venus_ Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Hva lager du når du er i farta og bare skal ha i deg en rask middag? Uten å ty til halvfabrikata?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 - Enkle pastaretter, ofte rent vegetariske, eller med mest grønnsaker. I dag hadde vi feks fersk tagliatelle (kokt på et par minutter) med pastinakkstrimler, bacon, salvie, hvitløk og parmesan (basert på en oppskrift av Jamie Oliver). Ferdig på 20 min. - Grønn salat med feks varmrøkt laks eller spekeskinke, og andre grønnsaker som passer til. Eksempel på salat med laks (går enda fortere om man dropper potetene). - Et stykke ovnsbakt eller pannestekt fersk fisk, sitronbåt og puré av frosne erter og litt crème fraîche, og feks vårløk eller hvitløk. - Entrecôte og salat av feks bladspinat, tomat, avokado, rødløk og pinjekjerner. Eller lammekotelett, sitronbåt, hummus og enkel tomatsalat. Kan faktisk være klar på ett kvarter! Foretrekker å steke biff eller kotelett i grillpanne, et par minutt på hver side.
Gjest Consensio Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Stort sett det samme som når jeg lager ikke fullt så raske middager. Når jeg lager mat, så fryser jeg ned rester av saus, ferdig opphakkede grønnsaker osv, som jeg da lettvint og kjapt kan tilberede når jeg har litt hastverk. Ellers så syns jeg ikke 30 minutter på kjøkkenet er så lang tid, og det er som regel det jeg bruker uansett hva slags mat jeg lager.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 I dag lagde jeg noe som ble veldig godt, og det gikk også fort! Kokte fullkornspasta (penne). Delte noen kyllingfileter i biter og stekte de med litt pepper. Hadde over litt pesto og kaffefløte og lot det småkoke. Hadde i den kokte pastaen, soltørkede tomater og frisk basikilum oppi til slutt
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 I dag lagde jeg noe som ble veldig godt, og det gikk også fort! Kokte fullkornspasta (penne). Delte noen kyllingfileter i biter og stekte de med litt pepper. Hadde over litt pesto og kaffefløte og lot det småkoke. Hadde i den kokte pastaen, soltørkede tomater og frisk basikilum oppi til slutt Kaffefløte? Yikes!
Gjest Pzzt Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Pølser (tar vel 5 minutter) Tunfisksalat på baguette Salat Kylling fra varmdisken på meny med loff+smør
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #9 Skrevet 4. juli 2011 Steker ofte kjøtt eller fisk med noen grønnsaker, evt bare kutter opp grønnsakene og har de ferske. Tar maks 10 min og er godt
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Kaffefløte? Yikes! Ja! Det er jo fløte bare at det er lavere fettinnhold. Kan selvfølgelig bruke kremfløte eller matfløte
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Her kan du se: http://www.tine.no/produkter/flote/5979.cms?tine-kaffeflote Det er ikke fløte med kaffesmak eller hva du kan ha trodd! Kan ikke kokes, bare varmes forsiktig
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 - Pizzasnurrer/horn som vi tar opp fra fryseren. Vi bruker å lage massevis av horn og snurrer både med pizzafyll og pestofyll som vi legger i fryseren og er klar til å hives i ovnen på en travel dag. - Salat går supert fort. Krutonger kan man faktisk lage i ladninger, man kan bruke rester av kjøtt, kylling, reker eller hva man har i kjøleskapet til overs, eller bare deilige grønnsaker. - Wok er super raskt. Hvis man har noen biffstrimler og grønnsaker som kan brukes til wok, en sitron, litt soyasaus og litt hvitløk kommer man langt. - Fiskepinner er ganske raskt. Vi lager fiskepinne selv hjemme i ladninger og fryser ned som med pizzasnurrene. Da tar vi de bare opp fra fryseren når de skal brukes og steker de litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå