Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #161 Del Skrevet 8. juli 2011 Ulumskheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 8. juli 2011 #162 Del Skrevet 8. juli 2011 Ulumskheter. Uff, ja! Det fikk meg til å komme på en til: Forhåndsregler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. juli 2011 #163 Del Skrevet 8. juli 2011 Uff, ja! Det fikk meg til å komme på en til: Forhåndsregler. Å heter det ikke det? hva heter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 8. juli 2011 #164 Del Skrevet 8. juli 2011 Å heter det ikke det? hva heter det? Det heter forholdsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. juli 2011 #165 Del Skrevet 8. juli 2011 Det heter forholdsregler. åå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #166 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg er fra Sunnmøre, og her er det enkelte som sier irriterendes og snøv. Er ikke rett (er vel en promille som sier det). Forøvrig vil jeg si det er mer naturlig å uttale spanske ord med en enkel J eller H enn som en harkelyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. juli 2011 #167 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg er fra Sunnmøre, og her er det enkelte som sier irriterendes og snøv. Er ikke rett (er vel en promille som sier det). Forøvrig vil jeg si det er mer naturlig å uttale spanske ord med en enkel J eller H enn som en harkelyd. Hva er snøv? Snø? Svigersønnen min sier sny. Han er fra Harstadområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #168 Del Skrevet 10. juli 2011 Hva er snøv? Snø? Svigersønnen min sier sny. Han er fra Harstadområdet. Det er snø. De kan finne på å si at "Det snøva igår". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. juli 2011 #169 Del Skrevet 10. juli 2011 Det er snø. De kan finne på å si at "Det snøva igår". Der jeg vokste opp, sa de "snøge", snøger, snøga. Vi har et mangfold av dialekter her i landet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 20. juli 2011 #170 Del Skrevet 20. juli 2011 jeg får en del latter i retur når jeg sier overforsvømmelse men jeg klarer ikke la vær å si det, for jeg har bestandig sagt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøsen Skrevet 21. juli 2011 #171 Del Skrevet 21. juli 2011 jeg får en del latter i retur når jeg sier overforsvømmelse men jeg klarer ikke la vær å si det, for jeg har bestandig sagt det Hehe, sjarmerende uttalefeil Jeg pleide å si stikkoMtakt i stedet for stikkontakt da jeg var barn, og slet med å venne meg av etterhvert som jeg ble voksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #172 Del Skrevet 2. august 2011 Det kan godt hende det er vanlig å uttale det med "p". For min del har jeg aldri i mitt lange liv hørt andre enn datteren min si det, og hun vet ikke hvorfor det er blitt sånn. Hun har bodd nordpå, Lofoten, Harstad noen år. Kanskje det er derfra? Er selv fra Lofoten å her sier vi det med "p" ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #173 Del Skrevet 2. august 2011 Det kan godt hende det er vanlig å uttale det med "p". For min del har jeg aldri i mitt lange liv hørt andre enn datteren min si det, og hun vet ikke hvorfor det er blitt sånn. Hun har bodd nordpå, Lofoten, Harstad noen år. Kanskje det er derfra? Er selv fra Lofoten å her sier vi det med "p" ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #174 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg er Nordlending og for meg hadde det blitt helt merkelig å si irriterende isteden for "irriteranes" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Classical Gas Skrevet 2. august 2011 #175 Del Skrevet 2. august 2011 Ulumskheter. Hva?? Er det ikke noe som heter det da..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 2. august 2011 #176 Del Skrevet 2. august 2011 Har ikke lest hele tråden, men synes de første sidene blir mye flisespikkeri. Jeg sier Oshlo, men det kommer av dialekten min, blir unaturlig for meg å uttale det med ren S. Jeg kan ikke fransk, så jeg uttaler det som jeg har hørt det oftest; antrekå (entrecote), bærne/bærnes.. Alle forstår hva jeg mener uansett (og sier det som regel på samme måte selv:P). Vet av verre uttalefeil enn de utenlandske ordene som vi fornorsker! Jeg sier også Cola SERO til Zero. det var søstra mi som begynte å si det, så da begynte jeg og å si det. Så det er litt ufrivillig, klarer ikke å slutte Verre er det med mamma som bruker ordet "snedig" når hun mener "snodig". Blir jo helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. august 2011 #177 Del Skrevet 2. august 2011 Hva?? Er det ikke noe som heter det da..? Uhumskhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Classical Gas Skrevet 2. august 2011 #178 Del Skrevet 2. august 2011 Uhumskhet Jøss.. Hehe jaja, da har jeg lært noe nytt idag og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 4. august 2011 #179 Del Skrevet 4. august 2011 Det heiter irriterande eller irriterende. Ikkje noko s på slutten. Nehei, det heter "eitranes" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2011 #180 Del Skrevet 4. august 2011 Nehei, det heter "eitranes" Nu blir æg æitranes førbainna! (Utsagn av svigersønn rett som deg er når han for eksempel leter etter noe og ikke finner det med en gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå