vil se, hva man vil shoppe... Ville tatt med en del shopping-penger om man er glad i å handle, sinnsykt mye butikker ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde på et hostel forrige gang, YHA London Central. Veldig rent og grei og fin standard. Bedre enn noen av hotellene jeg har bodd på i London. Og så er det billig :) Men der er ikke aircondition så jeg anbefaler ikke å bo der på sommerstid.

Vi fant billige billetter så vi betalte ikke mer enn litt under 1000kr per person t/r med norwegian. Det er bedre å reise feks. lørdag - onsdag, enn torsdag - søndag. Det er da alle reiser og da blir det dyrere. Min lenke

Mat er mye billigere enn i norge, ca 150 kr for et måltid. Drikke kommer an på hvor mye du skal ha til ;)

Jeg vil anbefale deg at det første du gjør er å ta en sightseeingtur med The Original Tours bussene. De er best. De begynner ruten sin på Piccadilly Circus. Si at dere vil på en tur med live tourguide, de er så morsomme (og noen av de er faktisk kjekke!) Koster 250kr

Madame Tussauds og slike ting koster vel rundt 200 kanskje? Jeg hadde beregnet ca 150-250 per severdighet.

Show billetter rundt 500-700kr

Skrevet

Madame Tussauds (som jeg etter å ha vært der ikke ville kastet bort penger på ;)), London Eye og liknende koster litt, men det kan være greit å nevne at svært mange muséer i London er gratis, f.eks:

British Museum

National Gallery

Natural History Museum

National Portrait Gallery

Science Museum

Tate Modern

Tate Britain

Victoria and Albert Museum

Museum of London

Sir John Soane’s Museum

Alternativet til Gatwick Express finner du her, men husk at for de billigste billettene må du forhåndsbestille og reise med spesifikke tog, du kan ikke reise når du vil. Men det er ikke noe problem, altså, vi tar utgangspunkt i ankomstidspunktet og beregner god tid til å hente bagasje osv. når vi bestiller togbillettene. :)

Skrevet

Vi reiste i september i fjor (var der i 3 netter) og måtte ut med ca:

Fly: t/r to pers, 800 kr (ryanair)

Hotell: 3-stjerners sentralt m frokost, 2700 kr for 3 netter 2 pers.

Lommepenger: 4-5000 kr..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...